2022-05-19, 19:12
Medlem
Är det någon som har läst NG1610 Klimatförändringar/människa/samhälle på GU? Hur var kursen? Hur mycket tid behövde man lägga på den?
Citera
2022-08-26, 18:38
Medlem
Cless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cles
Hallå där!
Någon som har erfarenhet av "Cross-Cultural Management" på MDU? Måste ha 7,5p till på "b-nivå" för att få tag i min kandidat. Tycker att den verkar vara ganska soft på pappret, trots att det är massa genus & grejer, men är det någon här som faktiskt har läst den och kan ge lite input?

Har nu läst den, och det var lätta högskolepoäng. Kom ihåg att det finns lite krav på vad man har läst innan bara!

Det är i alla fall en 7,5:a, men jag skulle gissa att jag lade runt 20h på kursen i sin helhet, så ganska chill.
Citera
2022-09-01, 13:12
Medlem
Röksopps avatar
Någon som har tips på lätta program, alltså kandidatexamen i första hand?
Citera
2022-11-03, 16:28
Medlem
Önskar tips på kurser som inte har obligatoriska seminarium eller grupparbeten utan 100% självstudier, distans. Helst 50%
Citera
2023-03-05, 16:44
Medlem
Någon som har läst kurserna Förberedande matematik för högskolestudier I, II, III och IV som är 7.5 HP styck? Tänkte möjligtvis läsa alla fyra över sommaren om jag inte hittar några roligare kurser.
Citera
2023-03-05, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rarelyposthere
Någon som har läst kurserna Förberedande matematik för högskolestudier I, II, III och IV som är 7.5 HP styck? Tänkte möjligtvis läsa alla fyra över sommaren om jag inte hittar några roligare kurser.

Ser nu i kursplanen att det är väldigt grundläggande matematik så nog ingen ide.
Citera
2023-03-10, 21:11
Medlem
Phyllobatess avatar
Kan man få CSN eller hp för flera likvärdiga kurser? Vet att de inte kan räknas in i en examen tillsammans, men man borde kunna läsa massa av de kurser som repeterar gymnasietmatematiken för CSN.
Citera
2023-03-10, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phyllobates
Kan man få CSN eller hp för flera likvärdiga kurser? Vet att de inte kan räknas in i en examen tillsammans, men man borde kunna läsa massa av de kurser som repeterar gymnasietmatematiken för CSN.

Tror inte det är något som CSN bryr sig om, det ska vara fritt fram.
Citera
2023-04-10, 07:42
Medlem
CSN lätta kurser?

Jag tänkte engelska distans på Komvux. Har engelska A från gymnasiet. Tror det är Engelska 5,6,7 man kan läsa.

1. Hur funkar det med proven på distans kurser? Är allting online och bara skriftligt? alltså inget muntligt. Isåfall borde man klara typ allting, eftersom det finns AI på nätet numera som kan svara på allt.

2. Jag förstår allt engelska online, men svår engelska typ en svår bok är ju inte så lätt. Hur skulle jag isåfall klara engelska 5 genom att inte studera?
3. Kan jag inte ta lägsta engelska kursen, kan dem ens få reda på att jag har studerat på gymnasiet?
4. Tips på lätta kurser som man kan gå som alla klarar av utan att studera. Vill ha heltid, dvs max lån.
Jag är ute efter CSN lån
Senast redigerad av traderman9801 2023-04-10 kl. 07:47.
Citera
2023-04-10, 07:56
Medlem
Du vet att du behöver betala tillbaka CSN lånet va?
Citera
2023-04-10, 07:58
Medlem
Jag tror inte du förstår all engelska online.

Naturligtvis är det muntliga examinationer plus analys av böcker på engelska.

Din lärare kopplar upp sig via teams eller zoom och kör examinationen.

Vid ett tillfälle bad en lärare eleven att öppna en kökslåda och nämna vad de olika köksredskapen heter på engelska. Du kan ju börja där, osthyvel, visp, skalkniv, äggskivare, träslev, kötthammare, köttkniv, äppelurkärnare...osv. De flesta tror sig klara av engelska flytande, men icke!
Citera
2023-04-10, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av traderman9801
Jag tänkte engelska distans på Komvux. Har engelska A från gymnasiet. Tror det är Engelska 5,6,7 man kan läsa.

1. Hur funkar det med proven på distans kurser? Är allting online och bara skriftligt? alltså inget muntligt. Isåfall borde man klara typ allting, eftersom det finns AI på nätet numera som kan svara på allt.

2. Jag förstår allt engelska online, men svår engelska typ en svår bok är ju inte så lätt. Hur skulle jag isåfall klara engelska 5 genom att inte studera?
3. Kan jag inte ta lägsta engelska kursen, kan dem ens få reda på att jag har studerat på gymnasiet?
4. Tips på lätta kurser som man kan gå som alla klarar av utan att studera. Vill ha heltid, dvs max lån.
Jag är ute efter CSN lån

Ja gymnasieengelska nuförtiden är 5/6/7.

Du förstår väl att du måste börja med att söka genom din kommun.. så till att börja med så kanske du måste få fram att du har ett mål mer än att du bara är värdelös på engelska.

Det finns ju privata utbildningsföretag och du kan köpa kurs fast då måste du ju ha ett företag att köpa genom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in