2023-04-09, 17:36
Bannlyst
Är det bara jag som aldrig har skrattat åt kvinnliga komiker såsom Johanna Nordström, Nour El Refai, Josefin Johansson, Keyyo mm?

Ingen av dessa har någon rolig persona, och jag har aldrig i hela mitt liv skrattat åt något de sagt, medans det finns massvis med manliga komiker jag har skrattat åt.

Personligen så tycker jag Johanna bör skämta mer om sin egen fetma så kanske jag hade skrattat mer (åt henne).

Är kvinnliga komiker värdelösa?

Diskutera!
Senast redigerad av susozs 2023-04-09 kl. 17:51.
Citera
2023-04-09, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av susozs
Äe det bara jag som aldrig har skrattat åt kvinnliga komiker såsom Johanna Nordström, Nour El Refai, Josefin Johansson, Keyyo mm?

Ingen av dessa har någon rolig persona, och jag har aldrig i hela mitt liv skrattat åt något de sagt, medans det finns massvis med manliga komiker jag har skrattat åt.

Personligen så tycker jag Johanna bör skämta mer om sin egen fettma så kanske jag hade skrattat mer (åt henne).

Diskutera!
Tråkiga?

https://youtu.be/yrGMXkKA_GM

Jag skrattade så jag grät när Sandra med en tillgjord röst skrek att man skulle köra upp en mazarin i fittan.
Citera
2023-04-09, 17:47
Medlem
Jag vet inte vem någon av de ovan nämnda är. Men kvinnor gör sig bäst i porrfilm!
Citera
2023-04-09, 17:54
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Det finns nån svart kvinna som är rätt rolig. Finns om du kollar bland stand-ups på Netflix.
Michelle Wolf har väl dragit nåt roligt skämt. Fin kvinna för övrigt.

Jag har varit tillsammans med en rolig tjej. Men det var bara jag som fick henne att skratta.

That’s it.
Citat:
Ursprungligen postat av jguendorbuln
Tråkiga?

https://youtu.be/yrGMXkKA_GM

Jag skrattade så jag grät när Sandra med en tillgjord röst skrek att man skulle köra upp en mazarin i fittan.
Det där är väl typiskt. Gapar och gnäller. Roligt var det inte.
Citera
2023-04-09, 17:54
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Jag tror faktiskt aldrig jag sett någon rolig kvinnlig ståuppare. Amy Schumer personifierar allt som är fel med kvinnlig komik. Extremt vulgär, högljudd, tillgjord, noll finess och timing, snor skämt osv.

Sen har jag träffat väldigt många roliga kvinnor, så jag undrar verkligen vad detta beror på. Min misstanke är att den rådande ”frigörande” agendan går ut på att offentliga kvinnor ska prata så grovt sexuellt det bara går, vilket innebär att de som gör så är de som promotas. Humor kräver dock så mycket mer än chockfaktor.

”Go woke, go broke” är dock en trend på uppgång. Vi lär få se en förbättring.
Citera
2023-04-09, 17:57
Medlem
SexgalenZombies avatar
Ja de är usla, för de vågar inte skämta om sig själva eller ligga på gränserna vilket är vad bra humor gör.

Svt och Sr försöker ju göra humor regelbundet, av oklara skäl, och de misslyckas ju alltid. Enbart B ståuppkomiker rekryteras.

Hade varit intressant med en lista över tio 20 manliga och kvinnliga komiker globalt, och jämfört deras inkomster...

Privat har jag träffat ett fåtal riktigt kul kvinnor, de kan räknas på ena handen sammanlagt under mitt liv...
Citera
2023-04-09, 17:58
Medlem
svampdamps avatar
Jag har aldrig sett en rolig kvinnlig komiker. Jag skulle till och med kunna sträcka mig så långt och säga att de som låter sig underhållas av dessa har dålig humor.
Citera
2023-04-09, 17:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
  1. Den politiska korrektheten har dödat all humor.
  2. Nej, kvinnor är inte roliga. Att vara rolig kräver självinsikt & en förmåga att skoja på egen bekostnad.
Citera
2023-04-09, 18:03
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Är det bara jag som aldrig har skrattat åt kvinnliga komiker såsom Johanna Nordström, Nour El Refai, Josefin Johansson, Keyyo mm?

Diskutera!
"såsom Johanna Nordström, Nour El Refai, Josefin Johansson, Keyyo"
Kan bara säga att deras manliga PK-motsvarigheter inte är ett dugg roligare/bättre.

Det finns komiker som är jävligt roliga eftersom de går mot strömmen och driver med etablissemanget.
Könet på dem spelar ingen som helst roll.
Citera
2023-04-09, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
"såsom Johanna Nordström, Nour El Refai, Josefin Johansson, Keyyo"
Kan bara säga att deras manliga PK-motsvarigheter inte är ett dugg roligare/bättre.

Det finns komiker som är jävligt roliga eftersom de går mot strömmen och driver med etablissemanget.
Könet på dem spelar ingen som helst roll.

Jag nämner dessa för att de får för jävla mycket tv-tid och tid i media. Nämn en rolig kvinna. Jag väntar...
Citera
2023-04-09, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Det finns nån svart kvinna som är rätt rolig. Finns om du kollar bland stand-ups på Netflix.
Michelle Wolf har väl dragit nåt roligt skämt. Fin kvinna för övrigt.

Jag har varit tillsammans med en rolig tjej. Men det var bara jag som fick henne att skratta.

That’s it.

Det där är väl typiskt. Gapar och gnäller. Roligt var det inte.
Alla kändisar nu för tiden testat ju sig fram. Förr kunde du t ex sjunga, och då var ju känd för att sjunga och då sjöng du. Idag ansöker man till Robinson, knullar på kamera, och därefter är man känd för att vara känd. Kändisarna idag har harvat igenom allt från bloggar till att vara kändiskockar och skriva självhjälpsböcker. Den fasen alla gick in i för 3-4 år sen var att bli ståupp-komiker. Så varenda jävla avdankat fylleluder på Stureplan som en gång varit med på TV blev "komiker" över en natt, och tamejfan ingen av dem är roliga. På bästa Amy Schumer-manér, så slutar det med att de pratar om sina fittor och hur de luktar.
Citera
2023-04-09, 18:09
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:

Personligen så tycker jag Johanna bör skämta mer om sin egen fetma så kanske jag hade skrattat mer (åt henne).

Diskutera!

Kåta Gun gillar jag absolut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in