2023-04-08, 20:24
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
I familjer med narcissistiska föräldrar så är det vanligt att ett barn väljs ut till syndabock och blir familjens hack-kyckling.
Det är nog väldigt sant det, även i arbete med en person med psykisk störning väljer dessa störda individer ofta en hackkyckling i personalen och som de även försöker spela ut mot de andra i personalgruppen, vet av egen erfarenhet.
Tror de behöver en soptunna för att skylla sitt dåliga mående och skyfflar över deras fel på barnet.
Citera
2023-04-08, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neutrogen
Google lyckades fånga dem på bild i september 2022.
https://goo.gl/maps/GHUFy4SbsDrtHUh7A

Hon med rullatorn är Jasmine. Den svartklädda som sitter ner och röker kan vara Daniel. Han höll upp med cigaretterna ett tag men röker tydligen igen om det är han på bilden.

Herren i blå tröja vet jag Inte vem det är.

Senast jag själv såg dem var sommaren 2021, då knuffade Daniel runt Jasmine i rullstol.

Här är en annan vinkel:
https://www.google.com/maps/@55.7750601,13.5142451,3a,15y,232.91h,82.92t/data=!3m7!1e1!3m5!1s5itQMNXSeVeSs1_pCTEa1A!2e0!5s2 0220901T000000!7i16384!8i8192

Det är förmodligen inte Daniel. Han har ganska vitt hår nuförtiden.
Citera
2023-04-08, 23:35
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LateNightSnack
Men nu lever i i Sverige och inte i Mellanöstern och Afrika. Så du tycker det är ok för att det händer i Sverige eller din WT?
Nej dom borde hängas oavsett ursprung, men en av GM är väl i alla fall halvblatte? Om detta beteende är genetiskt eller kulturellt är nästa fråga.
Citera
2023-04-09, 01:39
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vafalls09
Rätta mig mer än gärna om jag har fel men min White Trash-radar ringer högt efter ha bevittnat den bilden.
Du kan ju kika på deras hus om du vill få radaren att börja slå över rött..
Citera
2023-04-09, 02:13
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorkash
Då är det bara dotterns FB som är kvar. Där finns bl.a. en familjebild där (den jag antar är) söta lilla Z har kortklippt frisyr. Hoppas verkligen att de skyldiga får sitt straff och att alla barnen får det bra.
Alla privata bilder är borta även hos dotterns fb nu
Citera
2023-04-09, 07:17
Medlem
Jag har följt tråden ett tag nu och förundras över en sak som jag inte tycker har kommit upp.

D har släktingar som bor hyfsat i närheten och borde ha kunnat flagga upp lite orosanmälningar för myndigheterna om de brydde sig.
Men det enda man får se av dem är försvar i diverse trådar på FB. Jag har sett två olika släktingar skriva ”det finns anledningar bakom allt som hänt”.
Oavsett hur avklippta släktingarna har blivit när de engagerat sig i barnen, hur lätt gav de inte upp då?
Kommer de kunna se sina kusiner/barnbarn i ögonen när de är vuxna och säga ”jag gjorde allt i min makt för att din barndom skulle bli bra”.

Jag kan tänka mig att J och D aggressivt har stött bort släktingar just för att de blivit ifrågasatta som föräldrar (obs för spekulation).
Om folk bara kunde lägga sitt lilla ömmande ego åt sidan och verkligen aldrig ge sig när det gäller så små barn.

Det finns nog andra här inne som är vassa att hitta mer gällande detta. Vad har hänt som fått (till synes) väl fungerande släktingar att vända hela barnaskaran ryggen?
Citera
2023-04-09, 07:18
Medlem
Snitsigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Alla privata bilder är borta även hos dotterns fb nu

Nä, jag kunde se.

https://ibb.co/Vwfv3sr
Citera
2023-04-09, 07:47
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Du behöver inte skrika, det är faktiskt rätt rörigt med ungarna för många av oss.

På begravningsbilden verkade inte flickan med andningssvårigheter se sjuk ut. Alla såg välmående ut, utom den lilla "killen" som gjorde V-tecknet på bilden. Det är alltså det barnet tråden handlar om, för de som är osäkra.

Kan inte de som har bilderna lägga upp den bilden med barnens ansikten blurrade, för att få lite ordning på vem som är vem. Underlättar kanske lite, iallafall för oss som sett bilderna tidigare.

Tack för lite sans och balans. Det mesta verkar ju vara spekulationer utifrån bilder...
Citera
2023-04-09, 09:02
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Nä, jag kunde se.

https://ibb.co/Vwfv3sr

Hur tänkte du här..?

Varför i hela friden väljer du att lägga ut en bild, inte bara från dotterns fb, utan även helt omaskad på alla barnen?!?
Citera
2023-04-09, 09:06
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janedoh
Jag har följt tråden ett tag nu och förundras över en sak som jag inte tycker har kommit upp.

D har släktingar som bor hyfsat i närheten och borde ha kunnat flagga upp lite orosanmälningar för myndigheterna om de brydde sig.
Men det enda man får se av dem är försvar i diverse trådar på FB. Jag har sett två olika släktingar skriva ”det finns anledningar bakom allt som hänt”.
Oavsett hur avklippta släktingarna har blivit när de engagerat sig i barnen, hur lätt gav de inte upp då?
Kommer de kunna se sina kusiner/barnbarn i ögonen när de är vuxna och säga ”jag gjorde allt i min makt för att din barndom skulle bli bra”.

Jag kan tänka mig att J och D aggressivt har stött bort släktingar just för att de blivit ifrågasatta som föräldrar (obs för spekulation).
Om folk bara kunde lägga sitt lilla ömmande ego åt sidan och verkligen aldrig ge sig när det gäller så små barn.

Det finns nog andra här inne som är vassa att hitta mer gällande detta. Vad har hänt som fått (till synes) väl fungerande släktingar att vända hela barnaskaran ryggen?

J’s släktingar har diskuterats en del i tråden redan.

D’s ena systers intervju med media finns också länkad.

Eftersom alla inte har facebook och inga skärmdumpar på något ”försvar” har postats (eller diskuterats) i tråden är det svårt att veta vad du menar.
Citera
2023-04-09, 09:45
Medlem
Inte bara WT-föräldrar, även kultureliten kan behandla sina barn konstigt: (FB) Känd författares man åtalas för våld mot barn (januari 2023)
Citera
2023-04-09, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
J’s släktingar har diskuterats en del i tråden redan.

D’s ena systers intervju med media finns också länkad.

Eftersom alla inte har facebook och inga skärmdumpar på något ”försvar” har postats (eller diskuterats) i tråden är det svårt att veta vad du menar.

Den hade jag missat. Får läsa den, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in