Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
Jag hoppas på två simultana offensiver. En i Zaporizhzhia i söder där man trycker ner emot Melitopol ända till Azovsjön. Och en vid Bakhmut där man trycker in norrifrån och omringar, förnedrar och eliminerar det sista som finns kvar av Wagner, VDV och den ryska offensiva förmågan. Sen får Putin en revolver med en patron av sina egna och så får han gå in i sin bunker och avgöra hur han vill avsluta det.
Jag vet inte men..
..är utav den uppfattningen att Ukraina kan bara köra
ett gediget "spjut" i de ryska linjerna. Man blev närmast "lovade" 200 Leo2 utav europa. Det har blivit nu 68 (det sista jag läste) + 14 Challenger2. Detta är då 82.., utav de 300 som Ukraina själva önskade. Btw.., Ukrainas utrikesmister skall annars fara till Canada inom de närmaste dagarna, med bla den förhoppningen om att få några till Leo2..
Detta är inte många, som jag ser det..
Visst, sedan kommer det Strykers, CV90 etc.., men..jag tycker att det är för lite om man önskar få till något mera
definitivt.
Sedan i tysk press så läste jag häromdagen (köpeartikel) där rubriken handlade om de 1 milj artillerigranater som europa lovat i år : Nu börjar endel länder hänvisa till det "finstilta" som inte var bestämt..(dvs det skall börjas dras ut på det hela)..
Dvs, det är fortfarande snack.., för man vill slippa billigt undan..