• 1
  • 2
2023-04-10, 16:57
Jag känner att det i snart varje forum finns maskerade samhälleliga agendor, ekonomiska intressen och brottsförebyggande eller kartläggande motiv. Jag känner av att det är stora avlönade aktörer, lobbyister och "intresseindustrier" som alltmer skapar merparten av trådarna och kommentarerna, dvs att de sista riktiga användarna är på väg att försvinna.
En ny användare skapas men merparten är chatbotssvar eller att tex polismyndigheten och journalister slänger in trådar för att se om det finns information eller för att få feedback och göra nya reportage.
Det jag skrivit har inte sällan exploaterats och dykt upp i olika medier. Det är en utveckling som påverkar mig psykiskt och bidrar till hopplöshet och en utarmad känsla av mening. Vad gör man åt problemet? Hur känner ni?
2023-04-10, 17:01
Medlem
zombie-nations avatar
Om det hade tagit över så mycket, skulle jag vara den enda riktiga medlemmen. Tror inte riktigt på det för så intressant är inte jag.
2023-04-10, 17:04
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Om det hade tagit över så mycket, skulle jag vara den enda riktiga medlemmen. Tror inte riktigt på det för så intressant är inte jag.
Så du är en av alla oavlönade privatpersoner som sitter på din fritid utan andra motiv än för din egen nöjes skull och skriver 3000 kommentarer sedan oktober med en och samma användare? Tror du att jag är dum?
2023-04-10, 17:04
Medlem
SnutteFia03s avatar
Om den utvecklingen är sann så är det väl lika bra att minska ditt användande av dessa plattformar och istället träffa folk i verkliga livet?
2023-04-10, 17:05
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPot
Så du är en oavlönad privatperson som sitter på din fritid utan andra motiv än för din egen nöjes skull och skriver tusentals kommentarer med en och samma användare? Tror du att jag är dum?

Vad skulle min agenda vara?

Och varför har jag ingen mat hemma om jag nu är avlönad?
2023-04-10, 17:08
Medlem
Citat:
Så du är en av alla oavlönade privatpersoner som sitter på din fritid utan andra motiv än för din egen nöjes skull och skriver 3000 kommentarer sedan oktober med en och samma användare? Tror du att jag är dum?

Ser du något misstänksamt?

Kanske läge att slaffa dig ett liv...
2023-04-10, 17:13
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Det jag skrivit har inte sällan exploaterats och dykt upp i olika medier. Det är en utveckling som påverkar mig psykiskt och bidrar till hopplöshet och en utarmad känsla av mening. Vad gör man åt problemet? Hur känner ni?

Jag känner att om man överkonsumerar konspirationsteorier så mår man till slut som dig.
Du vet mycket väl vad man gör åt det. Spela inte hjälplös, och sluta ljug för att få uppmärksamhet
2023-04-10, 17:18
Medlem
zombie-nations avatar
Du har inte tänkt så här att folk har sina egna agendor. De kallas åsikter.

Även privatpersoner har dem.
2023-04-10, 17:34
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Vad gör man åt problemet?
I ditt fall lutar jag åt att kanske uppsöka en psykiatriker för att se huruvida du lider av lätta vanföreställningar. Det besöket kan du samordna med det behov du beskriver här; att du lider av psykisk ohälsa.
Din slutsats att det inte finns en grupp individer som är inbitna användare av sociala medier på sin fritid utan att få ersättning ger anledning att tänka så; företrädesvis arbetslösa stackare kanske som har all tid i världen att skriva 3.000 inlägg på ett drygt halvår.
Skulle det vara någon som vore beredd att betala för inlägg som att "katter inte behöver microchippas" eller "insekter förknippas mer med Asiatisk mat än afrikansk" eller att "osten skall ligga ovanpå tomatsåsen på pizzan."
Nä du lider av sagoföreställningar och ser samband som inte finns.
Visserligen finns det säkert en hel del organiserade debattörer på social media - betalda eller obetalda - sä det gäller ju att vara vaksam, men du överdriver.
Det andra du kan göra är att inse att det andra skriver inte behöver påverkar din hälsa om du inte vill det. Vill du uppnå den förmågan och inte klarar de själv så kan du även söka hjälp även av den anledningen.
2023-04-10, 17:39
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Om den utvecklingen är sann så är det väl lika bra att minska ditt användande av dessa plattformar och istället träffa folk i verkliga livet?
Menar att jag har haft rätt hela tiden bara för att nu ska behöva ge upp, eller menar du att jag har fel?
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Du har inte tänkt så här att folk har sina egna agendor. De kallas åsikter.
Även privatpersoner har dem.
Både du och jag märker nog tydligt när det är privatpersoner som skriver. De är inte långvariga. De har i regel inte mer än 100 kommentarer på ett år. Deras trådar och kommentarer innehåller stavfel, syftningsfel, dålig styckesindelning med textväggar osv. Dessa är dock på riktigt så att säga.

Givetvis har även privatpersoner åsikter precis som att nästan alla har ett rövhål men nej sitter inte på anonyma forum och matar text och ibland inte sällan samma upprepande pedagogiska svar, typ prova att hjälp en ny människa varje dag osv.
Inte ens Flashback om det vore Janne som höll i spakarna haft intresse av det.

Jag har inga vanföreställningar. Det märker du säkert på mitt sätt att tänka och skriva. Du ser att mina meningar och trådar inte innehåller en uns av vanföreställningar, tvärtom är dom konstant fast förankrade i verkligheten.
2023-04-10, 17:42
Moderator
evilhoneys avatar
Nej, det här är inte en diskussion för psykisk hälsa.
2023-04-10, 17:43
Moderator
evilhoneys avatar
Psykisk hälsa --> Flashback
/Moderator
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem