2023-04-08, 02:59
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radio-ochTV-verket
Försök inte förmå andra att följa din moral som pålägg. Man har ingen skyldighet att kontakta socialen, däremot att avbryta chatten om den är av sexuell natur.
Aldrig påstått att det är en skyldighet, men alla är rekommenderade att ringa socialen vid misstanke om att ett barn håller på att fara illa. Det är ett korrekt tillvägagångssätt, till skillnad från sexchattande.
Citera
2023-04-08, 03:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Aldrig påstått att det är en skyldighet, men alla är rekommenderade att ringa socialen vid misstanke om att ett barn håller på att fara illa. Det är ett korrekt tillvägagångssätt, till skillnad från sexchattande.
"Får man reda på att det är ett barn på villovägar man skriver med avslutar man genast kontakten och kontaktar socialen"
Jag är känslig för nyanser i meningar och ord. Att man gör något är att påstå att det är så man skall göra. Du borde ha använt tex bör eller rekommenderas. Nå..
Citera
2023-04-08, 03:15
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
"Får man reda på att det är ett barn på villovägar man skriver med avslutar man genast kontakten och kontaktar socialen"
Jag är känslig för nyanser i meningar och ord. Att man gör något är att påstå att det är så man skall göra. Du borde ha använt tex bör eller rekommenderas. Nå..
Jag tänkte mer ett hypotetiskt tillvägagångssätt som kontrasterar Leksaksgäddans beslut, men visst, man kan vara en bra människa även om man väljer att bara låta barnet vara gäddornas beslut visar dock i samtliga fall på kass karaktär
Citera
2023-04-08, 06:09
Avslutad
En fråga. Vad hade hänt om jag/någon/vem som helst regelbundet hade börjat hänga ut Ulla, Kerstin, Bengt, Wallenberg, politiker, företagare med flera nakna på exakt samma sätt som Dumpen.

Det är otroligt lätt att få napp med en sexig 30-årig fejkkvinna. Ungefär tre nya per dag hade jag hunnit med. Låt säga att mitt syfte är att lobby mot vuxendejting, alla former av perversioner enligt mitt tycke.

Säger ni ärligt att åtal hade väckts eller att det av andra anledningar hade blivit ohållbart så måste jag straffa landet.
Citera
2023-04-08, 06:25
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Jag håller med om att det är en onödig taktik. Bättre att agera minderårig rakt igenom.

Däremot innebär inte detta att han lurats och halkat in på Dumpen på ett bananskal. Får man reda på att det är ett barn på villovägar man skriver med avslutar man genast kontakten och kontaktar socialen, man stämmer inte sexträff. Du skriver ”värmt upp honom” som om kåthet vore en rimlig ursäkt.

Håller med dig där. Med det sagt tycker jag det vore mycket mer intressant att försöka låtsas vara yngre, säg 12 åtminstone. Eller 10, 11. Fast problematiken då är ju att så unga inte lär stämma träff osv. Men de som skulle chatta på ett opassande sätt med såna, samt skicka kukbilder osv, de skulle vara riktigt bra gäddmaterial.

Nu är det liksom gränsfall. I princip är det paria att gå på en 14åring som blir 15 om en vecka, och en vecka senare är det helt ok. Såklart måste man dra gränsen nånstans, men vore klart mer intressant att gå ner i ålder för att få ut de riktigt fula fiskarna. Tycker det känns som man gjorde det mer innan...
Citera
2023-04-08, 06:54
Medlem
Citat:
En fråga. Vad hade hänt om jag/någon/vem som helst regelbundet hade börjat hänga ut Ulla, Kerstin, Bengt, Wallenberg, politiker, företagare med flera nakna på exakt samma sätt som Dumpen.

Det är otroligt lätt att få napp med en sexig 30-årig fejkkvinna. Ungefär tre nya per dag hade jag hunnit med. Låt säga att mitt syfte är att lobby mot vuxendejting, alla former av perversioner enligt mitt tycke.

Säger ni ärligt att åtal hade väckts eller att det av andra anledningar hade blivit ohållbart så måste jag straffa landet.
Varför skulle du hänga ut dem?
Tycker du det är orättvist att det bara är barn som är förbjudna att kn*lla?
Citera
2023-04-08, 07:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Varför skulle du hänga ut dem?
Tycker du det är orättvist att det bara är barn som är förbjudna att kn*lla?
Nej jag har inget i sig ut av att hänga ut någon men jag vill veta om lagen och samhället är rättvist. Att lagen är rättvis och gälla på samma sätt och oavsett vem.
Om JK eller andra aktörer såsom tex mediehus gör skillnad på mina sexchattar med Ulla, Bengt och alla andra som nappar och Sjöbergs med gäddan typ Torsten eller vem som så är det någon som inte är rätt.
Då är Sverige de facto korrupt och det vill jag då visa att så får det inte vara ostraffat. I så fall bestämmer jag redan nu att jag någon gång längre i framtiden "lämnar in" med misär bakom mig.
Citera
2023-04-08, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Napp #212 Saknas 17 minuter i början på chatten, gäddan säger att offret var 22 år, det är vad dumpen säger först, och när de värmt upp honom säger de 14 år. Fel att hala in dem på det sättet, ännu mer fel att dölja det för oss läsare.

Man lurar in en som söker 22 åringar, och som grädde på moset, döljer man det för oss läsare.
Och Dumpen ska vara media, en seriös media.
Var läser/ser/hör du denna "fakta"?
Citera
2023-04-08, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Håller med en del där. Han är jävligt aggro. Dock var Sara riktigt jävla aggressiv i början, men nu är hon mycket lugnare.

Men Dumpen hade varit otroligt mycket mer intressant om de satsade på att försöka förstå och förmedla gäddornas bild av det hela.
Skämtar du? Ett forum för förövare att sitta och gnälla och hitta på ursäkter i? Patetiskt att ens tänka tanken. Det handlar om att dessa förövare inte ska tråla ungar i någon ålder på nätet och dessutom ge fan i att skicka bilder till minderåriga. Vem fan vill höra deras "sida"?! Finns grupper för det med du kan uppsöka.
Citera
2023-04-08, 10:33
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
En märklig sak är att gäddorna aldrig blir misstänksamma när en 13-14-åring skriver "skitsnygg" om deras selfies, utan verkar bli smickrade. Är hela bunten narcissister utan självkritik. De borde vara medvetna om att en tunnhårig 60-åring med rynkor och skrynklor, dubbelhaka och ölmage, extremt sällan kan ses som snygg av en tonåring. Chansen för det är säkert mindre än en på miljonen.

Jag tror de är svältfödda på komplimanger och i kombination med att kuken tar över tänkandet så reflekterar de inte över orimligheten i allt. De suger åt sig bekräftelsen bara och blir ännu mer kåtrusiga.
Citera
2023-04-08, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
En märklig sak är att gäddorna aldrig blir misstänksamma när en 13-14-åring skriver "skitsnygg" om deras selfies, utan verkar bli smickrade. Är hela bunten narcissister utan självkritik. De borde vara medvetna om att en tunnhårig 60-åring med rynkor och skrynklor, dubbelhaka och ölmage, extremt sällan kan ses som snygg av en tonåring. Chansen för det är säkert mindre än en på miljonen.

Har också tänkt på det. Dumpen borde ju vara känt vid det här laget, speciellt inom pedofilkretsar, och det är ju väldigt lätt att känna igen "fiskarna" på sättet de skriver på om man kollar chattloggarna.
Citera
2023-04-08, 11:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Håller med dig där. Med det sagt tycker jag det vore mycket mer intressant att försöka låtsas vara yngre, säg 12 åtminstone. Eller 10, 11. Fast problematiken då är ju att så unga inte lär stämma träff osv. Men de som skulle chatta på ett opassande sätt med såna, samt skicka kukbilder osv, de skulle vara riktigt bra gäddmaterial.

Nu är det liksom gränsfall. I princip är det paria att gå på en 14åring som blir 15 om en vecka, och en vecka senare är det helt ok. Såklart måste man dra gränsen nånstans, men vore klart mer intressant att gå ner i ålder för att få ut de riktigt fula fiskarna. Tycker det känns som man gjorde det mer innan...

Ja naturligtvis är det skillnad på en 15 åring och en 10 åring, alla förstår det. Jag tror 90% av gäddorna skulle falla bort om dom utgav sig för att vara en 10 åring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in