2023-04-08, 22:29
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
MFF ser ut som Kalmar under Rydström. Bollar runt till förbannelse men skapar inga målchanser. Så jag skulle absolut säga att Rydström satt sin prägel på laget.

Hur skall dom klara defensiven när dom får möta ett lag som kommer sluta på övre halvan?

Det har du faktiskt rätt i. Det är mycket snidande och kortpassande utan någon egentlig effekt, och när någon går mot mål känns det som om motståndaren redan har hunnit samla sig med full täckning.

Poängen med att snida runt och passa är väl att DRA ISÄR motståndaren. Det lyckas man inte med nu.

Extra illa är det att man offrar en defensiv mittfältare för en offensiv, utan ett uns mer effekt framåt.

P.S. Kändes som om MFF:s IQ höjdes rejält när Tyrannosaurus Rieks äntrade planen. Den karln har någon slags idé med sina aktioner. Lite av en "raumdeuter" på svensk mark ...

Och Sejdius aktioner ledde till resultat, om än mot ett tröttkört BP.

Skönt med 3 knackiga poäng. Mellberg kan trots förlusten vara stolt över sitt lag.
Citera
2023-04-08, 22:33
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det ska bli spännande att följa. MFF har alltså 92%(!) i bollinnehav mot BO i andra, men får bara 0.7 I xG. Kvitter i 80:ende och avgör på övertid. Statistik är inte allt, men brukar jämna ut sig över en säsong. De kan dock rulla igång riktigt bra för de ljusblåa

Magstarkt att kalla BP för brottsoffer tycker jag
Citera
2023-04-08, 23:11
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Har gått stenhårt in på Häcken i mitt Fantasylag. Förlorar jag i kompisligan kommer jag att hänvisa till dig.

har lagt bo lånet på häcken serieseger
Citera
2023-04-08, 23:40
Medlem
Skarparattarns avatar
Haha är kukräven redaktör på expressen?

5 av 7 ”experter” tror på diffen. 1 på MFF och 1 på Häcken. Kollar man i Aftonbladets bibel tror 3 på djurgårn 3 på Häcken och 12 på MFF
Citera
2023-04-08, 23:43
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Så kan det vara, men hur agentvärlden funkar är ändå ngt som är värt att diskutera, osentimentalt. Det som sällan lyfts fram är att det ofta är spelaren som valt agent/rådgivare och då får klubben hantera det. Både sina egna kontrakterade spelare och de man värvar. Exempelvis Hosseini i fallen Jehaze och van der Hurk förra året, eller Cetincaya....

Jag tycker Söderberg svarar bra i Lyckliga Gatan där intervjun med honom och Robert Falck börjar ca tre kvart in i podden.
https://open.spotify.com/episode/06m6AVmjj9PHnRdwnFb0zX?si=ucxxKgOGQjuOOrnhPcoNoQ

Söderberg tror jag har en ljus framtid i klubben. Han har DNA från Stefan dessutom.
Citera
2023-04-08, 23:45
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Haha är kukräven redaktör på expressen?

5 av 7 ”experter” tror på diffen. 1 på MFF och 1 på Häcken. Kollar man i Aftonbladets bibel tror 3 på djurgårn 3 på Häcken och 12 på MFF

ändå kallas bajen för bajenbladet och bajenpressen i hyresgäst kretsar
Senast redigerad av laddkingen 2023-04-09 kl. 00:23.
Citera
2023-04-09, 05:15
Avslutad
Citat:
Stenhårt och stenhårt. Du är nog inte ensam om att ta ut 3 Häckenspelare i laget innan det fylls ut med 12 andra. Jag menar, finns det någon som inte har Sadiq i sitt lag t ex?

Tycker det är svagt att man inte får välja obegränsat med spelare från alla lag.

Jag har inte Sadiq i mitt lag, men jag är också hipster som du och resten av Häckensupportrarna så.
Citera
2023-04-09, 05:27
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Livet är så orättvist!

Linnér är en sopa.
Men nyss var han ju så jävla bra?
Citera
2023-04-09, 05:37
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Alla som oroar sig över Romeo. Alla i Häcken talar om honom. Och han var bäst på planen mot Elfsborg. Det är inga konstigheter. Sedan vill man såklart inte att spelare som skulle starta i svenska landslaget om dom velat är på skadelistan? Kanske är svårt för lag med mindre spets att förstå.

Sedan är det helt underbart hur Traore och Sadiq alltid skojbråkar eller kramas när man ser dom. Snacka om att dom hittat varandra både på och utanför plan, kanske bidrog till varför Sadiq inte ville lämna oss för Frankrike?

https://bkhacken.se/nyhet/infor-hemmapremiaren-fotbollen-har-aldrig-varit-hetare-pa-hisingen
Hörde att han Romeo var så bra att Real erbjöd Camavinga plus pengar för honom men Häcken väntar på bättre erbjudanden. Ja, klart han ska spela i Svenska landslaget. In med han direkt. Skit i att han enbart varit i Sverige ett par år ta honom nu Janne! Väldigt få kan förstå hur det är att hålla på Häcken som har bästa spelarna i världen på varje position. Om inte Häcken vinner CL nästa säsong i en final mot Arsenal så är ju allt riggat. Två av världens bästa mittfält där Häcken har större bredd kan ju bara sluta på ett sätt!.

Vem fan vill lämna Häcken? Världens bästa klubb med störst arena i... hmm? Bäst fans iaf i... hmm? Fan kan du inte vrida det också på något sätt? Anledningen att ni har miniatyr arena är för att ni aldrig hade högre ambitioner och det är fint i sig och därför störst. Eller liknande?
Senast redigerad av Free12 2023-04-09 kl. 05:39.
Citera
2023-04-09, 05:38
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Men nyss var han ju så jävla bra?

Du svarar Djurgårdens svar på Generalandersson ha det i åtanke
Citera
2023-04-09, 05:39
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Du svarar Djurgårdens svar på Generalandersson ha det i åtanke
Va? Aha I get it, men det är ju Häckensnubben som är General?
Citera
2023-04-09, 05:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det har du faktiskt rätt i. Det är mycket snidande och kortpassande utan någon egentlig effekt, och när någon går mot mål känns det som om motståndaren redan har hunnit samla sig med full täckning.

Poängen med att snida runt och passa är väl att DRA ISÄR motståndaren. Det lyckas man inte med nu.

Extra illa är det att man offrar en defensiv mittfältare för en offensiv, utan ett uns mer effekt framåt.

P.S. Kändes som om MFF:s IQ höjdes rejält när Tyrannosaurus Rieks äntrade planen. Den karln har någon slags idé med sina aktioner. Lite av en "raumdeuter" på svensk mark ...

Och Sejdius aktioner ledde till resultat, om än mot ett tröttkört BP.

Skönt med 3 knackiga poäng. Mellberg kan trots förlusten vara stolt över sitt lag.

Känns snarare som att ni spelar bort er själva än motståndaren. Jag längtar till 21 maj, vi skall ta er till skolan då. Om vi får sådana omställningslägen som ni bjudit KFF och BP på så kommer vi slå målrekordet vi satte mot Falkenberg 2016(?).

Gött om ni får hoppas på att han som levde redan på dinosauriernas tid skall vara i speldugligt skick

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Jag har inte Sadiq i mitt lag, men jag är också hipster som du och resten av Häckensupportrarna så.
Jag är alltså INTE någon jävla hipster!
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Hörde att han Romeo var så bra att Real erbjöd Camavinga plus pengar för honom men Häcken väntar på bättre erbjudanden. Ja, klart han ska spela i Svenska landslaget. In med han direkt. Skit i att han enbart varit i Sverige ett par år ta honom nu Janne! Väldigt få kan förstå hur det är att hålla på Häcken som har bästa spelarna i världen på varje position. Om inte Häcken vinner CL nästa säsong i en final mot Arsenal så är ju allt riggat. Två av världens bästa mittfält där Häcken har större bredd kan ju bara sluta på ett sätt!.

Vem fan vill lämna Häcken? Världens bästa klubb med störst arena i... hmm? Bäst fans iaf i... hmm? Fan kan du inte vrida det också på något sätt? Anledningen att ni har miniatyr arena är för att ni aldrig hade högre ambitioner och det är fint i sig och därför störst. Eller liknande?
Du missade poängen min käre lille deltagarvän. Det är alltså inte Romeo som är skadad utan Simon. Och han skulle lätt ta plats i svenska landslaget om han var intresserad av det.

Sedan kanske du kan förklara varför rekordfå lämnade vad som blev förra årets mästarlag? Någon anledning måste det ju finnas?Speciellt med tanke på att det är ett av dom starkaste och mest intressanta mästarlagen i allsvenskans historia.
Senast redigerad av trazke 2023-04-09 kl. 05:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in