2023-04-09, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Ja.
Rätt så snabbt efter att det börjat diskuteras här i tråden om hur respektlöst av henne det var att sitta och vlogga om bullshit när hennes kompis precis hade dött.
Det hon pratade om precis innan i armhålevideon var att hon bokat tid för ögonbrynstatuering på måndag.
Att hon är den person av alla hon känner till som förändrar sitt utseende så ofta!
Jaa med filter kanske hehe
20 minuter senare klarade hon tydligen inte av att vlogga mer pga sorg 😭

HAHAHAHAHAHAHA JAG KAN INTEEE!! Dina inlägg får mig att vika sig 😂😭😭 vem yttrar sig ens så?? ” jag är den personen av alla jag känner som förändrar sitt utseende oftast” det är väl inget att skryta med? O ändå så måste hon ha 40 filter o redigering på bilderna….

https://anonfiles.com/Reo8k9k0za/7D31A2DF_0B22_435B_A1DD_49F05ECB410A_jpeg
https://anonfiles.com/S6o5kck6z6/701A2626_46B5_4DD7_95B8_AF60BC54277F_jpeg
Senast redigerad av Batguurl 2023-04-09 kl. 23:52.
Citera
2023-04-09, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Jag vet för lite om brottet för att uttala mig om de fryser deras konton. Just Alex och Alvas tror jag inte de fryser, för tror inte där finns ngt att hämta. Historiken och aktiviteterna kan de ju ändå se utan att frysa ngt.
Vi får väl helt enkelt vänta på sakframställan.

Sant sant.. som du säger, vi får vänta o se helt enkelt! 🤞🏽
Citera
2023-04-09, 23:59
Medlem
Citat:
Jo, är man misstänkt för penningtvätt så spärras både konton och bank id.
Även om man bara mottagit en mindre swish.
Då Alex är misstänkt och Alva har nämnt flera gånger att Alex swishat henne pengar när han var i Gbg så är hans bank id och konto garanterat spärrat, eventuellt även Alvas då hon mottagit pengar från honom. 😁
Det tar ett par veckor att öppna upp kontona igen, man behöver redovisa swisharna skriftligt och sedan ska pengarna spåras av banken för att utesluta att dom kommer från penningtvätt.
Det tar veckor.
Så Alva lever på någon annans pengar just nu helt klart.
Eller så har hon haft lite kontanter gömda nånstans. Troligtvis inte ens det då hon åt fryspyttipanna i vloggen i lördags istället för att äta ute som hon brukar vilja göra.

Asså du e helt underbar som kmr med denna infon! Visst jag har för mig att kontona blir spärrade när man är misstänkt för denna typen av brott o Alex har nog inte varit försiktig utav sig när de gäller överföringar o insättningar på Alvas konto.. ska som sagt bli riktigt intressant att få läsa förundersökningen för jag antar att åtal kmr väckas? Visserligen har de bara varit 1 häktesförhandling men tror inte de bådar gott, lr vad tror du?

Hahahaha kan frtf inte släppa att hon helt plötsligt mådde för dåligt för att vlogga, men inte så pass dåligt för att kunna ha sminkat sig, bokat 3D tatueringstid o laga mat 😭

Btw så tror jag Alva har börjat med OF för längesen att Alex är hennes manager där 😂 för det e vissa OF som kommenterar hennes inlägg o följer henne. Det är inte som att dom är hennes ”vän” av en slump lr vad tror ni? Dock går säkert inte hennes OF så pass bra som dom kanske trodde o därav började de hennes maniska hysteri kring redigeringar!
Senast redigerad av Batguurl 2023-04-10 kl. 00:01.
Citera
2023-04-10, 00:05
Medlem
Angående att Alex la ut tusen inlägg om ”swish-videohälsning” , ville han få in pengar för att mörka penningstvätt överföringarna? Hans ursäkt hos polisen blir då ”nej men alla swish var från videohälsningar”
Citera
2023-04-10, 00:21
Medlem
Citat:
Jo, är man misstänkt för penningtvätt så spärras både konton och bank id.
Även om man bara mottagit en mindre swish.
Då Alex är misstänkt och Alva har nämnt flera gånger att Alex swishat henne pengar när han var i Gbg så är hans bank id och konto garanterat spärrat, eventuellt även Alvas då hon mottagit pengar från honom. 😁
Det tar ett par veckor att öppna upp kontona igen, man behöver redovisa swisharna skriftligt och sedan ska pengarna spåras av banken för att utesluta att dom kommer från penningtvätt.
Det tar veckor.
Så Alva lever på någon annans pengar just nu helt klart.
Eller så har hon haft lite kontanter gömda nånstans. Troligtvis inte ens det då hon åt fryspyttipanna i vloggen i lördags istället för att äta ute som hon brukar vilja göra.
Jag kan med säkerhet säga att det inte gäller i alla penningtvätt fall. Av egen erfarenhet. Banken kan dock kasta ut dig som kund och stänga ditt bank id om det är för mkt ”klydd” på ditt konto.
Jag kan erkänna att jag varit misstänkt för penningtvätt i ett år, inte lätt till åtal än. Segt som fan. Haft full tillgång till alla mina banker, kort, bank id, under detta året. De har bara tagit ut information och aktivitet från kontona. Och som sagt begärt redovisning av insättningar, överföringar, swich osv.
Inte en enda dag har de fryst någonting.
Citera
2023-04-10, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heyooo01
Angående att Alex la ut tusen inlägg om ”swish-videohälsning” , ville han få in pengar för att mörka penningstvätt överföringarna? Hans ursäkt hos polisen blir då ”nej men alla swish var från videohälsningar”
Nja
Tror helt enkelt dom va desperata och panka som råttor
Citera
2023-04-10, 02:04
Medlem
Helt ärligt nu.. men VARFÖR har Alva ALLTID så skitiga händer???? 🤢

https://anonfiles.com/qcDbl6k5ze/7611B9AA_84F6_48C7_A088_A61FB599A6DE_jpeg
Citera
2023-04-10, 04:13
Medlem
Det är verkligen inte skitsvårt att göra narr av Alva när hon gör sig själv till ett meme så offentligt cringar så hårt när hon försöker härma Black culture när hon inte är mindre än 110% svensk. HAHAHAHAHAHA. Kulturell appropriering much? Bete dig snälla.

Hon försöker så hårt att det blir nästan sorgligt. Och hur orkar hon hedra sin döda vän med att posta pistoltecken och mördarmusik? Fräscht. Verkligen. Lilla vilsna flicka. Du duger som du är ❤️❤️❤️
Senast redigerad av imluvrgrl 2023-04-10 kl. 04:55.
Citera
2023-04-10, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batguurl
Helt ärligt nu.. men VARFÖR har Alva ALLTID så skitiga händer???? 🤢

https://anonfiles.com/qcDbl6k5ze/7611B9AA_84F6_48C7_A088_A61FB599A6DE_jpeg
Missbrukare får det. Pillar i all möjlig skit, tvättar sig inte så ofta.
Citera
2023-04-10, 08:50
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Jag kan med säkerhet säga att det inte gäller i alla penningtvätt fall. Av egen erfarenhet. Banken kan dock kasta ut dig som kund och stänga ditt bank id om det är för mkt ”klydd” på ditt konto.
Jag kan erkänna att jag varit misstänkt för penningtvätt i ett år, inte lätt till åtal än. Segt som fan. Haft full tillgång till alla mina banker, kort, bank id, under detta året. De har bara tagit ut information och aktivitet från kontona. Och som sagt begärt redovisning av insättningar, överföringar, swich osv.

Du sitter inte häktad för det. Stor skillnad.
Citera
2023-04-10, 08:52
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batguurl
Asså du e helt underbar som kmr med denna infon! Visst jag har för mig att kontona blir spärrade när man är misstänkt för denna typen av brott o Alex har nog inte varit försiktig utav sig när de gäller överföringar o insättningar på Alvas konto.. ska som sagt bli riktigt intressant att få läsa förundersökningen för jag antar att åtal kmr väckas? Visserligen har de bara varit 1 häktesförhandling men tror inte de bådar gott, lr vad tror du?

Hahahaha kan frtf inte släppa att hon helt plötsligt mådde för dåligt för att vlogga, men inte så pass dåligt för att kunna ha sminkat sig, bokat 3D tatueringstid o laga mat 😭

Btw så tror jag Alva har börjat med OF för längesen att Alex är hennes manager där 😂 för det e vissa OF som kommenterar hennes inlägg o följer henne. Det är inte som att dom är hennes ”vän” av en slump lr vad tror ni? Dock går säkert inte hennes OF så pass bra som dom kanske trodde o därav började de hennes maniska hysteri kring redigeringar!

Tror faktiskt inte det. Har väldigt svårt att tro att den osäkra tjockisen skulle våga visa sig naken/halvnaken.
Hon visar sig inte ens i badkläder på stranden utomlands utan badar alltid i täckande shorts och sarong. Förmodligen för att hon skäms över sin kropp.
Citera
2023-04-10, 09:07
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:

Något annat som tyder på att Alvas bank id också är fryst är det hon sa i dialogiskt. ”Polisen tog min mobil så jag hade inget bank id och kunde inte ta mig någonstans” för att en liten stund senare råka säga ”Alex advokat ringde sedan efter ett tag upp mig” , på mobilen som polisen tog eller? Polisen tar ju inte hennes bankkort så att ta sig någonstans borde inte ha varit något problem.
Tror snarare hennes bank id är spärrat för att hon tagit emot swishar av sin ”make” och hon råkade försäga sig i vanlig ordning 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in