Citat:
Ursprungligen postat av
Korinne
Intressant, finns det mer i FUBen, vet du var?
Förhöret:
Har du själv varit osams med några av dessa personer?
Nej.
Med Johanna?
Nej[I[/i]
Maja?
Nej.
Har du varit osams med Tove? Om ja, varför? Berätta.
Jag vet inte. Johanna skulle ha en fest. Johanna sa att det inte var så bra om jag kom. Jag var så bra vän med Albin, och då skulle Tove inte gilla att jag pratade med Albin. Detta var det Johanna som sa till mig.
När var detta?
2020-2021 någon gång.
Hur blev man bjuden på fest?
De vanliga blev alltid bjudna, men sen sa Johanna att det inte var så bra att jag kom.
Vi har information om en incident som ska ha inträffat för ca två år sedan, hemma/utanför Albins lägenhet på Storgatan i Vetlanda. Kommer du ihåg? Kan du berätta om det?
Nej, kommer inte ihåg.
(Om hon ej minns) Du och Maja Hellman ska ha kommit hem till Albin, där även Tove var, och velat få tag på Tove.
Inte riktigt så nej.
Berätta hur du kommer ihåg?
Jag vet inte om vi druckit och varit på fest. Jag ville bara prata med Albin, men sen blev det att han inte ville prata med mig. Då tänkte jag att han inte ville det på grund av Tove.
Varför var Maja med då?
För att jag inte ville gå dit själv kanske.
Var det du som tog beslutet att gå dit?
Minns inte, det är så länge sedan.
Du sa precis att du ville prata med Albin?
Ja, då kanske det var så.
Vad och med vem hade du varit med innan händelsen?
Jag tror jag var hemma om jag minns rätt.
Hade ni fest hemma hos dig då?
Ja, jag tror det. Jag flyttade till min lägenhet feb 2021. Minns inte om vi var hemma hos mig innan eller inte. Innan 2021 feb så hade jag ingen lägenhet.
Hade ni druckit alkohol?
Minns inte hur mycket.
Kan berusningen ha påverkat ditt minne av händelsen?
Ja.
Vi har fått det berättat på annat sätt, att du och Maja ville prata med Tove?
Ja, men kanske något i den stilen. Kanske att varför får jag inte prata med min killkompis (Fhl anteckning: Albin) som jag känt i många år. Att Tove inte kunde styra det.
Minns du om du träffade Albin?
Nej minns inte. Vi gick dig och ville prata med Albin. Tove var där. Sen vet jag inte om Tove gick ut och sa att vi inte fick vara där.
Vi har hört att det var Albin som pratade med er och att Tove var i lägenheten?
Jag minns inte detta faktiskt.
Pratade Maja med Albin?
Minns inte.
Var det någon som sa åt er att gå dit?
Nej.
Som vi förstått så var det en arg stämning, höga röster och liknande. Varför?
Nej vet inte. Inte så direkt.
Berätta fritt om händelsen.
J
ag tror det var att vi hade varit hemma hos mig och druckit lite. Jag ville prata med Albin för jag hade inte pratat med honom på länge. Maja hängde med. Vi stod utanför Albins lägenhet. Jag kan ha försökt ringa honom. Vi gick upp i trappuppgången. Sen ville jag prata med Albin, men jag vet inte om han ville prata. Albin var i lägenheten. Jag vet inte om han gick ut ur lägenheten.
Du sa innan att Tove gick ut?
Ja jag kommer inte ihåg.
Vilka var på festen hos dig?
Minns inte. Maja var där.
Johanna?
Kommer inte ihåg.
Var Tove där?
Nej.
Albin?
Nej.
Var det efterfest?
Ja.
Jag vet inte om jag träffade Johanna på efterfesten, men Tove och Albin var inte på efterfesten.
Hände något mer hemma hos Albin?
Kommer inte ihåg.
Vi var utanför huset. Det var jag och Maja som gick dit, sen kommer jag inte ihåg om Johanna kom senare. Jo, Johanna kom senare. Jag sa att jag tyckte det var konstigt att jag inte fick snacka med Albin och jag tyckte det var konstigt.
Varför kom Johanna dit?
Hon kanske var hos mig på efterfest, inga var kvar på festen så då kom hon dit.
Visste hon var ni var då?
Ja, eftersom hon kom dit.
Hur?
Vi sa väl att vi skulle prata med Albin. På festen.
Jag minns inte om jag sa att Johanna skulle få ut all från min lägenhet.
Men vad hade Johanna med det att göra? Att du skulle träffa Albin?
Nej, jag vet inte. Det var ju med Maja. Minns inte.
Vad hände efter att ni gick från platsen?
Vet inte om vi var ute och gick. Vet inte om jag gick hem eller om Maja hängde med mig hem.
Vad sa ni efteråt?
Minns inte, men kanske att det var sjukt att jag inte fick snacka med Albin, att man inte fick ha killkompisar som tjej.
Ville ni prata med Tove om något annat?
Nej