2023-04-12, 17:39
Medlem
Ken Drydens avatar
Serbien har under längre tid i hemlighet levererat krigsmateriel till Ukraina, enligt de läckta dokumenten.

Serbien är solidariska med sina slaviska bröder i Ukraina i deras kamp mot mongolerna i Moskovien.

https://www.reuters.com/world/leaked-us-intel-document-claims-serbia-agreed-arm-ukraine-2023-04-12/
Senast redigerad av Ken Dryden 2023-04-12 kl. 17:41.
Citera
2023-04-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Vad i helvete menar du att medvetenommycket förvrängde?? Det var ju en enkel och utan nedsmutsning på något sett, enkel fråga. Vad menar du med att som resten av ditt pack, undvika frågan genom att helt enkelt undvika den med lite skitsnack och sedan återgå till ditt konstanta dyngspridande här? Vore det inte enklare om du svarade på den enkla frågan du fick?

Men såklart vet vi, jag , medveten och resten av alla varför du agerar precis som resten utav ditt ruttna folk gör, så inte precis så att du får någon förvånad. Svara nu på frågan istället för att spela korkad ryss ok. Den är intressant

Nu är jag inte ryss och har aldrig utgett mig för att vara det. Har redan sagt flertalet gånger att jag är emot alla former av övergrepp och soldater från båda sidor som utför dessa skall lagföras. Nu får det vara nog.
Citera
2023-04-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Goda nyheter, pissryssen försökte gå över järnvägsrälsen i Bakhmut men fick stryk så skiten rann längs benen

WTF har inte Bakhmut fallit ännu 😂😂😂
Citera
2023-04-12, 17:43
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Nu är jag inte ryss och har aldrig utgett mig för att vara det. Har redan sagt flertalet gånger att jag är emot alla former av övergrepp och soldater från båda sidor som utför dessa skall lagföras. Nu får det vara nog.

Fast det är så otroligt uppenbart att ryska övergrepp är i så extremt mycket större volym än Ukrainas. Det borde väl inte ens du kunna förneka?
Citera
2023-04-12, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Fast det är så otroligt uppenbart att ryska övergrepp är i så extremt mycket större volym än Ukrainas. Det borde väl inte ens du kunna förneka?

Återigen skall samtliga personer som utför brott lagföras oavsett sida.
Citera
2023-04-12, 17:45
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Klart de blev upprörda, de såg en enkelbiljett till Sibirien framför sig. Sedan vet de att den attackerande parten får större förluster om parterna är något så när tekniskt jämbördiga, och de vet också att ryssarna ALLTID har flest stupade om de deltar i ett krig (i de båda världskrigen hade ryssarna lika många stupade som alla andra länder tillsammans undantaget Kina).

Ett undantag från denna regel är faktiskt rysk-japanska kriget, där japanerna hade något fler förluster. Samtidigt räknas det kriget till Rysslands största militära fiaskon så förluster i manskap är inte allt som räknas.
Citera
2023-04-12, 17:51
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Går inte att ta debatten då du förvränger allt. Enskilda soldater som begår brott ska lagföras på båda sidor.

Vad man vill göra är att få en regering som inte är nationalistisk, i Ukraina förtrycks man om man vill prata Ryska vilket är fel, båda språken kan leva sida vid sida. Att Ukraina dessutom vägrar låta folket i Donbass leva i fred då man vägrar uppfylla minsk 2 är en av många orsaker.

Folket i Ukraina vill leva sina liv i en demokrati och prata Ryska eller Ukrainska eller hotas av nassar som vill tvinga på alla att prata Ukrainska.
Essensen av att förvränga är att jämföra förvaret av sitt land med angriparens aggression.
Citera
2023-04-12, 17:52
Medlem
Alsenos avatar
Citat:

Men det är fortfarande ryssland som står för den absoluta majoriteten av krigsbrotten.
Citera
2023-04-12, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
WTF har inte Bakhmut fallit ännu 😂😂😂
Jag överskattade ryssen och trodde att de skulle kunna hålla uppe den glaciala takten på sina avancemang och till slut ta Bakhmut den här veckan, men nu pekar inte särskilt mycket på det.

En liten småstad som en "supermakt" försökt ta över i ett halvår...
Citera
2023-04-12, 18:01
Medlem
Citat:

Inte riktigt så nej. Självklart skall de som utför brotten pågrund utav att det ligger nedärvt i deras förstörda arvsmassa dömas hårdare och mer direkt. Dessa är ju en riktig fara för framtiden. De som utför brott med stil och klass förtjänar ju såklart också rättvisa, men detta kan vänta eftersom att de tillför lika mycket som de tar. Du måste skilja på vem som är vem och orsaken bakom deras handlande. I Ukrainas fall så handlar det ju om naturligt försvar. Försvar tillåter såklart lite mer och ännu mer. Sedan är det ju heller inte möjligt att utföra brott mot ryssar, eftersom att de förtjänar allt oavsett. De som inte håller med borde gjort något åt detta faktum för länge sedan. Men nu missade de den möjligheten på grund utav att de valde att vara passiva parasiter. Självklart är det inget brott att tvätta bort en ryss från moder jords yta. Snarare en mycket naturlig och uppskattad handling
Citera
2023-04-12, 18:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Men ett brutalt anfall på ett grannland gillar du? Det ukrainska folket vet hur det är att leva under rysk överhöghet, och har valt att försöka förbättra sina levnadsvillkor genom att vända sig mot EU och Nato.

Rysslands svar: missiler mot ukrainska städer. Robotar som slår ner här och där. Upprepade attacker mot civil infrastruktur. Ukrainska barn kidnappas och ges till ryska familjer.

Allt det stöder du.
Citera
2023-04-12, 18:06
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Men det är fortfarande ryssland som står för den absoluta majoriteten av krigsbrotten.

Dessutom så är det aggressorn i konflikten. Ryssland är brottslingen, ingen annan. Jagar in i oinbjudna i en suverän stat för att mörda, bedriva systematiskt barnarov och vålda kvinnor och barn.

. <-- Där, den syns knappt, men det är den lilla fiol som spelas när femtekolonnarna börjar spela på mjuka värden när deras terrorregim som bockat av nära alla brott mot mänskligheten som finns åker på stryk - "blir illa behandlade".
Senast redigerad av Sqrbanken 2023-04-12 kl. 18:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in