2023-04-09, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Nej precis. Isf kan man göra detsamma med J. Hon hade väl haschkaka i frysen/kylen.

Läste ett förhör med en tjej (minns ej namn) som menar på att J som över en natt blev helt annorlunda efter mars 2020. Innan var J omtänksam och snäll.
Tror hon nämnde att J då jobbade inom vården. Kan J ha fått tag på några narkotikaklassade läkemedel då och börjat testa?

Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Mars 2020 gick hon på gymnasiet och hade inte fyllt 18 så hon kan knappast ha jobbat där.

Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det är i förhöret med Maja Nyrén som denna märkliga förvandling, som blev tydlig i Mars 2020, beskrivs.

Tackar.

".. 2020 på våren tyckte vi att hon började bete sig annorlunda. Det var i samband med Corona. Hon hade stora fester med massor av folk. Hon jobbade i vården. För mig blev det en sådan grej, att så gör man inte. Hon gjorde slut med sin kille och började ligga runt med andra killar. Det var massa med småsaker som gjorde att jag kände att vi gled ifrån varandra. Vet inte varför hon ändrade sig så. Det vände över en natt. Innan hade hon bra värderingar."
Citera
2023-04-09, 13:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Nej precis. Isf kan man göra detsamma med J. Hon hade väl haschkaka i frysen/kylen.

Läste ett förhör med en tjej (minns ej namn) som menar på att J som över en natt blev helt annorlunda efter mars 2020. Innan var J omtänksam och snäll.
Tror hon nämnde att J då jobbade inom vården. Kan J ha fått tag på några narkotikaklassade läkemedel då och börjat testa?
Var det inte när H gjorde slut som J förändrades? Att hon då började festa än mer, misskötte skolarbetet och det gick allmänt utför.
Citera
2023-04-09, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Var det inte när H gjorde slut som J förändrades? Att hon då började festa än mer, misskötte skolarbetet och det gick allmänt utför.

Vet inte när J var ihop med H. Men hon kanske blev ännu värre iom det uppbrottet.
Citera
2023-04-09, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Snyggt uträknat! Och exakt på decimetern till och med. - En slump eller kan det vara så att M talar sanning här?

M:s hälsoapp: Kl. 02:19:39 rörelse 23,62 meter genom 33 steg.

Stegräknaren är inte helt tillförlitlig.
https://www.mobil.se/nyheter/studie-din-iphone-kan-missa-upp-till-215-procent-av-dina-steg

Att räkna steg och meter är inget som rätten tycker är speciellt intressant i detta läget.
Det som är det intressanta är att hon har varit aktiv och inte sovit vid dessa kritiska punkter.

De flesta mobiler räknar i 20minuters intervaller.
Kl. 02:19:39 rörelse 23,62 meter genom 33 steg.
Kl. 02:43:33 rörelse 28,75 meter genom 48 steg.

För att ställa upp det enkelt så är
Kl. 02:19:39=02:20
Kl. 02:43:33=02:40

Det är alltså 23,62 meter och 33 steg mellan Kl. 02:19:39 och Kl. 02:43:33.
Kl. 02:43:33 registreras rörelse på 28,75 meter och 48 steg. fram till nästa räkneperiod.
Appen har bara starttid men ingen stopptid registrerad, det hade blivit på tok för mycket data att både registrera och att utläsa.

Telefonen räknar dessutom inte på GPS utan genom accelerometern och uppfattar stötar som steg.
Dvs går en lång och en kort person samma sträcka så räknar appen det som olika långt eftersom den baserar sig på steg.
Appen missar "lugna" steg, då det inte blir några egentliga stötar ifrån dessa.
Citera
2023-04-09, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel

Från H förhör:

"Hon började tappa väldigt många av sina gamla vänner som hon känt länge. Det gjorde hon
med flit. Hon drogs sig undan och ville inte hänga med dom. Hon slutade även umgås med
dom i sin klass för att hon tyckte att det var omogna och tråkiga. Hon var bättre än dom.

Som han minns det så var det något hon sa att det var tråkiga och hon var rolig. Hon började
umgås med äldre personer. Både äldre tjejer och äldre killar men mest äldre killar. Mycket fester blev det också. Varje helg.
Hampus hade mer kommit ur den perioden med att festa så det funkade inte riktigt. Inte helt och hållet kanske men inte så mycket som hon festade.

Hon gjorde slut med honom. Men det var nog för att han drog sig undan för han tyckte inte
det fungerade. Så det blev ju väldigt mycket bråk. Han ville att det skulle fungera. Han
hoppades att hon kanske skulle komma ur den här fasen men han tyckte nog att det blev värre
och värre.

Varför tog det slut mellan dig och Johanna? Var ingen specifik händelse för det var laddad
och inte speciellt bra mot slutet. Han ville vara hemma och ta det lugnt och hon ville ut och
festa. Hon ville att han skulle sova hos hennes föräldrar och han hade skaffat egen lägenhet
och ville vara där. Det var inget som var särskilt bra i slutet."
Citera
2023-04-09, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ahh, var har du varit hela tiden???

Du har fortfarande extremt svårt med läsförståelsen, som vanligt.

Ska du förstöra denna tråd nu, också?

VAR har jag skrivit att TT missbrukar?? Ta fram det, tack!

Jag skriver bara att TT KAN ha blivit (OMEDVETET) drogad av JJ, så att TT blev ett mer LÄTTHANTERLIGT OFFER för JJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hur förklarar du själv AVSAKNAD av skrik, gap, höga röster, försvarsskador på TT???

Något måste ju ha fått TT att vara helt tyst under misshandeln!!

Och svara aldrig mer på mina inlägg tack, läs dem inte ens!!
Jag ser att drottningen vaknat på fel sida igen🤣

Vad är grunderna till dina påståenden att hon blivit drogad? Enligt FUP en så har hon ju inte såna droger i kroppen?
Kan du leta fram i FUP en vilka droger som skulle kunna peka på det du påstår?
Detta är inga proffs eller yrkesmördare som utfört nåt form av "giftmord"
Detta är två, tidigare ostraffade väldigt unga kvinnor. Möjligtvis med någorlunda samma psykiska störningar som tidigare diskuterade L*Lydia B*arth

Sluta läs så många deckare!
Citera
2023-04-09, 14:08
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Stegräknaren är inte helt tillförlitlig.
https://www.mobil.se/nyheter/studie-din-iphone-kan-missa-upp-till-215-procent-av-dina-steg

Att räkna steg och meter är inget som rätten tycker är speciellt intressant i detta läget.
Det som är det intressanta är att hon har varit aktiv och inte sovit vid dessa kritiska punkter.

De flesta mobiler räknar i 20minuters intervaller.
Kl. 02:19:39 rörelse 23,62 meter genom 33 steg.
Kl. 02:43:33 rörelse 28,75 meter genom 48 steg.

För att ställa upp det enkelt så är
Kl. 02:19:39=02:20
Kl. 02:43:33=02:40

Det är alltså 23,62 meter och 33 steg mellan Kl. 02:19:39 och Kl. 02:43:33.
Kl. 02:43:33 registreras rörelse på 28,75 meter och 48 steg. fram till nästa räkneperiod.
Appen har bara starttid men ingen stopptid registrerad, det hade blivit på tok för mycket data att både registrera och att utläsa.

Telefonen räknar dessutom inte på GPS utan genom accelerometern och uppfattar stötar som steg.
Dvs går en lång och en kort person samma sträcka så räknar appen det som olika långt eftersom den baserar sig på steg.
Appen missar "lugna" steg, då det inte blir några egentliga stötar ifrån dessa.
Tack för att du tog dig tid att förklara.

Ja, det är sant att det finns flera faktorer att ta hänsyn till och att appens registrering inte nödvändigtvis måste vara överensstämmande med antalet steg i realiteten.

33 steg fr o m kl 02:19 och 20 min framåt kan lika gärna betyda att M gick till badrummet och återvände till sängen inom 4 min?

02:43 aktiveras appen återigen?
Citera
2023-04-09, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Hur vet du att M inte varit delaktig?
Jag skulle vilja säga att allt tyder på att hon varit delaktig hur mycket hon än ljuger

Tycker också i stort sett allt tyder på att M varit delaktig men försöker skylla allt på J och enbart ta på sig delen där hon motbevisats.

M ska tydligen ha varit delaktig i branden hos H:
"Har du någon kännedom om en band hos Hampus Karmetun?
Ja. Jag vet att Filip har berättat att det var Johanna och Maja som gjort det.
Har du hört Filip berätta detta?
Ja. Min kille Jesper och Filip pratade med högtalare så jag hörde.
Vad berättade Filip?
Att Johanna och Maja hade varit där och startat den branden.
Berättade han hur?
Nej.
Sa han hur han visste det?
Ja, Johanna hade sagt det till honom."

Att M skulle varit med vid
- ovan nämnda brand
- kanske även branden hos T:s pappas bostad
- bilsabotaget då de sprayade bitch på en bil
- bråket på Nöjet samt hemlurandet av T därifrån
samt en del händelser mellan ovanstående.

MEN, hon har inte varit med i badrummet under mordet för då sov hon. i en liten etta och hörde ingenting - är ju inte sannolikt.
Hur kan man ens tro på alla dessa korkade lögner från M??
Citera
2023-04-09, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Tack för att du tog dig tid att förklara.

Ja, det är sant att det finns flera faktorer att ta hänsyn till och att appens registrering inte nödvändigtvis måste vara överensstämmande med antalet steg i realiteten.

33 steg fr o m kl 02:19 och 20 min framåt kan lika gärna betyda att M gick till badrummet och återvände till sängen inom 4 min?

02:43 aktiveras appen återigen?

Enkelt förklarat så börjar appen sin nya räkneperiod då, hon kan med andra ord sprungit till badrummet och tillbaka till sängen i ett nafs likaså kan hon ha gått runt i lägenheten i lugnt tempo i 20min och det blir samma resultat.
Citera
2023-04-09, 14:19
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Enkelt förklarat så börjar appen sin nya räkneperiod då, hon kan med andra ord sprungit till badrummet och tillbaka till sängen i ett nafs likaså kan hon ha gått runt i lägenheten i lugnt tempo i 20min och det blir samma resultat.
Tack för svar, då har jag förstått det rätt.
Citera
2023-04-09, 14:21
Moderator
OYs avatar
Citat:

En stegräknare registrerar väl acceleration, att vifta med armen om den sitter på handleden eller hoppa jämfota i sängen om mobilen ligger i fickan, registreras väl som steg?
Citera
2023-04-09, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En stegräknare registrerar väl acceleration, att vifta med armen om den sitter på handleden eller hoppa jämfota i sängen om mobilen ligger i fickan, registreras väl som steg?

Ja precis det är ju genom accelerometern som den räknar "steg".
Det är alltså "rycken" i accelerometern som uppfattar att "det där var nog ett steg".

Lite det jag var inne på att det är inte steg och meter som är det viktiga i den samlade data som finns utan att det finns aktivitet.

Enligt fup så framkommer ingen smartklocka eller liknande utan enbart mobilen. Dock så vet vi ju inte om hon hade mobilen i handen eller i fickan, men aktiv var den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in