2023-04-09, 18:16
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Jag tror faktiskt aldrig jag sett någon rolig kvinnlig ståuppare. Amy Schumer personifierar allt som är fel med kvinnlig komik. Extremt vulgär, högljudd, tillgjord, noll finess och timing, snor skämt osv.

Sen har jag träffat väldigt många roliga kvinnor, så jag undrar verkligen vad detta beror på. Min misstanke är att den rådande ”frigörande” agendan går ut på att offentliga kvinnor ska prata så grovt sexuellt det bara går, vilket innebär att de som gör så är de som promotas. Humor kräver dock så mycket mer än chockfaktor.

”Go woke, go broke” är dock en trend på uppgång. Vi lär få se en förbättring.
Kvinnor är roliga på ett annorlunda sätt. Det är mer att de är charmiga och söta som får en att le eller skratta. Men de är aldrig roliga som ens roligaste manliga vänner. Aldrig samma klockrens spaningar och liknande. Och bland världens absoluta elit när det kommer till humor så har de helt enkelt inget att hämta. Det ställs mycket högra krav än att vara charmig och söt. Ungefär samma mönster som går igen inom sport eller företagsbyggande. Kvinnor är sällan elitbra på något. Jag förstår vad du menar med den vulgära provocerande stilen. Men det fanns inga roliga kvinnor för 15 eller 25 år sen heller.
Citera
2023-04-09, 18:25
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Kvinnor är roliga på ett annorlunda sätt. Det är mer att de är charmiga och söta som får en att le eller skratta. Men de är aldrig roliga som ens roligaste manliga vänner. Aldrig samma klockrens spaningar och liknande. Och bland världens absoluta elit när det kommer till humor så har de helt enkelt inget att hämta. Det ställs mycket högra krav än att vara charmig och söt. Ungefär samma mönster som går igen inom sport eller företagsbyggande. Kvinnor är sällan elitbra på något. Jag förstår vad du menar med den vulgära provocerande stilen. Men det fanns inga roliga kvinnor för 15 eller 25 år sen heller.
Det fanns roliga kvinnliga komiska skådespelare förr i tiden, men gick aldrig att jämföra med manliga motsvarigheter.

Det stämmer nog till stor del så som du säger. Jag har mött skarpa kvinnor med genuint kul, observant humor, men det är undantag. Oftast rör det sig om friska fläktar som är söta och charmiga men egentligen inte humoristiska på något intellektuellt plan. Och ja, detta mönster gäller nog för de flesta formerna av världselit.
Citera
2023-04-09, 18:25
Medlem
SamuraiBennys avatar
Inte ens när Amy Schumer snor skämt eller låter hennes kille sno manliga skämt så är hon rolig, något att reflektera över?
Hur ofta är en tjej klassens clown? Det handlar om kultur/uppfostran. Kvinnor kan vara störtroliga i sociala sammanhang men uppe på scen så krävs det en annan typ av scennärvaro.
Citera
2023-04-09, 18:26
Medlem
Kajahs avatar
Det finns ett gäng kvinnliga komiker som är bra. Jag tycker Petrina Solange är svinrolug, hon är dock så pass butch att hon är dom en man. I USA finns det många kvinnliga komiker som håller hög nivå.
Citera
2023-04-09, 18:26
Medlem
Finns inga roliga svenska komiker som är roliga. Samtliga är PK-delux.

Ricky Gervais är jävligt rolig.
Citera
2023-04-09, 18:36
Medlem
Benyameans avatar
Räknas Eddie Izzard?
Annars är det högst tveksamt.

(Finns ett par kvinnor som har haft jätteroliga bits i sina specials men ingen som har klarat av att fylla en hel show.)
Citera
2023-04-09, 18:44
Medlem
Hannitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jguendorbuln
Tråkiga?

https://youtu.be/yrGMXkKA_GM

Jag skrattade så jag grät när Sandra med en tillgjord röst skrek att man skulle köra upp en mazarin i fittan.

Ropa fitta och andra runda ord känns som sterotypen för kvinnliga ståuppare.
Trodde nästan att hon gjorde en parordi.
Senast redigerad av Hannity 2023-04-09 kl. 18:46.
Citera
2023-04-09, 18:46
Medlem
skäggmannens avatar
Nej, bara ett visst skrå.

Kollar du på dom som syns på SVT så får du det värdelösa urvalet.
Citera
2023-04-09, 18:50
Medlem
handtralalas avatar
Taylor Tomlinsson är jäkligt rolig.
https://youtu.be/KzPljohHJBs

Aisling Bea är grym.
https://youtu.be/YLU6m1D_uWs

Sarah Millican är kul. Whitney Cummings är vass. Finns såklart flera andra.

Angående svenska kvinnliga komiker så är det kanske sant att det inte finns några men det finns å andra sidan inga roliga svenska manliga komiker heller.
Citera
2023-04-09, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skäggmannen
Nej, bara ett visst skrå.

Kollar du på dom som syns på SVT så får du det värdelösa urvalet.
Var hittar jag det bra urvalet då? Den enda jag kommer på är Eddy Izzard.
Citera
2023-04-09, 19:00
Avslutad
Joan rivers hade ju sina stunder, höll inte tillbaka något.
Citera
2023-04-09, 19:02
Medlem
Bluebeast72s avatar
Totalt usla,finns inte en rolig kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in