Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Jag antar att du är medveten om att folk får tjackskador, eller tror du inte att hjärnan påverkas långsiktigt av att skjuta Amfetamin. Har legat inne på avgiftning och de som pundat tunga droger länge tjänade verkligen som avskräckande exempel, de resonerade underligt, var socialt "handikappade ", ovårdade och levde i misär.
Nu lär ju dock mamman vägt nära 150 kg för nåt år sedan, så Amfetaminet har hon nog inte gått på i mer än ett år, men det är illa nog. Gå på bidrag, ha sex barn och missbruka är inte Ok någonstans. Inte minst är Amfetamin dyrt, så är man arbetslös förstår jag inte hur man får ekonomin att gå ihop, det bör ha varit misär hos dem.
Att det har injicerats behöver inte ha med skadorna av drogen att göra. Det är snarare betydande vilka droger, hur länge drogerna har använts, hur övriga livet ser ut och en dos -och frekvensfråga.
Mamman gick även på piller vad jag förstår. Narkotikaklassade läkemedel låter som flödder eller z-drugs, pregabalin osv. Men om hon har brukat en kortare tid och barnet har utsatts en längre tid är det alltså mat som är boven. Tjockisar kan vara ena jävla typer! Här verkar hon ha ätit upp dotterns mat och berövat henne magsäcken. Personer som är tjocka brukar äta på sina egna trauman så det är ännu ett tecken på att mamman hade en störd barndom.
Amfetamin och piller är det billiga knarket från gatan. Förskrivna läkemedel kan också "missbrukas" om jag nu ska använda det fula ordet. Så det kan vara så att hon har fått det utskrivet. Personer som bär på trauman är svåra att diagnosticera och de kan ha symtom som påminner om andra psykiatriska problem och medicinerar därefter.
Förresten, gick båda föräldrarna på försörjningsstöd och hade sex ungar? Det är dysfunktionellt i sig.