2023-04-09, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
VAR i TTs drogtestslista står det att det testades för GHB???

Korrekt fråga. JJ och MH testades för GHB men inte TT.
Citera
2023-04-09, 09:08
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Sluta med dina droghypoteser
Så vilseledande för många i tråden

Ta fram listan på TTs drogtest från obuktionen istället och BEVISA att TT har testats för ALLA droger som finns i hela världen!!!

Och hur förklarar du själv att TT inte har några som helst försvarskador, och att det inte finns några som helst slagsmålsskador på JJ och MH???

Och rättsäkaren som säger att Tts huvudskada inte är tillräcklig för medvetslöshet?

Nej, men ni tror att TT blivit tejpad med silvertejp över mun och handleder (det finns inte ett spår av det enligt obduktionen), och/eller strumpor i munnen.......

JJ är en kvinnlig mörderska, de är mer sofistikerade än silvertejp och strumpor i munnen, och mycket ofta använder de sig av gift/droger!!
Citera
2023-04-09, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Eftersom J inte visste vad M berättat tror jag hon insåg att risken var för stor att lägga skulden på M. Om hon gjort det kunde M berättat hur det egentligen förhöll sig. För att få kontroll, försöka styra förloppet, verka trovärdig och inte provocera fram sanning ur M erkände hon då en lättare misshandel och olyckshändelse. Men någon form av hämnd ville hon ha, så M angavs som delaktig så hon inte skulle komma undan.

Du utgår från att M var med i badrummet? Annars har ju inte J någon anledning att oroa sig för vad M ska berätta.
Citera
2023-04-09, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockdum
Korrekt fråga. JJ och MH testades för GHB men inte TT.
J och M visste inte att T skulle komma till nöjet den kvällen
Hur troligt är det att de tog med sig GHB för att droga T?
Citera
2023-04-09, 09:17
Medlem
Citat:
Ta fram listan på TTs drogtest från obuktionen istället och BEVISA att TT har testats för ALLA droger som finns i hela världen!!!

Och hur förklarar du själv att TT inte har några som helst försvarskador, och att det inte finns några som helst slagsmålsskador på JJ och MH???

Och rättsäkaren som säger att Tts huvudskada inte är tillräcklig för medvetslöshet?

Nej, men ni tror att TT blivit tejpad med silvertejp över mun och handleder (det finns inte ett spår av det enligt obduktionen), och/eller strumpor i munnen.......

JJ är en kvinnlig mörderska, de är mer sofistikerade än silvertejp och strumpor i munnen, och mycket ofta använder de sig av gift/droger!!

Minns jag rätt använder kvinnor gift eller droger i 2-3% av alla mordfall. Det är inte mycket ofta. Jag var själv inne på GHB innan FUP. Och då lärde jag mig att den drogen är i praktiken utdöd i Sverige med undantag för att den ploppar upp lokalt lite då och då.
Citera
2023-04-09, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag har lyssnat till två korta ljudupptagningar, utan förvrängda röster. J låter som en dålig skådespelerska med inlagda snyftningar lite här och där - fejk rakt igenom.
M låter äkta med påtaglig ångest och skräck i rösten, det går också att höra fysiologiska reaktioner.

M började bära när hon fick tillsägelse av J som bad om hjälp. I skogen tittade hon bort och orkade inte vara kvar. Hon satte sig i bilen med huvudet mellan knäna - krypa ihop, inte vilja se, inte vilja höra.
Hon berättar också att hon mådde skit.

Vad J gör är märkligt och horribelt; får bränningen av kroppen att likna omtanke. Hon menar att hon gjorde det hon var tvungen till. Samma uttryck vid släpandet över grusvägen.

Att M visar sig vara känslomässigt avtrubbad de första månaderna - ja, absolut.
Läste att hon har missbrukat en del hasch och sista gången skulle ha skett i augusti förra året.
Hon hade i samband med det tillfället haft hallucinationer som klingat av efter en tid. Det låter som att M har missbrukat cannabis ganska frekvent då hon drabbas av en psykos. Cannabis är fettlösligt och kan sitta i flera veckor efter ett enda röktillfälle och pytsas det på under en längre tid så är det inte ovanligt att det till sist utlöser en kortvarig psykos.
Är en hjärna under växande med sårbarheter i frontalloben så drabbar det framför allt minnesfunktionen. Men även personligheten påverkas med mer eller mindre avtrubbning av känslolivet som följd.

Funderade bara ifall det här cannabismissbruket har varit mer omfattande än hon har velat erkänna och att det är en av orsakerna till känslomässig avstängdhet under lång tid.

Vad gäller rubriceringen så trodde kanske J på fullt allvar att hennes ärliga erkännande om misshandel och olyckshändelse, kunde fria henne från mord - visste hon ens att en rättsläkare kunde motbevisa hennes påstående om 10 sekunder?

Vart har du fått tag på de ljudupptagningarna?
Citera
2023-04-09, 09:25
Medlem
Citat:

Vilka ni tror på silvertejp runt munnen?
Du får nog vända dig till den skribenten som hittar på sånt

Att T inte har några försvarskador tyder på att det var fler än en person som höll fast henne

Det är bara löjligt att diskutera dina teorier

J och M visste inte att T skulle komma till nöjet den kvällen
(sent vid midnatt)
.
Jag tror att Rullman vet vad han håller på med
Senast redigerad av Anedin 2023-04-09 kl. 09:31.
Citera
2023-04-09, 09:25
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Läste ett förhör med en tjej (minns ej namn) som menar på att J som över en natt blev helt annorlunda efter mars 2020. Innan var J omtänksam och snäll.
Tror hon nämnde att J då jobbade inom vården. Kan J ha fått tag på några narkotikaklassade läkemedel då och börjat testa?
Mars 2020 gick hon på gymnasiet och hade inte fyllt 18 så hon kan knappast ha jobbat där.
Citera
2023-04-09, 09:26
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Minns jag rätt använder kvinnor gift eller droger i 2-3% av alla mordfall. Det är inte mycket ofta. Jag var själv inne på GHB innan FUP. Och då lärde jag mig att den drogen är i praktiken utdöd i Sverige med undantag för att den ploppar upp lokalt lite då och då.

Enligt rykten i Vetlanda och som även finns beskrivet i fup så "ploppade" den upp i staden bara dagar och/eller veckor före mordet, i Vetlanda och på Nöjet!

Det är även en drog som använts inom hästsporten, nu förbjuden sedan flera år visseligen i Västvärlden, men skrupellösa travtränare kan nog fortfarande använda den.

Och om den är tillåten eller olaglig för ex travtränare i Israel vet jag inte.
Citera
2023-04-09, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag har utifrån förhören uppskattat avståndet badrum-kök-säng till 21 m och 30 steg. I FUP anges 23 m och 33 steg.

Min skiss. https://imgur.com/a/O4mIujN

Pilarna är 3 * 255 + 2 * 210. 23,7m fram och tillbaka.

Jag har inte tagit hänsyn till var i lägenheten MH har rört sig i Y-led. Bara i X-led. Eftersom toadörren går utåt har jag lagt inpasseringen lite till vänster. Det går att kapa någon meter genom att runda vissa hörn samtidigt är det för tajt vid inpasseringen till sovalkoven.

Appen motbevisar inte MH i alla fall när det kommer till det första toabesöket är min slutsats.
Citera
2023-04-09, 09:29
Medlem
Citat:
Enligt rykten i Vetlanda och som även finns beskrivet i fup så "ploppade" den upp i staden bara dagar och/eller veckor före mordet, i Vetlanda och på Nöjet!

Det är även en drog som använts inom hästsporten, nu förbjuden sedan flera år visseligen i Västvärlden, men skrupellösa travtränare kan nog fortfarande använda den.

.
Var det några från Js krets som hade fått det i glaset ?
Citera
2023-04-09, 09:31
Medlem
Citat:

Jag har noterat att du driver drogningslinjen, dvs att T blev drogad, väldigt hårt. Varför?
Rättsläkare har kunnat konstatera att kroppen uppvisar tydliga tecken på att ha utsatts för strypning, alltså förhindrande av fri strömning av luft/blod.
Räcker inte det för dig?
Och detta med GHB: Har du undersökt hur lätt/svårt det skulle ha varit för J att i Vetlanda få tag på produkten?
Och T att få i sig produkten?

Det fetade:
Det är visserligen sant att det på senare tid förekommit uppmärksammade giftmord/-försök utförda av kvinnor, men det händer ju att våldsamma kvinnor -när de får lust att mörda- de då använder sig av hammare (Schùrrer, Jonna Henningsson) och skjutvapen (senast Lydia Barth).
Den utlandsfödda mamman i Angered ströp sina tre barn. Utan att först ge dem GHB..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in