2023-04-09, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaPrincipessa
Det kontot hon var aktiv på (TikTok) är ju borta sedan ett par dagar… Det sista hon la ut var ett klipp där hon grät och mådde dåligt!

Nej det finns kvar då har du nog blivit blockad
Citera
2023-04-09, 11:46
Medlem
Pinoputchins avatar
Gräddrumpan är ett ganska bra exempel på hur sjukt det har blivit med sociala medier, förutsatt att Gräddrumpan inte är skådespel utan på riktgt- så det vi här exempel på hur folk genom sociala medier skapar någon slags "mening" med sina liv oavsett hur tragiskt och ensamt livet än må vara. Detta kan vara positivt i vissa fall, men kan också vara negativt för i stort sett så är ju kontentan att Gräddrumpan i stort sett sammanfattningsvis bara pratar en massa skit. Hon är en ensam och tragisk figur, men hon tror ändå på fullaste allvar att hon har massor av vänner på grund av alla följare på nätet. Är man ingenting så kan man ändå bli någonting idag- även om detta må vara att offentligt vältra sig i sin egen skit.
Citera
2023-04-09, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Är man ingenting så kan man ändå bli någonting idag- även om detta må vara att offentligt vältra sig i sin egen skit.

Sorgligt vad internet har gjort med mänskligheten. Personer med narcissistiska tendenser dras till social media som flugor till en sockerbit. Du kan skapa din egen fejkade värld. Blocka alla som kritiserar. Det är som ordspråket säger de tomma tunnorna som skramlar mest. Vi som följer dessa människor är kanske lite skyldiga också. De flesta YouTube-kanaler är bara för att tjäna pengar. På det sättet ännu mer falska. En narcissist är sig själv. Det är den egna självbilden som är falsk. Autenciteten gör att man lockas att titta.
Citera
2023-04-09, 13:33
Medlem
LaPrincipessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzo22
Nej det finns kvar då har du nog blivit blockad

Konstigt! Har aldrig varit otrevlig mot henne…
Citera
2023-04-09, 14:34
Medlem
Citat:
Konstigt! Har aldrig varit otrevlig mot henne…

Jag har blivit blockad flertalet gånger utan att ha varit otrevlig alls, jag har faktiskt aldrig ens skrivit direkt till henne utan mer eller mindre bara svarat folk som tex undrat saker. Typ hur gamla hennes barn är, hur stor skatteskulden var etc etc. Ändå har jag blivit blockad, så hon rensar ganska friskt.
Citera
2023-04-09, 14:48
Medlem
LaPrincipessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Jag har blivit blockad flertalet gånger utan att ha varit otrevlig alls, jag har faktiskt aldrig ens skrivit direkt till henne utan mer eller mindre bara svarat folk som tex undrat saker. Typ hur gamla hennes barn är, hur stor skatteskulden var etc etc. Ändå har jag blivit blockad, så hon rensar ganska friskt.

Hur är det med henne nu då efter att hon bröt ihop på story häromdagen?
Citera
2023-04-09, 14:52
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus

Arkiv Gräddrumpan la ut ett blockrace på YT igår. Det blockades hejvilt i aggrostämning.

Sen vände det plötsligt, när någon skrev att hon sjunger bra.Det smickret gick hem och Gräddrumpan berättade då att hon är skolad i såväl sång som dans,aerobics och pianospel,att hon har stor scenvana sen barndomen men att hon aldrig - sin stora begåvning till trots,haft någon önskan att bli IDOL.

Därefter förevisades bilder av Underbarnet.
Citera
2023-04-09, 14:56
Avslutad
Citat:
Någon som sett något från Gräddis på sistone?

Hon la upp en video där hon lagade Pasta carbonara(med grädde!) och drack vin för ett par timmar sen men tog bort den nästan direkt.
Citera
2023-04-09, 15:00
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Hur är det med henne nu då efter att hon bröt ihop på story häromdagen?

Av det jag sett på YT där någon lägger upp, känns det som hon är tillbaka i Gräddrumpan-formen igen. Blockrace,någon slags romsk improvisationsdans i motljus - och vindrickande såklart.
Citera
2023-04-09, 17:58
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gedaj
Sorgligt vad internet har gjort med mänskligheten. Personer med narcissistiska tendenser dras till social media som flugor till en sockerbit. Du kan skapa din egen fejkade värld. Blocka alla som kritiserar. Det är som ordspråket säger de tomma tunnorna som skramlar mest. Vi som följer dessa människor är kanske lite skyldiga också. De flesta YouTube-kanaler är bara för att tjäna pengar. På det sättet ännu mer falska. En narcissist är sig själv. Det är den egna självbilden som är falsk. Autenciteten gör att man lockas att titta.
Om Gräddrumpan däremot är en slags teatralisk performance, då kan jag se det komiska i alltihop. Som ren humor är hon mycket rolig i allt det tragiska och hon har helt klart talang och är finurlig. Men mycket tyder tyvärr på att det är verkligheten hon förmedlar.
Citera
2023-04-09, 18:09
Medlem
Herregud jag skummade precis igenom hennes blockrace. Måste vara otroligt frustrerande att det finns kanaler där hon diskuteras där hon inte kan blocka.

Känns tydligt dock att hon projicerar sitt självhat på andra.
Citera
2023-04-09, 18:09
Medlem
vonDys avatar
[quote=Pinoputchin|84101361]Om Gräddrumpan däremot är en slags teatralisk performance, då kan jag se det komiska i alltihop. Som ren humor är hon mycket rolig i allt det tragiska och hon har helt klart talang och är finurlig. Men mycket tyder tyvärr på att det är verkligheten hon förmedlar.[/QUOTE

Kul om hon skulle varit Performance Artist! Men hon verkar bara ”spela sig själv”. Och göra sig själv illa?
Om och om igen..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in