2023-03-29, 14:36
Medlem
Är det nån som kan den svenska titeln på Buck Rogers in the 25th Century - Vegas in Space (S1E3)?
Citera
2023-03-29, 17:26
Medlem
JustTheFactss avatar
Jag hittade en "Season 1 complete" som bara hade 2 avsnitt.

Så verkar inte finnas någon s1E3.
Citera
2023-03-30, 12:05
Medlem
https://m.imdb.com/title/tt0533125/
Citera
2023-04-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Är det nån som kan den svenska titeln på Buck Rogers in the 25th Century - Vegas in Space (S1E3)?
Om vi bortser från att det var en tragiskt svag trådstart som skulle kunna varit lite mer matnyttig för att få den att handla om serien generellt(du kan ju åtminstone anmäla och be dom ordna upp rubriken), varför tror du att det skulle finnas en svensk titel på avsnittet? SVT sände nog inte hela serien, bara fem avsnitt vad jag kan se enligt följande:

1983-06-25 En rymdens äventyrare vilket torde vara piloten pga längden.
1983-07-09 En liten klurig kille vilket borde vara s01e11 Cosmic Wiz Kid
1983-07-23 Buck's kamp för livet vilket skulle kunna vara s01e22 Buck's Duel to the Death
1983-08-06 Twiki saknas vilket måste vara s01e18 Twiki is Missing
1983-08-20 I listigt sällskap som jag inte kan koppa till något avsnitt baserat på titeln.

Sen ser dom inte ut att ha sänt några fler avsnitt, SVT massakerade ofta serier på den tiden, slopade avsnitt huller om buller eller la ner visningen efter bara några avsnitt eller säsonger, trots att mer fanns att köpa in. Jag kollade på avsnitten när dom sändes men minnesbilden är mycket svag, och det passar in på att dom kanske inte sände speciellt många.

Jag vill se serien i sin helhet en vacker dag, men har inte kommit så långt än. Den fanns på Netflix i USA eller Kanada för ca 10år sedan när man höll på och bytte regioner, men jag prioriterade dumt bort den då. Serien sändes på SciFi-channel under 90-talet när den kanalen fanns hos svenska distributörer men det skedde väl ingen svenskifiering av den kanalen om jag minns rätt. Hade den ens svensk textning?

Tyvärr inte många som nämnt serien på forumet förut.

Citat:
Ursprungligen postat av BigM
Bästa tv-serien som man längtar efter en repris på.

Utan tvekan:

Buck Rogers in the 21st century.

Då pratade vi riktig tv-serie. Gjordes i en 10 avsnitt eller så. Såg nog bara 3 stycken men det var en riktig höjdare.
Jag var inte så gammal då.

Någon som kommer ihåg Buck och hans TwikiTwiki?
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Minns nån sci-fi serien Buck Rogers. En amerikansk astronaut djupfryses i 400 år och vaknar i framtiden...

Minns att jag hade ett BR-skepp som leksak flera år innan serien kom till Sverige. Tyckte jag var kung sen när serien kom och man hade official toys...
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Självklart diggade man Buck Rogers. Satan vad Erun Gray var het i sin tajta vita overall.
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Buck Rogers och Lost in space kan vara de bästa sci fi serierna någonsin.
Citera
2023-04-09, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Om vi bortser från att det var en tragiskt svag trådstart som skulle kunna varit lite mer matnyttig för att få den att handla om serien generellt(du kan ju åtminstone anmäla och be dom ordna upp rubriken), varför tror du att det skulle finnas en svensk titel på avsnittet? SVT sände nog inte hela serien, bara fem avsnitt vad jag kan se enligt följande:

1983-06-25 En rymdens äventyrare vilket torde vara piloten pga längden.
1983-07-09 En liten klurig kille vilket borde vara s01e11 Cosmic Wiz Kid
1983-07-23 Buck's kamp för livet vilket skulle kunna vara s01e22 Buck's Duel to the Death
1983-08-06 Twiki saknas vilket måste vara s01e18 Twiki is Missing
1983-08-20 I listigt sällskap som jag inte kan koppa till något avsnitt baserat på titeln.

Sen ser dom inte ut att ha sänt några fler avsnitt, SVT massakerade ofta serier på den tiden, slopade avsnitt huller om buller eller la ner visningen efter bara några avsnitt eller säsonger, trots att mer fanns att köpa in. Jag kollade på avsnitten när dom sändes men minnesbilden är mycket svag, och det passar in på att dom kanske inte sände speciellt många.

Jag vill se serien i sin helhet en vacker dag, men har inte kommit så långt än. Den fanns på Netflix i USA eller Kanada för ca 10år sedan när man höll på och bytte regioner, men jag prioriterade dumt bort den då. Serien sändes på SciFi-channel under 90-talet när den kanalen fanns hos svenska distributörer men det skedde väl ingen svenskifiering av den kanalen om jag minns rätt. Hade den ens svensk textning?

Tyvärr inte många som nämnt serien på forumet förut.

Trist att bara ynka fem avsnitt släpptes här! Jag gillar verkligen serien så därför försöker jag ta undertextningsuppdragen som rör just den. Jag visste inte om "Vegas in Space" hade släppts i Sverige, men jag antog nog att hela säsong 1 hade släppts. Tack för de svenska namnen på de avsnitt som faktiskt tog sig hit! "Cosmic Whiz Kid" har jag redan översatt klart och det fick bli hyfsat direktöversatta "Kosmiska underbarnet".

Jag har ingen aning angående Sci-Fi Channel, men nu kommer du snart kunna se Buck Rogers (förhoppningsvis hela säsongen) på en viss streamingtjänst!
Citera
2023-04-09, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Trist att bara ynka fem avsnitt släpptes här! Jag gillar verkligen serien så därför försöker jag ta undertextningsuppdragen som rör just den. Jag visste inte om "Vegas in Space" hade släppts i Sverige, men jag antog nog att hela säsong 1 hade släppts. Tack för de svenska namnen på de avsnitt som faktiskt tog sig hit! "Cosmic Whiz Kid" har jag redan översatt klart och det fick bli hyfsat direktöversatta "Kosmiska underbarnet".

Jag har ingen aning angående Sci-Fi Channel, men nu kommer du snart kunna se Buck Rogers (förhoppningsvis hela säsongen) på en viss streamingtjänst!
Då får man hoppas att det blir en streamingtjänst som även erbjuder engelsk textning som matchar det som sägs för dom som föredrar det, svensk översättning är det fler och fler som ratar nuförtiden då dess stora diskrepans mot vad som faktiskt sägs mest irriterar dom som har normalgoda engelskakunskaper. Att se gamla serier på i synnerhet Viaplay går av det skälet tyvärr bort numera, trots att dom försöker göra något bra i att köpa in gamla klassiker. Dom har en hel del att lära av Netflix, Prime, Disney+ och HBOMax.

För övrigt märkligt frånvarande serie från streamingtjänsterna världen runt, finns inte i alls i USA eller Kanada, och enbart som köp-serie i England och Österrike enligt JustWatch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in