2023-03-30, 23:17
Medlem
HeroicDozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Han har ju själv snacka om ”kaniner” i samband med att han sökte företagskonton.

Kanin= 1 miljon riksdaler

Ursäkta broder, kanske var oklar, syftar på skadestånd och så. Kommer han behöva betala tillbaka de här cashen?

Vet att AC redan är hos KFM å om han skulle få miljoner i skulder är han tvärfucked.
Citera
2023-03-30, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroicDoze
Ursäkta broder, kanske var oklar, syftar på skadestånd och så. Kommer han behöva betala tillbaka de här cashen?

Vet att AC redan är hos KFM å om han skulle få miljoner i skulder är han tvärfucked.

Böter är det ju aldrig tal om vid fängelse påföljd. Men som du nämner skadestånd möjligen. Men även det är högst osannolikt eftersom det är penningtvätt det gäller och inte bedrägeri.

Edit: sen får han ju även betala numera 1000kr till brottsofferfonden
Senast redigerad av AlpraOxy1337 2023-03-30 kl. 23:29.
Citera
2023-03-30, 23:30
Medlem
HeroicDozes avatar
Citat:
Böter är det ju aldrig tal om vid fängelse påföljd. Men som du nämner skadestånd möjligen. Men även det är högst osannolikt eftersom det är penningtvätt det gäller och inte bedrägeri.

Ajde,

Ofta kan det bli stora ekonomiska konsekvenser av ekonomisk brottslighet, typ skattebrott eller bedrägeri.

Tack för de snabba svaren, legendarer som ni gör forumet till vad det är, salute!

Haaade
Citera
2023-03-30, 23:38
Medlem
CharlieWaffless avatar
Nu har han skitit i det blå skåpet. Att bli dömd för misshandel, våldtäkt eller narkotika är ingenting mot att bli dömd för ekonomisk brottslighet i Sverige. Att lura staten på pengar är det värsta du kan göra. Alex kan nog räkna med att sitta ett tag.

Prefab-snubben (från fängelset till miljonerna) med dom stora vita fejk-tänderna, som också har ett kriminellt förflutet, kan nog räkna med att sitta inlåst ett tag också. Det skulle väl iof hänt oavsett, då han nu försöker kränga solpaneler utan att kunna ett skit om el
Senast redigerad av CharlieWaffles 2023-03-30 kl. 23:40.
Citera
2023-03-30, 23:43
Medlem
HeroicDozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieWaffles
Nu har han skitit i det blå skåpet. Att bli dömd för misshandel, våldtäkt eller narkotika är ingenting mot att bli dömd för ekonomisk brottslighet i Sverige. Att lura staten på pengar är det värsta du kan göra. Alex kan nog räkna med att sitta ett tag.

Prefab-snubben (från fängelset till miljonerna) med dom stora vita fejk-tänderna, som också har ett kriminellt förflutet, kan nog räkna med att sitta inlåst ett tag också. Det skulle väl iof hänt oavsett, då han nu försöker kränga solpaneler utan att kunna ett skit om el

Är det han som har golat ner Alex? https://urlebird.com/video/7186030608437579014/

Du måste skoja, vilket skämt

Citera
2023-03-30, 23:53
Medlem
Citat:

Han får ju inte miljoner! Det här med kaniner e ju bara bullshit! Har du sett hur han levt? Som e en jävla hemlös luffare! Inga kaniner där inte. Vilket skämt!
Tippar på att hans del av kakan knappt ens va 6 siffrig. Förmodligen har han också fått ”offrat” sig, fått ta smällen som den looser han är! Fördelat pengar runtomkring sig utan att få röra dem själv, tippar jag också på.

Suttit o åkt runt i lokaltrafiken mitt i natten, sittandes i de kläder han haft varje dag i 10 månader. Alva fick marabou från pressbyrån i födelsedagspresent. Jagat tvåhundringar som en hora med sina videohälsningar.
Ha, Kaniner, ha ha
Citera
2023-03-30, 23:55
Medlem
HeroicDozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Han får ju inte miljoner! Det här med kaniner e ju bara bullshit! Har du sett hur han levt? Som e en jävla hemlös luffare! Inga kaniner där inte. Vilket skämt!
Tippar på att hans del av kakan knappt ens va 6 siffrig. Förmodligen har han också fått ”offrat” sig, fått ta smällen som den looser han är! Fördelat pengar runtomkring sig utan att få röra dem själv, tippar jag också på.

Suttit o åkt runt i lokaltrafiken mitt i natten, sittandes i de kläder han haft varje dag i 10 månader. Alva fick marabou från pressbyrån i födelsedagspresent. Jagat tvåhundringar som en hora med sina videohälsningar.
Ha, Kaniner, ha ha

Den delen har du rätt i. Ja vet bara inte hur deras scam har varit uppbyggd. Tänker att om man har hasslat banken/företag eller whatever på stora pengar så bör man bli dömd till en saftig återbetalning. Något AC definitivt inte har råd med, då han sen tidigare är hos KFM, även fast han är ”klaaaaar”
Citera
2023-03-30, 23:56
Medlem
Citat:
Är det han som har golat ner Alex? https://urlebird.com/video/7186030608437579014/

Du måste skoja, vilket skämt

Snarare Alex som golat ner honom iaf om man ska tro vad som ryktas här i tråden
Citera
2023-03-30, 23:58
Medlem
HeroicDozes avatar
Citat:
Snarare Alex som golat ner honom iaf om man ska tro vad som ryktas här i tråden

Du skojar, vad talar för det bram? Vad har sagt? Vilken soppa, situationerna Alex hittar sig i är tragikomiska.
Citera
2023-03-31, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77

Ha, Kaniner, ha ha

Jo att hans del inte var stor är det kanske inget snack om.

När jag syftade på kaniner så va det väl mer storleken på beloppet som tvättades. Troligen har ju Alex stått målis eller förmedlat en målis för själva tvätten. Säg att det va 1 mille som skulle tvättas så kanske Alex fick behålla 50-75k efter att han fördelat ut cashen som tvättades åt någon.
Citera
2023-03-31, 00:03
Medlem
Citat:
Du skojar, vad talar för det bram? Vad har sagt? Vilken soppa, situationerna Alex hittar sig i är tragikomiska.

Kolla längre bak i tråden typ 2-3 sidor. Ett löst rykte som en annan Flashbackare slängde ur sig. Men om det är sant så skulle jag inte heller bli förvånad.
Citera
2023-03-31, 00:08
Medlem
Citat:
Den delen har du rätt i. Ja vet bara inte hur deras scam har varit uppbyggd. Tänker att om man har hasslat banken/företag eller whatever på stora pengar så bör man bli dömd till en saftig återbetalning. Något AC definitivt inte har råd med, då han sen tidigare är hos KFM, även fast han är ”klaaaaar”
Jag vet vad du menar. Är också helt klart inne på biten att han tvättat och stått målvakt. Men några jätte summor tror jag inte det är. Alex har inte kunskapen och resurserna. Han ”känner” inte rätt folk. Tror det är ett riktigt pundigt jobb helt enkelt. Kolla hans tidigare domar liksom. Stulit trisslotter. Misshandlat kvinnor. Råkat döda ngn.
Det är ingen proffesionell herre vi snackar om här!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in