2023-04-08, 22:03
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Nejdå, hon uttrycker sig mera förfinat än så:

J : Ja alltså jag har inte velat tänka den tanken innan men jag förstår att det är väldigt allvarligt nu och ska jag vara ärlig så det är klart att Maja alltid haft tillgång till både min mobil och dator och ja lägenhet och så jag vet inte riktigt vad jag ska tänka eftersom att situationen har blivit som den har blivit så kanske det finns saker om Maja som jag inte har någon aning om.

BF: I ärlighetens namn Johanna vem skulle skriva de här sakerna på din jobbdator förutom du?
J: Jag vet inte.
BF: Nej.
J: Kanske Maja.

J föreslår M som inkräktare om än med viss motvillighet, nu när hon inser situationens allvar.
Äkta eller spelad motvillighet?
Kanske var det ett trevande försök att så ett frö till att lägga skuld på M, en krok för att se om FL skulle nappa?

Ja, det är till att svartmåla J. Men ingenting verkar otänkbart för henne.
Citera
2023-04-08, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag lärde mig när jag följde Wilma-fallet att pga etiska själ så går det inte att utbilda riktiga likhundar i Sverige.

De får inte träna på likdoft, alltså på döda människor. Det skulle krävas en lagändring för det.

Om det nu är sant, vet jag inte, men om det nu är sant så kan man väl skicka några hundar med förare på kurs utomlands.

Vet ej. Men Otto som användes vid JJs bostad beskrivs enligt följande. "En kriminalsökhund är utbildad i att hitta och markera blod, sperma och lik."

Aktbilaga 156 s. 34
Citera
2023-04-08, 22:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Det jag frågade Zurfarn 08 om handlade om när Aleksandr* och MH var utanför Albins lägenhet.
Fotbollstränaren var inte involverad vid det tillfället.

Ja, jag förstår det.

Men det bör väl stå i förhöret med Alex¤andra, då. Jag har inte fuppen tillgänglig.
Citera
2023-04-08, 22:06
Medlem
Citat:
Nja, jag påstår inte att du har fel.

Men kriminalsökhunden markerade vid golvbrunnen i badrummet, förmodligen var det magsäcks innehåll ifrån Tove som MGM/s inte lyckats städa bort helt...

Jag tror det var blod hunden markerade för.
Citera
2023-04-08, 22:08
Medlem
Citat:
Möjligt, men jag tror att TT blev drogad och/eller ett ordentligt slag i huvudet, att hon var medvetslös innan hon ströps.

Men det är vad jag tror, det är ju tydligen bara vissa som får tro, gissa och spekulera.
T kan inte ha vait medvetslös och drogad
Sparkarna som grannar reagerade visar tvärtom
Hur tänker du om sparkarna
som grannen hörde när han stog utanför dörren?
Senast redigerad av Anedin 2023-04-08 kl. 22:12.
Citera
2023-04-08, 22:10
Medlem
Citat:
Läs ditt egna inlägg!

Och, för tredje gången, scrolla förbi mina inlägg och SVAR till andra användare!!

Du pratar om vittnen som är mellan ca 16-19 år, de är ju inte världskända precis för att alltid tala sanning......speciellt inte när det gäller fylla, kriminalitet och konflikter.

I mitt första svar till dig fanns absolut inget som var otrevligt, eller du kanske uppfattar alla som ifrågasätter dig som otrevliga?

I det svaret du fick nu så var jag lite mer otrevlig, men jag körde bara samma bemötande som du gav till mig.

Vittnen mellan 16-19år är fortfarande vittnen som är både straffmyndiga och myndiga, vet nog fler äldre sura kärringar och gubbar som envisas med att det är hur de uppfattat saker som är den egentliga sanningen även om de har fel.
Tror knappast att lägenhetsinnehavaren skulle ljuga och utesluta personer som var där och hotade.

Hade FL, åklagaren och rätten ansett att den målgruppen inte var sanningsenliga så hade de aldrig kallats som vittnen.

Fast för hundrade gången, skriver du i ett öppet forum så får du ta konsekvenserna att folk svarar dig.
Skriv rimliga teorier som utgår från fakta så behöver du inte bli förbannad över att folk ifrågasätter ditt orimliga beteende!
Citera
2023-04-08, 22:11
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ja, jag förstår det.

Men det bör väl stå i förhöret med Alex¤andra, då. Jag har inte fuppen tillgänglig.
Jag har läst förhören med både henne och Albin, Men Zurfarn08 har inte behagat att svara när jag ställde frågan ang hans påstående ang. MH
"Hon har bevisligen varit med på en del saker som är över gränsen, t ex trängt sig in i en lägenhet."
Citera
2023-04-08, 22:13
Medlem
Citat:
Möjligt, men jag tror att TT blev drogad och/eller ett ordentligt slag i huvudet, att hon var medvetslös innan hon ströps.

Men det är vad jag tror, det är ju tydligen bara vissa som får tro, gissa och spekulera.

Ja din drogteori kunde vi skrota när FUP kom, det testades för den drogen och det finns inga spår av den.
Och nej, när du dör så stannar allt kvar i kroppen som vid dödstillfället.

Den teorin är undanstökad för längesen, den är motbevisad utav rättsläkarens obduktion.
Citera
2023-04-08, 22:14
Medlem
Citat:
Jag har läst förhören med både henne och Albin, Men Zurfarn08 har inte behagat att svara när jag ställde frågan ang hans påstående ang. MH
"Hon har bevisligen varit med på en del saker som är över gränsen, t ex trängt sig in i en lägenhet."
M var också med när en bil sprayades
Citera
2023-04-08, 22:15
Medlem
Det jag funderat över, är om nu JJ är en sån psykopat, varför sa hon inte direkt bara att Tove var död när hon kom hem från McDonalds? Är det för hon hade telefonen med sig?

Känner att hon hade ju kunnat skylla ifrån sig en hel del men ändå inte gjort det
Citera
2023-04-08, 22:16
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vem tror du orsakade dom 5-10 sparkliknande ljuden i väggen ca 2-3 minuter efter den höga dunsen?

Jaa, det vet ju ingen egentligen med total säkerhet.

Och från början var de väl 3 stycken "sparkar".....

Man skulle kunna spekulera om att det kan vara ljud från när man moppar, slår en mopp mot hörnen, väggen eller så.

Nu verkar JJ mycket snabb i mycket, men det känns väldigt snabbt, att börja moppa direkt efter ett mord. Å andra sidan, så som jag då tror, så trodde JJ att polisen var på väg........

Men bara mina små obetydliga gissningar alternativa förklaringar och spekulationer.
Citera
2023-04-08, 22:18
Avslutad
Citat:
Ja, jag förstår det.

Det har varit ett flertal tillfällen och de inblandade ger olika svar om vad som hänt. Maja har nämnts av T som en av de hon var rädd för (står i tränarens förhör).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in