2023-04-09, 19:01
  #12913
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Ok. Bra att du luftar dina åsikter och exponerar. Jättefint att du är en alfa. Märkligt att du måste spänna med det anonymt på nätet bara.

Om du hittar ett sitat där jag skriver att jag er alfa så kanske jag skulle respektera dig. Eller så vet du kanske inte vad en vuxen människa är? Det kanske saknas något, ungefär som hos Martin?

Psykopati är ett handikap. Martin var en handikappad stackare. I dina ögon en tuffing. I rest my case.
Citera
2023-04-09, 19:05
  #12914
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Om du hittar ett sitat där jag skriver att jag er alfa så kanske jag skulle respektera dig. Eller så vet du kanske inte vad en vuxen människa är? Det kanske saknas något, ungefär som hos Martin?

Psykopati är ett handikap. Martin var en handikappad stackare. I dina ögon en tuffing. I rest my case.

Ha ha ha. Du gillar dina halmgubbar och motsättningar i dina egna resonemang. Du får fortsätta prata med sig själv.
Citera
2023-04-10, 03:29
  #12915
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag fattar att du menar, att han la ut de där bilderna på sin Facebook för att kvinnorna skulle tro att han älskar små barn och kattungar. Men jag tvivlar på att han kunde tänka så långt. Och även om det var så, så är det ju inte manipulation på Ted Bundy-nivå, som Develi vill ha det till, utan mycket enkel sådan.


Jag undrar ofta över hur du ska kunna förena bilden av den enastående intelligenta människa du vill framstå som - när du inte fattar ett dyft av det som skrivs?

Många mer än mig har beskrivit psykopati för dig i åratal utifrån Madsen. Det ses samma sak i den här tråden.

Vad tror du själv felar dig? Avsaknad av inlevelseförmåga?

Jag har öht inte jämställt MJ med nån Bundy.

Att psykopater är framgångsrika på manipulation beror på de ljuger som en häst travar.

De ljuger som en häst travar för att de har noll empati och noll ånger.
De bryr sig inte ett skvatt.
.
Däri ligger framgången för att det tillhör störningen.
Det vill säga det kräver inte ett högt IQ.
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo. MJ var alldeles för korkad för att vara manipulativ.

Alla psykopater manipulerar.

Bundy var däremot fullblodsnarcissist likaväl som Madsen.

MJ är också narcissist via psykopati men den är inte lika utpräglad.

Kolla nu Merwinna:
Därför horar Bundy och Madsen uppmärksamhet på större arenor.

MJ horar också uppmärksamhet men i mindre kretsar.

Han är tillräckligt framgångsrik på sin arena, vilket är helt uppenbart när man läser förhör från manliga vänner likaväl som hans ex.

Han är så extra allt.

Enda skillnaden är att dessa män inte hamnar i en destruktiv våldsspiral där MJ sen växlar mellan att manipulera sockersött och utöva våld och hot.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-10 kl. 03:57.
Citera
2023-04-10, 03:48
  #12916
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Nämnde inget om psykopat i samband med hans facebook-sida, men det är uppenbart att han vill visa sin "mjuka" sida där. Kattungar och bebisar verkar inte ha tillhört hans vardag, även om han postar de bilderna upprepande gånger av någon anledning.

Edit: Uppenbart, med facit hand, bör kanske tilläggas.
Självklart är det en del i ett spel.

Riktigt roligt att läsa att nya gästen kvadrat och bulten ivrar för att normalisera hans förehavanden.

"Så gör alla andra på fb".

"Han gillar att laga mat".

Typ.

Att han är psykopat och inte jämförbar med alla andra är mindre nogaräknat.

Han har minsann normala sidor...

Påminner om det som groupies ägnar sig åt när de rationaliserar och delar upp psykopaten i två delar.
Ses likaväl ang kvinnliga störda som Möller, dvs män som kommit för nära och manipulerats.

En styck god som finns där och är normal.
En styck ond som bara är en produkt av taskig barndom, droger, psykoser och fan och hans moster.

Det kan inte vara så svårt att vara psykopat när folk servar dem ända in i arslet med undanflykter om störningen.

I förhör ses denna indelning främst hos A*ngelica och hans manliga vän MB som lånade ut lgh till honom då han var i Thailand en månad.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-10 kl. 04:07.
Citera
2023-04-10, 04:30
  #12917
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ditt stora problem är att du försöker applicera en bild på L*tt* som kåkfarargroupie och ljuger om muckarfester.

Om en 41-årig kvinna helt plötsligt börjar dejta en nymuckad kåkfarare som tillbringat hela 12 år i fängelse och även är med på hans muckarfest så går det faktiskt att tolka det hela som att LR på nåt sätt tyckte att denna värld var intressant trots alla de faror som finns med att dejta och umgås med kriminella män?

Citat:
Ursprungligen postat av develi
L*tt* var som sagt inte nån kåkfarargroupie. Hon var mer Mercedeschefsgroupie isf.

MJ körde inte merca. Vi borde därför fråga oss varför hon helt plötsligt började umgås med en nymuckad kåkfarare utan bil?
Citera
2023-04-10, 05:01
  #12918
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Om en 41-årig kvinna helt plötsligt börjar dejta en nymuckad kåkfarare som tillbringat hela 12 år i fängelse och även är med på hans muckarfest så går det faktiskt att tolka det hela som att LR på nåt sätt tyckte att denna värld var intressant trots alla de faror som finns med att dejta och umgås med kriminella män?
Hon lär inte bli nån kåkfarargroupie och ditt hybristophilia-snack är således värdelöst.

Hon var inte med på hans muckarfest.

Att du upprepar lögner gör inte att den transformeras till sanning mer än i din skeva skalle.

Han muckade oktober 2015 och tog kontakt med Lotta i början på februari 2016 via fb.

Hon föll för en manipulativ psykopat i sårbart läge.
Så är det serru.

Citat:
MJ körde inte merca. Vi borde därför fråga oss varför hon helt plötsligt började umgås med en nymuckad kåkfarare utan bil?
Vi bör snarare fråga oss vad ditt problem är som far med osanning i ren desperation att ge dig på en mördad kvinna.

Du är i klass med MJs kvinnoförakt.
Citera
2023-04-10, 05:52
  #12919
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi



Kolla nu Merwinna:
Därför horar Bundy och Madsen uppmärksamhet på större arenor.

MJ horar också uppmärksamhet men i mindre kretsar.

Han är tillräckligt framgångsrik på sin arena, vilket är helt uppenbart när man läser förhör från manliga vänner likaväl som hans ex.

Han är så extra allt.

Enda skillnaden är att dessa män inte hamnar i en destruktiv våldsspiral där MJ sen växlar mellan att manipulera sockersött och utöva våld och hot.

Det är ju det (det fetade) jag har sagt hela tiden. Att det krävs en korkad fuskblondin för att gå på det. Medan många kvinnor skulle ha litat på Bundy och Madsen. (Angående Bundy och Madsen, så är det bästa att ha ett principbeslut att ALDRIG stiga in i en farkost ensam med en främmande man, hur snygg, välvårdad, charmig, avväpnande, rörande eller vältalig han än är. Då spelar det ingen roll om man blir manipulerad, principbeslutet kvarstår: man stiger inte in i farkosten. Och nästa morgon vaknar man levande.)

Sedan sa jag ju också, att just när det gäller att välja vilka foton vi lägger ut för att styra bilden av oss själva på Facebook eller Instagram, så gör vi ju det allihop. Utan att vara några "psykopater". Det kräver ingen mystisk, avancerad psykisk sjukdom, att välja bilden där man står med ett barn i famnen och ser ömsint ut, snarare än bilden där man blänger på ett barn med irriterad min. Dessa bedömningar och val gör vi ALLA, det krävs nog en IQ under 70 för att inte tänka så alls. Att skarva - i alla fall lite - för att försköna bilden av sig själv, är också vanligt och normalt.
__________________
Senast redigerad av Merwinna 2023-04-10 kl. 06:05.
Citera
2023-04-10, 06:09
  #12920
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är ju det (det fetade) jag har sagt hela tiden. Att det krävs en korkad fuskblondin för att gå på det.
Medan många kvinnor skulle ha litat på Bundy och Madsen.
Som gått vårdlinjen likt dig och är då per definition WT - enligt dina retarderade referensramar.

Du är sju resor värre än Lotta.

Jag skiter totalt i dina trosor och håriga fitta som du har för luftspaltens skull - som du nyss beskrev.
Att du har Drottning Silvia som fördöme med lagom höjd på klacken och diskreta örhängen.

Du är nämligen ett våp som pratar mot dig själv.
Tänd på en sexualsadistisk mördare och moralisk hycklare å det grövsta.

Lotta var vacker, och i högsta grad inte nåt som du försöker göra gällande.
Hon var främst vacker för att hon hade förmåga till empati.

Tyvärr gick hon ur askan i elden och blev kontaktad av en manipulativ psykopat som framställde sig som nåt han inte är.
En god lyssnare, ett gott stöd.

För att just exakt manipulera henne att bli förälskad.

Du har ingenting sånt att gömma dig bakom.

Du satt snarare bakom en skärm under mordrättegången och dreglade över hans sensuella röst när dina djuriska instinkter gick igång.
Eller hur var det du skrev?
Reptilhjärnan?

Amygdalas funktioner tycks du ha problem med i dubbel bemärkelse.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-10 kl. 06:35.
Citera
2023-04-10, 16:45
  #12921
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon lär inte bli nån kåkfarargroupie

Om en kvinna helt plötsligt börjar dejta en kåkfarare som suttit 1/3 av sitt liv i fängelse så säger väl det en hel del om kvinnan som gör detta?

Samma sak med MJ:s tunga missbruk av kokain, anabola steroider marijuana, ecstasy benso, alkohol och MDMA. Du måste erkänna att det är bara en liten promille av Sveriges kvinnliga befolkning som av accepterar detta beteende och denna livsstil? Vi borde alltså fråga oss varför LR accepterade allt detta?

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon var inte med på hans muckarfest.

Hon var med på muckarfester. Punkt. Man kan fråga sig varför du bortser från hennes dåliga omdöme?

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon föll för en manipulativ psykopat i sårbart läge.

Ett sårbart läge? Det där är bara en efterhandskonstruktion i syfte att skönmåla hennes katastrofala felval av pojkvän.

MJ har dessutom knappast kunnat vraka och välja bland kvinnorna utan det har varit en liten begränsad typ av kvinnor som sökt sig till honom eller så har han hittat dom.

Hört talas om gangsterbrudar nån gång? Du hittar samma typ av kvinnor runt kriminella grupperingar eller kring MC-gäng.

Alla människor har dessutom ett val här i livet när det gäller typ av umgänge. Skulle du själv tex kunna tänka dig att dejta en kåkfarare och missbrukare som suttit 12 år i fängelse för olika typer av våldsbrott? Svaret är troligtvis nej. Därför borde du börja fundera över vad det är för typ av kvinnor som söker sig till denna typ av män.

Det spelar ingen roll om MJ var den som inledde kontakten med LR, alla kvinnor kan tacka nej till en invit. Hur enkelt som helst. LR har dock varit pådrivande i förhållandet med MJ, inte ens när hon upptäckte att han hade en annan kvinna vid sidan om gav hon upp.
LR hade istället kunnat låta det hela rinna ut i sanden men helt uppenbart ville hon ha kvar MJ i sitt liv och det framgår klart och tydligt av sms-konversationerna den sista tiden.
Citera
2023-04-10, 17:13
  #12922
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Självklart är det en del i ett spel.

Riktigt roligt att läsa att nya gästen kvadrat och bulten ivrar för att normalisera hans förehavanden.

"Så gör alla andra på fb".

"Han gillar att laga mat".

Typ.

Att han är psykopat och inte jämförbar med alla andra är mindre nogaräknat.

Han har minsann normala sidor...

Påminner om det som groupies ägnar sig åt när de rationaliserar och delar upp psykopaten i två delar.
Ses likaväl ang kvinnliga störda som Möller, dvs män som kommit för nära och manipulerats.

En styck god som finns där och är normal.
En styck ond som bara är en produkt av taskig barndom, droger, psykoser och fan och hans moster.

Det kan inte vara så svårt att vara psykopat när folk servar dem ända in i arslet med undanflykter om störningen.

I förhör ses denna indelning främst hos A*ngelica och hans manliga vän MB som lånade ut lgh till honom då han var i Thailand en månad.

Du är totalt slut. Kan du sluta dra in mig i dina halmgubbar?

Ingen har normaliserat något av hans beteenden som inte är normala. Att lägga upp matbilder på Facebook är däremot normalt. Det blir inte mer eller mindre manipulativt beroende på vem som gör det.
Att man har personlighetsstörning betyder inte heller att man alltid ljuger, det betyder möjligtvis att man inte känner ånger över när man gör det. Men man vet också att ju mer en person utan några som helst störningar känner mindre ånger för varje lögn gällande en viss sak/handling.
Det inskränkta och bakvända är att du ibland kan hänvisa till vad han själv påstår för att i nästa sekund hävda att inget som passerar hans läppar kan vara sant, mtp att han är psykopat.
Det konstiga är att, i stort, ljuger han ju inte. Tvärtom berättar han sanningen om sig själv. Även till helt nya bekantskaper han endast ägnar ett par timmar med, som damen han delar taxi med den ödesdigra natten t.ex. Faktum är att han inte ens överdriver, som de flesta gör.

Här kommer några intelligenta och insiktsfulla ord i ditt tycke antar jag, eftersom de är dina:
"Parallellt med råbarkade tydliga varningssignaler så finns även det allt det subtila med i bilden. Finliret av signaler som skriker som i neon. OM man vet om dem vill säga.
Det borde inte bara röra sig om en Lex Lotta utan även produceras handböcker för hur omgivningen ska tolka signalerna och agera om det så är ämnat för privat nivå eller professioner.¨
Då blir inte Lottas eländiga situation förgäves och tonar bort i intet med en stor fet egoist kvar i media vid namn Martin Jonsson."

Sedan ägnar du hundratals inlägg, med lågt stående argumentationsfel och härskartekniker, till att försöka sätta dig på dem som uttrycker exakt samma sak. Då blir det helt plötsligt normaliserng av psykopati, victim blaming och alla andra lågt stående argument du torgför med besatthet.

Det är schizofrent.
Citera
2023-04-10, 19:53
  #12923
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Du är totalt slut. Kan du sluta dra in mig i dina halmgubbar?

Ingen har normaliserat något av hans beteenden som inte är normala. Att lägga upp matbilder på Facebook är däremot normalt. Det blir inte mer eller mindre manipulativt beroende på vem som gör det.
Att man har personlighetsstörning betyder inte heller att man alltid ljuger, det betyder möjligtvis att man inte känner ånger över när man gör det. Men man vet också att ju mer en person utan några som helst störningar känner mindre ånger för varje lögn gällande en viss sak/handling.
Det inskränkta och bakvända är att du ibland kan hänvisa till vad han själv påstår för att i nästa sekund hävda att inget som passerar hans läppar kan vara sant, mtp att han är psykopat.
Det konstiga är att, i stort, ljuger han ju inte. Tvärtom berättar han sanningen om sig själv. Även till helt nya bekantskaper han endast ägnar ett par timmar med, som damen han delar taxi med den ödesdigra natten t.ex. Faktum är att han inte ens överdriver, som de flesta gör.

Här kommer några intelligenta och insiktsfulla ord i ditt tycke antar jag, eftersom de är dina:
"Parallellt med råbarkade tydliga varningssignaler så finns även det allt det subtila med i bilden. Finliret av signaler som skriker som i neon. OM man vet om dem vill säga.
Det borde inte bara röra sig om en Lex Lotta utan även produceras handböcker för hur omgivningen ska tolka signalerna och agera om det så är ämnat för privat nivå eller professioner.¨
Då blir inte Lottas eländiga situation förgäves och tonar bort i intet med en stor fet egoist kvar i media vid namn Martin Jonsson."
.
Varför skulle jag?

Du har ju hoppat tvärt in i tråden och försökt få MJ till nåt som inte stämmer.

Den enda som är pantad är du.

Psykos, Borderline eller nåt ärftligt från brorsan som suttit på rättspsyk.

Du går sen all-in i att mildra hans manipulativa kapacitet som psykopat och dess emellan lägger du in länkar och ljuger.

Du är inte minsta trovärdig.

MJ betecknar sig som psykopat. Då behövs det knappast omskrivningar.

Syns mer än övertydligt hur han lurat skiten ur MB tex.

Han fattar inte han är psykopat.
Trots att hans "bror" har umgåtts i 6 år.

Han inbillar sig att han är psykiskt sjuk.

Tacka fan att det misslyckats då de försökt hjälpa honom. Att MJ inte vill.

Den psykopat är inte född än som vill ändra sig.
MJ är nämligen grandios och ser sig själv som ett vinnande koncept.
Han är helnöjd att vara den han är.

Omgivningen fattar det dock inte.

När det kommer till A*ngelica berättar han att han är psykopat.
Nu kör han en annan version om att han minsann har empati.

Han manipulerar givetvis.

Gemensamt har båda den klassiska vantolkningen att han är typ två personer, likt Killergroupies gör.

MB.
"Han är en väldigt fin människa. En snäll person när han är sig själv."

A*ngelica:
"Men när han var sig själv då var jag jättetrygg med honom.
Man hoppades att den där andra personen inte skulle komma fram."

Det största missförståndet om psykopati är:
" Den där andra personen".

Att detta är hans Sanna Jag.
Det är det inte.

De är manipulerade.
Av både okunskap om psykopati och resten av psykopaten MJ själv som manipulerar IRL.

Det här lägger grunden till psykopaters framgång.

Sen finns det dårar som hjälper till med resten.
Som vet att han är psykopat och fortsätter tonar ner. Trivialiserar.

De är ännu mer grundlurade och framstår rätt korkade.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-10 kl. 20:00.
Citera
2023-04-10, 19:58
  #12924
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon var med på muckarfester. Punkt. Man kan fråga sig varför du bortser från hennes dåliga omdöme?
Nej.

Den som inleder detta är bradgardsindianen.
Sen fortsätter sno.

SG kör igång med kåkfarargroupie och Merwinna via sina versioner trots sin egen historik om att vara förtjust i en misstänkt mördare.

Du har tagit över stafettpinnen och fortsätter ljuga.

Till ingen nytta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in