2023-04-08, 18:56
Medlem
johnny_viciouss avatar
Lätt som en plätt, tre nya poäng med oss hem till Malmö. IKT dansar vidare mot skytteligatiteln och vi leder tabellen med full pott. Glad påsk!
Citera
2023-04-08, 19:33
Medlem
Kundalinis avatar
Nielsen alltså...vilken jävla katastrof.

Orsakar ett noll målet på egen hand. Fyra minuter senare när BP har två chanser att utöka till tvåmålsledning är det återigen dansken som inte sköter sig.

I slutet av halvleken plockar han dessutom ner bollen utan att kunna kontrollera den så att framrusande anfallare bara kan plocka upp den och gå på avslut.

Nielsen insats i andra är bättre:
- efter en usel krosspass som BP snappar upp och kontrar på måste Tinnerholm dra ner sin gubbe och får ett gult kort
- efter att Nielsen blivit bortvänd och bortkollrad får BP ytterligare en hundraprocentig målchans.

Med en sämre målvakt idag hade Nielsen orsakat mer än ett baklängesmål.
Citera
2023-04-08, 19:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Lätt som en plätt, tre nya poäng med oss hem till Malmö. IKT dansar vidare mot skytteligatiteln och vi leder tabellen med full pott. Glad påsk!

Detsamma, punkar'n!
Citera
2023-04-08, 19:38
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det är såklart ok när våran förstereserv är bättre än alla era startspelare. Men självklart vill man ändå spela med det bästa laget.

Har gått stenhårt in på Häcken i mitt Fantasylag. Förlorar jag i kompisligan kommer jag att hänvisa till dig.
Citera
2023-04-08, 19:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Har gått stenhårt in på Häcken i mitt Fantasylag. Förlorar jag i kompisligan kommer jag att hänvisa till dig.
Stenhårt och stenhårt. Du är nog inte ensam om att ta ut 3 Häckenspelare i laget innan det fylls ut med 12 andra. Jag menar, finns det någon som inte har Sadiq i sitt lag t ex?

Tycker det är svagt att man inte får välja obegränsat med spelare från alla lag.
Citera
2023-04-08, 20:13
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Segerglada. Samtidigt planilskna.
Efter vinsten mot IFK Brommapojkarna var flera Malmö FF-spelare upprörda över att konstgräset på Grimsta IP inte vattnades.
De vet att vi är ett bättre lag än vad vi är, så de gör allt för att göra planen så dålig som möjligt, säger Anton Tinnerholm.
Blev Tinnerholm felciterad eller fick han en knäpp i skallen efter matchen. Men sedvanliga gnäll på mattan. Alltid finns det bortförklaringar redo i Malmö lägret. Även om BPs förklaring om nattliga minusgrader för brist på vattnande av ”gräset” är lika patetisk.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/malmos-ilska-mot-vattnet-pa-grimsta-ip/

Men Malmö fick kämpa sig till 3 poäng mot vad jag fick förklarat för mig här förra veckan, Allsvenskans överlägset sämsta lag. Med cupspelet och Kalmar i minnet bådar det inte gått. När kan man förvänta sig att Rydström satt sin prägel på laget? Eller är det så illa att han redan gjort det? Har ändå haft en hel längsta försäsong på sig.

Kan inte bara leva på ACs filmningar och tillfälligheter som i match 1 och 2
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2023-04-08 kl. 20:21.
Citera
2023-04-08, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Blev Tinnerholm felciterad eller fick han en knäpp i skallen efter matchen. Men sedvanliga gnäll på mattan. Alltid finns det bortförklaringar redo i Malmö lägret. Även om BPs förklaring om nattliga minusgrader för brist på vattnande av ”gräset” är lika patetisk.

Men Malmö fick kämpa sig till 3 poäng mot vad jag fick förklarat för mig här förra veckan, Allsvenskans överlägset sämsta lag. Med cupspelet och Kalmar i minnet bådar det inte gått. När kan man förvänta sig att Rydström satt sin prägel på laget? Eller är det så illa att han redan gjort det? Har ändå haft en hel längsta försäsong på sig.

Kan inte bara leva på ACs filmningar och tillfälligheter som i match 1 och 2

MFF ser ut som Kalmar under Rydström. Bollar runt till förbannelse men skapar inga målchanser. Så jag skulle absolut säga att Rydström satt sin prägel på laget.

Hur skall dom klara defensiven när dom får möta ett lag som kommer sluta på övre halvan?
Citera
2023-04-08, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Sluta svara honom. Om vi alla skulle sluta svara kommer han tröttna. Han försöker bara provocera med sina korkade inlägg.
Så kan det vara, men hur agentvärlden funkar är ändå ngt som är värt att diskutera, osentimentalt. Det som sällan lyfts fram är att det ofta är spelaren som valt agent/rådgivare och då får klubben hantera det. Både sina egna kontrakterade spelare och de man värvar. Exempelvis Hosseini i fallen Jehaze och van der Hurk förra året, eller Cetincaya....

Jag tycker Söderberg svarar bra i Lyckliga Gatan där intervjun med honom och Robert Falck börjar ca tre kvart in i podden.
https://open.spotify.com/episode/06m6AVmjj9PHnRdwnFb0zX?si=ucxxKgOGQjuOOrnhPcoNoQ
Citera
2023-04-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag tror att dom flesta MFF:are som tvingades bevittna deras impotens idag lider tillräckligt.
Det var små marginaler. Men 6p efter denna stolpe och en tveksam straff mot Kalmar. Det är väl sådant som gör ett guldlag. Det hade kunnat vara 1p utan marginaler.
https://twitter.com/dplus_sportSE/status/1644693564591419393?t=wKk06IXR8VmlPIgzB1_4rQ&s=19
Citera
2023-04-08, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det ska bli spännande att följa. MFF har alltså 92%(!) i bollinnehav mot BO i andra, men får bara 0.7 I xG. Kvitter i 80:ende och avgör på övertid. Statistik är inte allt, men brukar jämna ut sig över en säsong. De kan dock rulla igång riktigt bra för de ljusblåa
Citera
2023-04-08, 21:45
Medlem
cokehyenas avatar
Jag vill be om ursäkt för att jag skrev att Linnér är "väldigt bra".

Han är fruktansvärt jävla usel.
Citera
2023-04-08, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det var små marginaler. Men 6p efter denna stolpe och en tveksam straff mot Kalmar. Det är väl sådant som gör ett guldlag. Det hade kunnat vara 1p utan marginaler.
https://twitter.com/dplus_sportSE/status/1644693564591419393?t=wKk06IXR8VmlPIgzB1_4rQ&s=19
Tycker nog att guldlag skall klara av att slå blivande bottenlag utan att ha marginalerna med sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in