2023-04-08, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Absolut. Jag svarade utefter antagandet att det var just M som höll i armarna. Som ett svar på att M inte skulle vara kapabel till att hålla i T s armar tills hon dör. Att det istället skulle kunna vara så M enbart inledningsvis höll, just för att T stretade emot och hennes insats behövdes men släppte efter att T slutade kämpa.

Fullt rimligt scenario. Verkligen synd att det inte finns någonting som styrker vad som verkligen hände där i badrummet. Tyvärr tror jag aldrig vi får veta hela sanningen.
Citera
2023-04-08, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Ja, jag har svårt att tro att man håller kvar så att någon ska dö.
Men jag tycker att det är väldigt allvarligt att hålla fast någons armar så att den andre kan slå...

Ja, det är väldigt allvarligt då insatsen blir avgörande till att någon dör. Det spelar ingen roll om hon höll i 30 sek eller 5 min.
Citera
2023-04-08, 14:55
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Har inte fupen tillgänglig för tillfället, mycket av vittnesmålen finns i minnet men akt.bilaga och sidnr kanske någon här kan hänvisa till.

"Maja och Alexandra Tovopanen kom hem till mig och bankade på min dörr på kvällen efter det. Då sov Tove hos mig. Då gick jag ner och sa åt dem, då kom Johanna också. De ville prata med Tove om att Tove hade sagt till Hampus att Johanna sagt det här med otroheten som Johanna berättade om på en dryckeslek på en fest. Då var Johanna inte glad på Tove."

Aktbilaga 153. sidan 426
Citera
2023-04-08, 15:00
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suffragistviolence
Fullt rimligt scenario. Verkligen synd att det inte finns någonting som styrker vad som verkligen hände där i badrummet. Tyvärr tror jag aldrig vi får veta hela sanningen.

Kanske om X antal år när de suttit i fängelse ett tag och känner sig bortglömda, behöver uppmärksamhet. Då skriver de en bok eller ställer upp på en intervju.
Citera
2023-04-08, 15:09
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
(FB) Joakim Durhan 29 år Kiruna. Försvunnen sedan 27/7-19. Hittad död 15/8. Mord misstänks
Här finns ett liknande fall (strypning, gravfridsbrott och bränning av kropp) som utspelade sig uppe i Kiruna för något år sedan.
Offret blev lurad till en liten lgh där sedan tre GM blev dömda till långa straff, som jag minns det skyllde alla på varandra men fick ungefär likvärdiga straff.
Kan vara intressant att läsa med tanke på likheter till detta fall.
Citera
2023-04-08, 15:14
Medlem
Kommer domen kommande vecka eller näst kommande vecka? tappat lite tidsuppfattningen nu känner jag
Citera
2023-04-08, 15:18
Medlem
sybels avatar
Citat:
OM båda döms för samförstånd med samma påföljd, skulle jag inte helt tappa hakan om J berättar allt om hur det gick till för att inte dela med sig av äran till att ha utfört ett sådant svårgenomförbart mord. Jag tror att hon är riktigt stolt över att hon lyckades.
Citera
2023-04-08, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
JJ verkar vara en sån plus något mer

Mer? Vad tänker du då?
Citera
2023-04-08, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det fetade; Finns det uppgifter om detta? Det vore intressant att få veta. Inte minst hur hon handhade sin häst. Även annat från barndomen.

OT: Jag hade en hemsk arbetskamrat som sen tvingades bort till en annan avdelning, på mitt jobb. Tack vare mig...hon försökte mobba mig, men det gick INTE.

Hennes största intresse var att rida dressyr...

https://www.discovermagazine.com/mind/are-kids-who-abuse-animals-destined-to-become-serial-killers

https://www.washingtonpost.com/opinions/a-disturbing-sign-of-psychopathy/2020/01/10/f21d0a6e-326d-11ea-971b-43bec3ff9860_story.html

https://svenska.yle.fi/a/7-1433980

Länkar där man kopplar ihop psykopater med att plåga djur som barn.
Senast redigerad av cocavanilla 2023-04-08 kl. 15:35.
Citera
2023-04-08, 15:34
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Kommer domen kommande vecka eller näst kommande vecka? tappat lite tidsuppfattningen nu känner jag
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/andra-rattegangsdagen-i-tovefallet-idag-hors-misstankta-kvinnorna
Citera
2023-04-08, 15:37
Medlem
Om JJ skulle släppas på fri fot tills dom faller. Tror ni hon då hade dragit till Israel och hade hon i så fall kunnat leva ett normalt liv där eller hade hon sannolikt blivit utlämnad vid fällande dom?

Han bedragaren Joakim Posener, drog inte han dit?
Citera
2023-04-08, 15:37
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Hon verkar vara en aning trög då hon försökt bränna inne två ggr utan att lyckas. Däremot om jag förstått det rätt så lyckades hon att bränna ner det obebodda huset/byggnadsprojektet.
Det ska tilläggas att hon inte är anklagad varken för pojkvännens dörrbrand eller det andra huset. Troligen anser åklagaren att det inte finns tillräcklig bevisning och väljer då inte att åtala

Men om hon fått inspiration så borde hon väl iallafall fyllt en dunk bensin och tuttat på TT
Vi kommer nog att få se åtal för en styck mordbrand samt två försök vad det lider. Hoppas bara att det blir någon annan än Rullman, den klanten, som får ta hand om dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in