2023-04-09, 12:55
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Håller med om att så många barn så tätt, skulle vara en påfrestning för vem som helst. Det kräver MYCKET. Och om föräldrarna då dessutom missbrukar, och vill vara ifred i sitt drogrus... Ja, då kan det gå riktigt galet. Med småbarn måste man vara alert och på tå hela tiden då barnen är vakna, och när de äntligen har somnat har man vanligen ett berg av hushållsarbete att göra undan. Egentid finns knappast, för all tid man får över måste ägnas åt sömn. Det kan väcka frustration och bitterhet och ilska mot barnen. I denna familjen, verkar de ha valt ut ett barn som har fått bli syndabock och ta emot all ilska.

Om de andra barnen blivit vittnen till misshandeln så håller dem sig nog relativt passiva i föräldrarnas närvaro. Z var kanske ett statuerat exempel. Inte omöjligt att Z gjorde mest väsen av sig heller. Vem vet.
Citera
2023-04-09, 13:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Om de andra barnen blivit vittnen till misshandeln så håller dem sig nog relativt passiva i föräldrarnas närvaro. Z var kanske ett statuerat exempel. Inte omöjligt att Z gjorde mest väsen av sig heller. Vem vet.

Usch, man vill inte ens tänka på hur dessa arma barn ska ha påverkats själsligt - även de övriga förutom Z, precis som du säger.
Citera
2023-04-09, 13:02
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.Weeden
Sjuka jävla människor.
Vad är det för familjer som har hackkyckling inom familjen? Stört värre fan.

Dysfunktionella familjer. Familjer där ens eller båda vårdnadshavarna lider av psykisk störning. Såna äckliga jävlar ska inte ha barn
Citera
2023-04-09, 15:51
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Barnen är väldigt nära i ålder och det blir rörigt, ja. Hade ett förslag som hade underlättat något, men du och rubinen får fortsätta hänvisa till trådstarten, eftersom ingen nappade.

Ingen vet vad som kommer fram om händelseförloppet när fuppen kommer, men jag antar att de förhör alla barnen, anhöriga, vänner osv. under utredningens gång.

För många Är det tydligare då vi var här från början och hann se bilder på alla barnen tillsammans. Är inte så jävla svårt, barnet född 2016, född flicka har blivit utsatt av sina föräldrar. De andra barnen är inte utsatta. Det är skitsamma om de andra barnen. De rör inte detta mål.
Citera
2023-04-09, 15:54
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Nä, jag kunde se.

https://ibb.co/Vwfv3sr
Varför delar du bilder på barnen?
Jag har också bilder men väljer att inte dela då de lidit nog.

Hur fasen tänker man!
Citera
2023-04-09, 15:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
För många Är det tydligare då vi var här från början och hann se bilder på alla barnen tillsammans. Är inte så jävla svårt, barnet född 2016, född flicka har blivit utsatt av sina föräldrar. De andra barnen är inte utsatta. Det är skitsamma om de andra barnen. De rör inte detta mål.
Jag har släppt det nu.
Vi vet inte vad som kommer fram och vad som rör detta mål, ännu.
Alla barn är utsatta, det förstår du väl ändå?
Citat:
Varför delar du bilder på barnen?
Jag har också bilder men väljer att inte dela då de lidit nog.

Hur fasen tänker man!
Hur fasen tänker du, när du citerar med länken?!
Kan folk sluta vara trådpoliser och förstå att de som är här och vill följa fallet, alla är på samma sida?

Är det barn nr.3 på bilden som är den utsatta tjejen?
Och nr.2 som är den som har andningsmask?
Citera
2023-04-09, 16:06
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Jag har släppt det nu.
Vi vet inte vad som kommer fram och vad som rör detta mål, ännu.
Alla barn är utsatta, det förstår du väl ändå?

Hur fasen tänker du, när du citerar med länken?!
Kan folk sluta vara trådpoliser och förstå att de som är här och vill följa fallet, alla är på samma sida?

Är det barn nr.3 på bilden som är den utsatta tjejen?
Och nr.2 som är den som har andningsmask?

Klart alla barn är utsatta som sett sin syster behandlas på detta sätt. Men det är ändå bara Z som utsatts för brott.
Därav att fallet handlar inte om syskonen, det handlar om Z.

Tänker inte besvara din andra fråga eftersom du ger mig skit när du lagt ut bilden.
Och jag tänker inte peka ut något barn här.
Citera
2023-04-09, 16:14
Avslutad
Citat:
Klart alla barn är utsatta som sett sin syster behandlas på detta sätt. Men det är ändå bara Z som utsatts för brott.

Tänker inte besvara din andra fråga eftersom du ger mig skit när du lagt ut bilden.

Vi vet ännu inte vad som kommer fram, de andra barnen kan också ha utsatts för brott, även om det var Z:s situation som gjorde att de fick ögonen på sig.

Jag har inte lagt ut någon bild, det var en annan användare som du citerade utan att ta bort länken.
Det finns moderatorer som modererar, det är inget du och andra behöver bekymra er om.

Bilderna är såklart sparade av fler än dig och kommer ut vare sig vi vill eller inte.
Citera
2023-04-09, 18:17
Medlem
Citat:
Alla barnen är Mä, barnfridsbrott.
Citera
2023-04-09, 18:24
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

På ett sätt har väl föräldrarna gjort ett brott mot de andra barnen med om det nu är så att de gett barnen sömnmedel, som föräldrarna fått utskrivna till sig själva?
Dessutom har dessa barn tvingats utstå Z behandling/tortyr från föräldrarna.
Senast redigerad av rubin22 2023-04-09 kl. 18:31.
Citera
2023-04-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neutrogen
Herr Daniel Andersson, numera Inkvist har jag umgåtts med en gång i tiden. Jag avslutade umgänget för många år sedan då han blev ännu märkligare i beteendet än han redan var från början.

Jag tänkte försöka reda upp lite felaktigheter som cirkulerar, inte för att det ändrar på vad som har hänt utan för att få en så klar bild som möjligt över dessa människor.

Daniel har varit gift en gång tidigare. Med den kvinnan fick han 3 barn varav 2 nu är vuxna och myndiga.
Dessa barn gav han helt upp en tid efter att han träffade Jasmine, och har inte haft kontakt med dem alls sedan dess vad jag vet. Han ville bara umgås med sin nya familj - familjen han redan hade var inte vatten värd.
De 3 första barnen fick utstå mycket gapande och skrikande i hemmet under sin uppväxt, anmälningarna till socialen var frekventa redan då.

När skilsmässan var i slutskedet eller var klar träffade han Jasmine och de blev ganska snart ett par och Daniel flyttade då till henne i Eslöv. Det tog inte långt tid innan hon blev gravid då hon som vi alla vet inte använder preventivmedel. Inte han heller för den delen, vilket är väldigt märkligt då han absolut inte ville ha mer än 2 barn.

Hur är då Daniel som person?
Han hade redan då många narcissistiska drag. (Jag är ingen psykolog, men jag har mycket erfarenhet tyvärr.)

- Osäker på sig själv och sina förmågor (sånt lyser igenom efter en tid), men har absolut inga inlärningssvårigheter. "Kan om han vill".
- Skryter mer än gärna om vad han har gjort och kan. Ogillar starkt att bli motbevisad när han har fel.
- Sätter sig själv och sina känslor före allt annat, vilket blev mer och mer tydligt ju längre umgänget pågick
- Pratar gärna om vad han Ska göra när "allt ordnar sig" - något som aldrig har hänt eller kommer att hända

Daniel är mångsidig om han vill. Men han vill inte. Han är arbetsskygg och har alltid varit det. Yrken han har haft är bland annat: lastbilschaufför, lokalvårdare, personlig assistent, begravningsentreprenör mfl.
Dock har han bara arbetat några månader åt gången för att sedan sitta hemma framför datorn 24/7 och skrika på ungarna nått år eller två, tills a-kassan har tagit slut.
Han har ambitiösa och stora drömmar som av förklarliga skäl inte uppnås.

Det skrevs att Daniel ser ut som en missbrukare på bilderna. Fullt förståeligt men sanningen är att efter sin gastric-bypass så rasade han i vikt och ansiktet sjönk ihop. Det tillsammans med tvivelaktig munhygien ger en skev bild. Inget annat än alkohol hade funnits i hans liv . Nu vet jag inte.

Jasmine hade 2 barn när hon träffade Daniel (S samt M). Daniel är alltså INTE far till M, men kan ha adopterat honom då den biologiska fadern verkade vara helt ute ur bilden.

Vad jag vet om Jasmine är att hon som väldigt ung blev sprut-missbrukare. Tog sig ur detta, men försökte dämpa sin ångest med annat än narkotika.
Även hon har gjort en gastric-bypass, men har lyckats gå både upp samt ner i vikt rejält efter denna.
En mycket trasig själ redan från unga år som inte har lärt sig att hantera sina egna känslor.
Något jag har upplevt är att Jasmine har betydligt mer självinsikt än vad Daniel har, samt var öppen om sin egen problematik till viss del.

Snabb sammanfattning:
- Daniel har tidigare aldrig rört något starkare än alkohol.
- Jasmine var sprut-missbrukare som tonåring.
- Daniel har totalt 7 barn med 2 olika kvinnor.
- Jasmine har totalt 6 barn med 3 olika män.

Frågor på detta?

Jag kommer att skriva mer här, och då min egen teori om vad som har hänt och ev. varför, samt eget tyckande.

Notera att jag absolut INTE försvarar dessa monster till människor. Jag känner sådant stort hat att jag har mardrömmar om detta.
Tack för denna information. Bra jobbat.
Citera
2023-04-09, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neutrogen
Jag vet inte. Jag gissar att missbruket inte har varit mer än någon gå "då och då" när det har funnits en slant över att köpa sig lite amfetamin istället för att kosta på ungarna något extra.

En tanke är att Jasmine har sålt sig själv till män i närområdet för att antingen få narkotika eller pengar till det i utbyte. Isåfall utan Daniels vetskap med tanke på hans hetsiga humör.

Jag är extremt tveksam till att flickan i fallet ska ha blivit sexuellt utnyttjad.
Jag ligger några sidor efter pga påsken så andra kanske ställt frågan. Hur gamla är Daniels barn i första rundan? Hetsigt humör skrev du. Var han ofta i bråk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in