2023-04-09, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
"Anna" bad högst troligen helt själv om att artikeln skulle tagas bort, hon blev ju uthängd här i tråden med namn och allt!

Vill du av olika anledningar inte läsa fup, så behöver du inte heller göra dig lustig över andra, speciellt INTE användare som faktiskt tagit sig tiden att göra det!

Och det fetade:

Då vore det ju väldigt, väldigt bra om DU respekterar ANDRAS funderingar........

Men du KAN ju inte läsa.......läkemedel finns det ju visst.

Och, jag frågade just efter GHB-test, var hittar du det??

Och du säger allt, att alla droger i hela världen är testade? Många med mer kunskap i kemi och droger än dig, skrattar nog nu.......

Men Rullman ska ha en eloge för att listan är mycket längre än vad brukligt är, det har jag skrivit förut.

Och nu är det så att du kan leta dig fördärvad efter ett GHB-test på TT för det finns inte, och jag och några med mig vet VARFÖR, och det är pga att det var onödigt att testa för det, för att det inte lämnat några spår om det fanns från början!!

"Drogteorin", lär dig lite begrepp; det är en HYPOTES och det är så att jag vill egentligen veta varför TT inte har några som helst försvarsskador och MGMs inga skador från slagsmål.

Så lägg ner själv att attackera användare som inte tycker och tror som du!!

Du har inte insett att det är dig alla skrattar åt?

"och det är pga att det var onödigt att testa för det, för att det inte lämnat några spår om det fanns från början"

Hur i hela helvete tänkte du här? på riktigt? tog det tvärstopp i hjärnan eller vad fan hände?
Det är totalt fysiskt omöjligt det du skriver. Du säger emot dig själv.

"Enda sättet att inte lämna några spår om det fanns från början"(vad fan det nu är för grammatik eller förklaring) är att det aldrig intagits något.......
Citera
2023-04-09, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Vilken kategori anser du att Sertralin går under då?
Eftersom du skriver inga läkemedel.

Inga läkemedel eller droger är påvisat i HUVUDHÅR har du markerat!!

Nu testar man ju även urin och lårblod.

Det står i obduktionensrapporten att setralinet är uteslutet ur det testet eftersom det finns utskrivet på recept och att de är medvetna om att det förekommer.

Det är alltså främmande läkemedel eller droger man letar efter om ni inte fattar hur det går till...
Citera
2023-04-09, 17:40
Medlem
Citat:

Jag tror att JJs pappa också fick cancerbesked då. Det kanske gjorde henne mycket chockad....och rädd att pappa skulle dö?
Hon bjöd hem massa folk till dem på fester när covid härjade som värst . Med en pappa som hade cancer .
J: ” men han ska ju ändå dö ”
Senast redigerad av Tezz-l 2023-04-09 kl. 17:43.
Citera
2023-04-09, 17:51
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är så jag också uppfattar M, hon tar enbart på sig saker som hon överbevisats om. Allt som hon berättar att Johanna har gjort är sånt som Johanna har berättat för Maja. Ändå har de umgåtts i princip dagligen. Och den första handling som M deltar aktivt i är att skaffa undan en kropp? Sorry, inte trovärdigt.

Bra reflektion! Gillar ditt sätt att resonera, inte enbart svart-vitt, rätt-fel. Nyanserat, sansat och med eftertanke. Som sig bör i ABK-trådar..
Senast redigerad av Lilett 2023-04-09 kl. 17:55.
Citera
2023-04-09, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Ja för enligt M var det väl osäkra på om hon var död eller inte när hon var inlindad och skulle konkas iväg för att dumpas . .

Där har vi ju en av anledningarna till att MH troligtvis kommer dömas för medhjälp. Oavsett vilken historia tingsrätt tror på så var inte MH säker på att T var död men hon larmade inte utan antog bara, det visar upp på ett likgiltighetsuppsåt vilket också är en avgörande del i en dom.
Citera
2023-04-09, 18:12
Medlem
Citat:
Det är "lättare/vanligare" att få "haschpsykos" om man redan har/hade psykiska problem.

Jag tror att JJs pappa också fick cancerbesked då. Det kanske gjorde henne mycket chockad....och rädd att pappa skulle dö?

Att Pappan var sjuk i cancer var säkert jobbigt för J

Men jag tror inte att hennes hat till vissa människor och hennes psykopatsidor uppstod bara så där helt plötsigt

När kompisen beskriver att hon förändrades så upplever de flesta (i princip alla) som levt nära en narcissist/psykopat att först är de goda människor
sen efter tid ju närmare de kommer personen
ju mer blottas de narc/psykopat sidorna
Det är därför folk dras till dem
Charmiga roliga snälla som de är i början
Ett spel för att för att bli bekräftade och omtyckta
Det finns inget äkta i narc/psykopater
Allt går ut på att tillfredställa deras ego
Och deras grandiosa självbild
Senast redigerad av Anedin 2023-04-09 kl. 18:23.
Citera
2023-04-09, 18:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag var otydlig ang M s intentioner utanför Nöjet. Jag menade att J redan där bestämt sig för mord. Till M tror jag bara hon sa att hon ville slå/hämnas på henne.
Ja, då är vi överens, där.

Citat:
Det är svårt att hålla isär vad som står i FUP och vad som sas under rättegången när man plockar från huvudet. Men det är ett viktigt påpekande du gör, att det bara är det som framkommer i rätten som ligger till grund för domen. När man lyssnar på klipp och jämför med livechatten märker man att livechatten missar en hel del. Så vi får nog vänta till hela rättegången släpps för att få en tillräckligt bra grund att stå på.

Ja, man blandar lätt ihop korten, och det är också svårt att skilja på det man känner (den bild man byggt upp i sitt huvud efter att ha läst många förhör) och det som man sedan ska försöka tänka ut vilken bild rätten får. Som du säger är rapporteringen naturligtvid mycket avskalad, och viktig information kan också ha fallit bort.

Citat:
Att M förskjuter vetskapen om vad J är kapabel är hennes egna ord. Att M förskjuter det, kan lika gärna vara ett önsketänkande för dom som har svårt att se henne som ond.

Jag minns inte riktigt vad Maja säger om just detta (att det är hennes egna ord alltså), men efter att ha läst lite andras speukulationer om mänskliga reaktioner på svåra trauman, ser jag inte det som orimligt. Då både utifrån det faktum att det är ett vanligt beteende hos just ADHD/ADD, men även generellt hos personer i krissituationer.

Citat:
Om M stängde av slutsatsen att T skulle kunna mördas får vi nog aldrig veta. Men med bakgrund av tidigare mordförsök och J s uttryckliga hat tycker jag det är rimligt att anta att hon borde inse att risken fanns. Sen går det att hitta ursäkter och anledningar till allting. Eftersom M inte lider av nån allvarlig psykiskt störning eller någon annan diagnos som sticker ut i jämförelse med den genomsnittlige brottslingen, så tror jag inte rätten tar nån större hänsyn till hennes problematik när det kommer till hennes delaktighet före, under och efter mordet.

Och här håller jag inte med dig. Nu pratar jag om vad rätten kommer att ta hänsyn till. Jag tror inte att åklagaren har lyckats bevisa med sin indiciekedja att Maja rimligen borde förstå att Tove skulle kunna dödas denna kväll. Jag vet inte om rätten precis kommer att utgå från Majas diagnoser och svårigheter här, det blir ju en ren spekulation från deras sidan då, men att rätten inte kan utifrån branden (skadegörelsen), harsånger osv, kan dra den slutsatsen säkert (bevisat utom rimligt tvivel).

Citat:
När man jämför J och M s historier så finns det en väsentlig skillnad. J s historia löper på utan att den stöter på massa gupp på vägen som kräver rimliga svar. Medans M s historia väcker mängder av kritiska frågor som det inte finns rimliga svar på.

Ja, så blir det när man utgår från ett skeende som har hänt, men drar av det viktigaste, att hon faktitiskt bevisligen tog ett mycket hårt och mycket långvarigt strypgrepp på Toves hals, och inte allls flyttade sig från Toves bröstkorg/buk under detta skede.

Det enda som skiljer är just att JJ har mördat. JJs berättelse är också väldigt vag om hur och när Maja kom in i bilden. Dessuton verkar det ju som att hon menar att Maja kom när det i princip är "över".

Citat:
Kan hon ha varit ovetandes om den risk T försattes i när hon följde med till J s lägenhet?

Är det rimligt att hon sovit igenom mordet, trots att flera grannar reagerat på ljud och hennes telefon har rört på sig ett par minuter efter mordet?

Kan J på egen hand ha strypt T och orsakat flertalet skador utan att själv få några avvärjningsskador?

Är det rimligt att M hjälper till att dölja brottet, utan att M ställer några frågor till J om vad som har hänt?

Är det rimligt att M beter sig som ingenting har hänt och följer den överenskomna lögnen i flera veckor , när hon inte ens bevittnat mordet utan bara blivit beordrad att hjälpa till att bära och lysa med lampan?

För mig är svaret nej på alla dessa frågor. Och alla dessa nej skapar en sammantagen bild att hon var delaktig i alla moment.

Det är kanske inte rimligt att tro att Maja inte förstod att det fanns en risk, men går det att bevisa vad Maja försod/inte förstod i stunden?

Det kanske inte är rimligt att tro att Maja sov igenom det mest kritiska, men går det då att bevisa att hon var med och mördade?

Ja, jag tror absolut att JJ kan ha dödat Tove helt på egen hand, utan skrik och utan avvärjningsskador. T ex kan Tove blivit helt ovetandes om att ett överfall varit på väg, fälld till golvet, sparkad på, så att hon varken hann elle kunde skrika. Möjligen fick hon ur sig några mindre sljud som grannen inte uppfattade ner till sig,och/ eller som dränktes av dunsarna. Toves medvetande kan ha rubbats, sänkts. Sedan kan JJ ganska snabbt kommit över Toves börstkorg och hals, medan Tove fortfarande levde, men inte hade samma kraft och möjlighet till att försvara sig, armarna kan ha hållits på plats av benen.

Slutligen, kanske är JJ trött på slutet, men när grannen ringer på sen sista gången, tar JJ det sista krafttaget och avslutar Toves liv, och Tove sparkar, rycker i dödkampen. Man kan också få kramper vid strypning, så det kan möjligen varit en kombination av båda.

Vad gäller Majas lögner, nekande, kan det bero på (om hon är oskyldig till medhjälp vid mordet) bero på att hon vetat mer än det hon vill erkänna. Att hon förstått te x vad som skulle kunna ske, eller att ho hörde något som hon kände kunde vara väldigt allvarligt för Tove, men att hon inte ingrep, eller ringde efter hjälp, svarade när grannen ringde på osv.

På det har hon ju hjälpt till med att frakta Toves kropp.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Direktrapporteringen Expressen, rättegången 29 mars- 23 (börjar vid ca 11:18), Majas förhör, bråket, Nöjet:

(Obs endbart det inom citattecken är citat från rapporteringen, resten är skrivet med egna ord.)

"Åklagaren undrar om 20-åringen var irriterad efter Nöjet. 18-åringen svarar "lite". Var hon själv irriterad, frågar åklagaren?

– Jag var mest chockad. (hon syftar då på det bråket som uppstått mellan Tove och 20-åringen)
"

Rullman frågar om Maja var med när Johanna pratade med vakten. Hon vet inte exakt vad de sa, sedan gick dom ut.

"– Jag sa inget till vakten men jag. Ja, alltså. Jag var med henne."
//
"20-åringen nämnde att vakten talat med Tove, efter att hon talat med vakten. Märkte du det?

– Nej, det märkte jag inte.
"
//

Maja minns inte heller att Johanna ska ha pratat med polisen, men hon minns när hon kom tillbaka från "det påstådda mötet"

"– Hon var lite uppgiven skulle jag väl säga. Inte arg... Hon sa att hon ville prata med Tove. "

Maja berättar att hon inte är helt med i matchen, hon har druckit väldigt mycket och vet inte vad Tove och Johanna pratar om, det snurrade i huvudet på vägen.

"18-åringen är oerhört lugn, men verkar också försiktig i hur hon lägger fram orden mot sin vän. Hon bekräftar i mångt och mycket det 20-åringen har sagt hittills.

Har 20-åringen sagt att hon tänker slå Tove? frågar åklagaren.

– Nej, inte.... Nej.

Åklagaren suckar lite.
"
//

"18-åringen talar långsamt och samlat. Hon säger nu att 20-åringen efter Nöjet, när de är utanför, säger att hon vill prata. Hon ombeds av 20-åringen att gå in och kolla efter Tove på nattklubben."

Rullman frågar också om inte Maja tyckte att det var kontsitgt att Johanna bad henne gå in och kolla efter Tove på Nöjet.

"– Ja. Jag reflekterade inte så mycket över det."

"– Efter en stund kommer Tove ut, då säger XX (20-åringen) att hon vill prata och Tove säger ja. Vi tre börjar gå mot XX (20-åringens) lägenhet. "

Maja berättar att hon inte är helt med i matchen, hon har druckit väldigt mycket och vet inte vad Tove och Johanna pratar om, det snurrade i huvudet på vägen.

https://www.expressen.se/nyheter/rattegangen-om-mordet-pa-tove/
Citera
2023-04-09, 18:18
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Lev upp till detta själv för du är förbannat jobbig!

Jaha, men det är bara att scrolla!! Eller är det för tungt för dig??

Denna tråd har snart 23 miljoner visningar, det kan ju finnas några andra där ute som finner mina eftersök av sanningen med några hypoteser intressanta!!

Men du tänker ju bara på dig själv!

Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Vänner till T berättar ju i förhör att hon är lättpåverkad av alkohol. Så berusning i kombination med ett plötsligt slag mot huvudet och fall kan ju ha varit tillräckligt för att sänka Ts medvetandegrad. Även utan en drog som GHB i kroppen. Men det är intressant att spekulera. Särskilt som det gick rykten i Vetlanda om att GHB ploppade upp under hösten.
Eftersom J sa till grannen att hon misstänkte att hennes kompis blivit drogad på krogen och dessutom tidigare googlat på bl råttigift så hade det ju inte varit förvånande om hon försökt med förgiftning/drog. Så jag förstår att du funderat kring det. GHB testades ju dessutom heller inte av labbet.

Bra, tack där, det hade jag glömt, att JJ sa till grannen (precis efter mordet) att hon misstänkte att hennes kompis som "ramlat" blivit drogad på krogen.......

Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Du har inte insett att det är dig alla skrattar åt?

"och det är pga att det var onödigt att testa för det, för att det inte lämnat några spår om det fanns från början"

Hur i hela helvete tänkte du här? på riktigt? tog det tvärstopp i hjärnan eller vad fan hände?
Det är totalt fysiskt omöjligt det du skriver. Du säger emot dig själv.

"Enda sättet att inte lämna några spår om det fanns från början"(vad fan det nu är för grammatik eller förklaring) är att det aldrig intagits något.......

Det är nog dig många skrattar åt (jag tänker inte använda ordet "alla" eftersom jag VET att jag inte talar för "ALLA")......

Nej, det är för att GHB är en drog som är mycket, mycket SVÅR ATT SPÅRA I KROPPEN! Och att jag förstår att polisen inte vill ödsla pengar på en ONÖDIG TEST!

Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Det står i obduktionensrapporten att setralinet är uteslutet ur det testet eftersom det finns utskrivet på recept och att de är medvetna om att det förekommer.

Det är alltså främmande läkemedel eller droger man letar efter om ni inte fattar hur det går till...

Hur tänkte du där?? Hur är det med läsförståelsen? De har ju testat för sertralinet, hahaa.

Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Hon bjöd hem massa folk till dem på fester när covid härjade som värst . Med en pappa som hade cancer .
J: ” men han ska ju ändå dö ”

Ja, men härjade inte JJ runt med sina mordbrandsförsök innan hon blev "förändrad"?
Citera
2023-04-09, 18:22
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Att Pappan var sjuk i cancer var säkert jobbigt för J

Men jag tror inte att hennes hat till vissa människor och hennes psykopatsidor uppstod bara så där helt plötsigt

När kompisen beskriver att hon förändrades så upplever de flesta som levt nära en narcissist/psykopat att först är de goda människor
sen efter tid ju närmare de kommer personen
ju mer blottas de narc/psykopat sidorna
Det är därför folk dras till dem
Charmiga roliga snälla som de är i början
Ett spel för att för att bli bekräftade och omtyckta
Det finns inget äkta i narc/psykopater
Allt går ut på att tillfredställa deras ego
Och deras grandiosa självbild

Nej, jag håller med dig, att JJs hatkänslor mycket sannolikt fanns där innan.

Men det kan ha varit en trigger, eller extra trigger.
Citera
2023-04-09, 18:31
Medlem
Citat:

Det är nog dig många skrattar åt (jag tänker inte använda ordet "alla" eftersom jag VET att jag inte talar för "ALLA")......

Nej, det är för att GHB är en drog som är mycket, mycket SVÅR ATT SPÅRA I KROPPEN! Och att jag förstår att polisen inte vill ödsla pengar på en ONÖDIG TEST!

Hur tänkte du där?? Hur är det med läsförståelsen? De har ju testat för sertralinet, hahaa.

Ja du får tro vad du vill, men folk skrattar åt det som är orealistiskt och går emot fakta.

Du får allt ta och bestämma dig, är GHB svår att spåra i kroppen eller går den inte att spåra? du skriver olika saker i varje inlägg.
Men rättsläkaren har kommit fram till att det inte finns några främmande läkemedel eller droger i Toves kropp, så lägg ner din falska ryktesspridning tack.

Du vet om att det är 2st olika rapporter från olika instanser va? den ena är gjord av rättsläkaren och den andra är gjord utav NFC....

Kollade dina inlägg och hittade så sjuka och felaktiga saker som du har tjatat om och fortsätter att tjata om i detta nu.

Du borde väl inse att detta är ett stört beteende och att din "fakta" går emot bevisen?

Dina citat:

Citat:
Jag tror kroppen finns i förrådet från ca 2.40-till ca 5.00........ca 2,5 timmar.....
Citat:
Fingrarna och kanske handen var svullen. Kan det svullna upp efter döden? Det verkar osannolikt faktiskt. TT har väl vid "transporten" varit död i ca 2,5 timmar?
Citat:
Nu är jag inte alls kemist, lol, och jag knarkar inte heller, haha, så jag är verkligen ute på halt vatten här. Men jag har vänner som knarkat, även nära anhöriga, så lite har man ju plockat upp.
Citat:
Vad jag menade var att JJ kan ha bjudit den ovetande TT på en haschkaka till natt-teet, att JJ hade en baktanke med det, att JJ inte talade om för TT att det var en haschkaka!
Citat:
Jag tycker inte alls det är omöjligt, speciellt inte om TT har "sänkt medvetandegrad", eller t o m är medvetslös. TT hade enligt vänners uppgifter problem med alkoholen, så högst troligt drack hon ett glas vin eller 2 i köket hos JJ. Kanske med några droppar drog i, eller varför inte en haschkaka till natt-teet?
Citat:
TT kan ha fortsatt att dricka alkohol hemma hos JJ.....2 olika vinboxar, kanske kvarglömd cider från Louise......och några droppar GHB i TTs vinglas.....
Citat:
Drogtesterna är ganska värdelösa egentligen då man måste veta vilken drog man letar efter, i värsta fall scannar de bara för de 5 mest vanliga.......
Och jag tror att ex GHB (?) ör mycket svårt att spåra då det finns naturligt i kroppen, samt försvinner ur kroppen mycket snabbt. Och det används som daterapedrog........några droppar i drinken/vinglaset.......
Dessutom har JJ säkerligen haft tillgång till olika hästmediciner.....

Allt detta är falsk ryktesspridning.
De tekniska bevis talar emot dig gång på gång.
Du har ju uppenbarligen samma tänk som Clea, att du kan mer än rättsläkaren.
Ändå säger du att du inte kan något om droger och är ute på "halt vatten"(Djupt vatten).
Citera
2023-04-09, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nettizzzz
Har lyssnat o det värsta va clea säger till rättsläkaren..jag pratar bättre svenska än du...

Jag vet.. Helt slut i huvudet är hon ju 🤔
Citera
2023-04-09, 18:35
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
När rättsläkaren säger att scenario är mer eller mindre troligt, tar hon enbart skadorna i beaktande och deras uppkomstsätt.

När man lägger till all annan info så blir bilden tydligare. Efter att man adderat sparkljuden i väggarna 2-3 minuter efter första dunsen kan man i princip utesluta M s version. När det visar sig att M inte sovit som hon säger, precis i anslutning till mordet borde det inte finnas nån större tvekan.

Men det förklarar inte varför T inte har ropat och skrikit. Dessutom är det högst sannolikt att orsaken till att T inte ropat och skrikit är den samma som gjort att T inte kunnat orsaka några avvärjningsskador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in