2023-04-09, 16:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Aha. Om man har flickvän som lever är man inte så farlig. Check på den.

Men allvarligt, vill du verkligen sitta och spekulera vilka signaler offret eventuellt kan ha fått från en sida som inte finns? Med vetskapen att alla vet att sociala media just marknadsföring och manipulation?

Alla runt Martin visste att han var våldsam, labil och suttit lång tid för det. Att vara farlig är hans grej. Om någon tvivlar berättar Martin hur farlig han är.

Jag förstår att man försöker hitta en anledning till att offret bjöd in honom i livet trots alla varningsflaggor, men att tro att det var för att han delade kattungar eller hämtsushi på Facebook är ju att dumförklara henne å det grövsta. Eller att påstå att det var någon finstämd manipulation att ha dem.
Trams.
Kolla upp tjejen han var tillsammans med 2013, det är bara att klicka sig vidare till hennes sida från Martins. Han har bra smak vad gäller tjejer iallafall, ingen WT där heller.

Sidan jag spekulerar om finns och är öppen: https://www.facebook.com/marre.jonsson.7?fref=ts
Citera
2023-04-09, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Trams.
Kolla upp tjejen han var tillsammans med 2013, det är bara att klicka sig vidare till hennes sida från Martins. Han har bra smak vad gäller tjejer iallafall, ingen WT där heller.

Sidan jag spekulerar om finns och är öppen: https://www.facebook.com/marre.jonsson.7?fref=ts

"Vet inte hur den nu stängda sidan såg ut https://www.facebook.com/martin.jonsson.754, men gissar att det var den Lotta kände till."

Varför ska jag stalka tjejer på Facebook? Vad har det med fallet att göra? Vad tillför det tråden?
Det är ju du som tramsar.
Citera
2023-04-09, 16:35
Avslutad
Citat:
"Vet inte hur den nu stängda sidan såg ut https://www.facebook.com/martin.jonsson.754, men gissar att det var den Lotta kände till."

Varför ska jag stalka tjejer på Facebook? Vad har det med fallet att göra? Vad tillför det tråden?
Det är ju du som tramsar.
Ja? Det är länken till den stängda sidan, antagligen där block-fajten figurerade och den de använde under sitt förhållande.

Min poäng är att om Lotta sett den gamla sidan där han har kattungar, bebisar och ett förhålllande med en stabil kvinna hon kan känna igen sig i, så är det kanske inte så uppenbart att han är livsfarlig som vissa i tråden vill göra gällande. Martin omgav sig inte heller med WT-kvinnor, eller vad ni kallar Lotta.

Men jag talar för döva öron här, och återgår till mitt.
Citera
2023-04-09, 16:41
Medlem
Citat:
Ingen slugger menar du kanske? Hans livsstil var fotbollshuligan.

Jo, men han slog vel inte ihjäl några såna? Var vel mer att springa runt o gapa o skrika, som ett mongo. Det är ju världens fegaste människor dom där. Riktiga losers.
Citera
2023-04-09, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ja? Det är länken till den stängda sidan, antagligen där block-fajten figurerade och den de använde under sitt förhållande.

Min poäng är att om Lotta sett den gamla sidan där han har kattungar, bebisar och ett förhålllande med en stabil kvinna hon kan känna igen sig i, så är det kanske inte så uppenbart att han är livsfarlig som vissa i tråden vill göra gällande. Martin omgav sig inte heller med WT-kvinnor, eller vad ni kallar Lotta.

Men jag talar för döva öron här, och återgår till mitt.

Öh. Jo, det gjorde han. Försöker du få det till att han umgicks på finare tillställningar i akademikerkretsar? Nej, han söp och knarkade på skabbhak med fotbollshuliganer, anabolagymmade med likasinnade och inriktade sig på ytliga och lågutbildade kvinnor på dejtingsajter och sociala media.
Det är ju du som sitter och drar upp någon avdankad FB-sida och tror att man kan få något matnyttigt därifrån. Det är ju bara att kolla på vilka han umgås med och vad han skriver för att fatta att det inte fanns kvinnor med klass i umgängeskretsen.
Dessutom, under tiden han träffade Lotta(Och Angelica) hade han en bascocktail på sjuka mängder anabola, benz och opioider i blodet, som han toppade med cola, tjack, sprit och MDMA bl.a.
I slutet tillförde läkare neuroleptika, sedativer etc.
Citera
2023-04-09, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Jo, men han slog vel inte ihjäl några såna? Var vel mer att springa runt o gapa o skrika, som ett mongo. Det är ju världens fegaste människor dom där. Riktiga losers.

Losers, ja. Fega, nä. Oavsett handlar livsstilen om våld.
Citera
2023-04-09, 17:47
Medlem
Citat:
Losers, ja. Fega, nä. Oavsett handlar livsstilen om våld.

98% gapa o skrika, 2% våld. Då med massor av kemikalier i kroppen. Ha!
Citera
2023-04-09, 17:53
Medlem
Citat:
98% gapa o skrika, 2% våld. Då med massor av kemikalier i kroppen. Ha!

Ok. Du är jättetuff. Men vad är din poäng här?
Citera
2023-04-09, 18:15
Medlem
Citat:
Ok. Du är jättetuff. Men vad är din poäng här?

Jag är en vuxen människa.

Min poäng är att Martin inte var en fighter som är något mandigt. Hans grej var att utöva våld mot kvinnor och människor som inte hadde nån chans. Troligen barn och djur också. En förvuxen bebis, inte kapabel att möta dom krav som ställs till en vuxen människa. Psykopat.
Citera
2023-04-09, 18:35
Medlem
Citat:
Jag är en vuxen människa.

Min poäng är att Martin inte var en fighter som är något mandigt. Hans grej var att utöva våld mot kvinnor och människor som inte hadde nån chans. Troligen barn och djur också. En förvuxen bebis, inte kapabel att möta dom krav som ställs till en vuxen människa. Psykopat.

Vad har det med varandra att göra? Det första är ju inte ens sant. Han har aktivt sökt sig till våldsamma miljöer hela livet vad jag känner till.
Och det andra är möjligtvis korrekt, men det har ingenting med psykopati att göra.
Fast jag fattar fortfarande inte din agenda? Om du i ena ögonblicket målar upp mördaren som en korkad, kvinnoboxande och förvuxen bebis och i nästa försöker förklara att han manipulerade offret?
Det finns ingen stringens i ditt trollande.
Citera
2023-04-09, 18:46
Medlem
Citat:
Vad har det med varandra att göra? Det första är ju inte ens sant. Han har aktivt sökt sig till våldsamma miljöer hela livet vad jag känner till.
Och det andra är möjligtvis korrekt, men det har ingenting med psykopati att göra.
Fast jag fattar fortfarande inte din agenda? Om du i ena ögonblicket målar upp mördaren som en korkad, kvinnoboxande och förvuxen bebis och i nästa försöker förklara att han manipulerade offret?
Det finns ingen stringens i ditt trollande.

Det hänger ihop, psykopater är inte fullt utvecklade människor. Kompenserar genom att manipulera.

Ungefär som att horkunder inte är riktiga män. Beta.
Citera
2023-04-09, 18:50
Medlem
Citat:
Det hänger ihop, psykopater är inte fullt utvecklade människor. Kompenserar genom att manipulera.

Ungefär som att horkunder inte är riktiga män. Beta.

Ok. Bra att du luftar dina åsikter och exponerar. Jättefint att du är en alfa. Märkligt att du måste spänna med det anonymt på nätet bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in