2023-04-07, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av An0nym0us1990
Man har ju själv fått anlita psykolog och vara stöd för de andra anhöriga i gäddans närhet.
Du måste verkligen hata vad din gädda gjort mot er. Beklagar.
Citera
2023-04-07, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
]Min erfarenhet är snarare den motsatta, d.v.s. att white trash är de som hatar barn- och ungdomsraggare mest.[/b] Nu tolkar jag "positivt på att våldta barn" som en omskrivning för att vara för ett rättssamhälle. Du får rätta mig om min tolkning är fel.

Vilka belägg har du för att garantera att en majoritet av svenskarna ser positivt på Dumpen? Hur förklarar du att den majoriteten inte ger avtryck i de allmänna valen?
Du räknar dig själv till vilken grupp?

Jag vet inte om svenskarna ser positivt på Dumpen, men jag tror de flesta tycker det är bättre att de gör något preventivt än vad som ser med rådande lagstiftning.
Citera
2023-04-07, 23:53
Medlem
Ankan-mannens avatar
Napp #212 Saknas 17 minuter i början på chatten, gäddan säger att offret var 22 år, det är vad dumpen säger först, och när de värmt upp honom säger de 14 år. Fel att hala in dem på det sättet, ännu mer fel att dölja det för oss läsare.

Man lurar in en som söker 22 åringar, och som grädde på moset, döljer man det för oss läsare.
Och Dumpen ska vara media, en seriös media.
Citera
2023-04-07, 23:53
Medlem
En märklig sak är att gäddorna aldrig blir misstänksamma när en 13-14-åring skriver "skitsnygg" om deras selfies, utan verkar bli smickrade. Är hela bunten narcissister utan självkritik. De borde vara medvetna om att en tunnhårig 60-åring med rynkor och skrynklor, dubbelhaka och ölmage, extremt sällan kan ses som snygg av en tonåring. Chansen för det är säkert mindre än en på miljonen.
Citera
2023-04-07, 23:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag tror inte de drivs av varken pengar eller i första hand barnen. Jag tror deras engagemang skänker dem en mening och ett syfte som i sin tur håller deras egen psykiska ohälsa på avstånd. Det är inte något fel att lida av psykisk ohälsa, det är i det närmaste en folksjukdom. Om engagemanget får Patrick och Sara att må bättre och hålla demoner från övergrepp och missbruk på avstånd så har jag ingen rätt att döma det.

Vi gör alla vad vi måste för att tampas med oss själva och vårt bagage.
Så är det men felet som de inskränkta dumplingarna inte kan se - eftersom de är förblindade - är att samhället, inklusive lagen, mäter människor med olika tumstockar. Det är inte längre ett rättssamhälle vi lever i. Justitieutskottet är ängsligt. Det görs i byxan till höger och vänster.
Det är korruption, maktmissbruk och medel som inte borde finnas. Myndigheter och politiker fegar ut. Det är kriminellt. Kan du se det? Tar du illa vid dig?

--->
Citera
2023-04-07, 23:58
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Du räknar dig själv till vilken grupp?

Jag vet inte om svenskarna ser positivt på Dumpen, men jag tror de flesta tycker det är bättre att de gör något preventivt än vad som ser med rådande lagstiftning.
Pinsamt nog så räknas jag troligtvis som medelklass och akademiker. Vill helst inte tänka på det.

Vad får dig att tro att de flesta tycker att det är bättre att "göra" något än att inte göra något alls? Återigen så lutar jag mig mot de senaste valresultatet när jag ifrågasätter att en majoritet skulle tycka att det görs för lite eller inget alls för att komma till rätta med sexbrott mot unga.
Citera
2023-04-08, 00:56
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av An0nym0us1990
Ingen aning tyvärr, tror h*n sökte hjälp mrn fick ingen direkt hjälp av de. Svensk psykvård och sjukvård är ju katastrof dåliga så

?
Citera
2023-04-08, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Håller med en del där. Han är jävligt aggro. Dock var Sara riktigt jävla aggressiv i början, men nu är hon mycket lugnare.

Men Dumpen hade varit otroligt mycket mer intressant om de satsade på att försöka förstå och förmedla gäddornas bild av det hela.
Precis! Håller med helt!
Citera
2023-04-08, 02:13
Avslutad
Citat:
Håller med en del där. Han är jävligt aggro. Dock var Sara riktigt jävla aggressiv i början, men nu är hon mycket lugnare.

Men Dumpen hade varit otroligt mycket mer intressant om de satsade på att försöka förstå och förmedla gäddornas bild av det hela.
Det är inget konstigt att förstå.
De är precis lika naiva (möjligen tom något mindre) som andra gubbar och killar (och lika många kvinnor) som försöker dejta 20-åringar eller som tror på" kärleken" och inte kan se sina begränsningar. Det handlar om tro, förhoppningar och livsluft.
Sen att de är under 15... De blir intresserade och tycker inte att motparten (typ Sjöberg i anonym chat) verkar ha några problem med att de är äldre. Längre än så sträcker sig inte tankarna.
När det gäller mammor med småbarn så samma tro igen kombinerat med antingen verklig pedofili eller sadism.
Människan är naiv på 10.000 sätt.
Citera
2023-04-08, 02:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Radio-ochTV-verket
Det är inget konstigt att förstå.
De är precis lika naiva (möjligen tom något mindre) som andra gubbar och killar (och lika många kvinnor) som försöker dejta 20-åringar eller som tror på" kärleken" och inte kan se sina begränsningar. Det handlar om tro, förhoppningar och livsluft.
Sen att de är under 15... De blir intresserade och tycker inte att motparten (typ Sjöberg i anonym chat) verkar ha några problem med att de är äldre. Längre än så sträcker sig inte tankarna.
När det gäller mammor med småbarn så samma tro igen kombinerat med antingen verklig pedofili eller sadism.
Människan är naiv på 10.000 sätt.
Det skulle hur som helst vara mycket mer intressant att få höra deras egna historier jämfört med amatörmässiga psykoanalyser från random flashbackare.
Citera
2023-04-08, 02:24
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Napp #212 Saknas 17 minuter i början på chatten, gäddan säger att offret var 22 år, det är vad dumpen säger först, och när de värmt upp honom säger de 14 år. Fel att hala in dem på det sättet, ännu mer fel att dölja det för oss läsare.

Man lurar in en som söker 22 åringar, och som grädde på moset, döljer man det för oss läsare.
Och Dumpen ska vara media, en seriös media.
Jag håller med om att det är en onödig taktik. Bättre att agera minderårig rakt igenom.

Däremot innebär inte detta att han lurats och halkat in på Dumpen på ett bananskal. Får man reda på att det är ett barn på villovägar man skriver med avslutar man genast kontakten och kontaktar socialen, man stämmer inte sexträff. Du skriver ”värmt upp honom” som om kåthet vore en rimlig ursäkt.
Citera
2023-04-08, 02:54
Avslutad
Citat:
Det skulle hur som helst vara mycket mer intressant att få höra deras egna historier jämfört med amatörmässiga psykoanalyser från random flashbackare.
Det går såklart aldrig i någon känslig fråga om vederbörande inte är garanterat anonyma. Knappt ens då för då tar andra mekanismer i psyket vid. Allting du hör är mer eller mindre tillputsade lögner eller försvarstal. Chattarna är troligen sanningsenliga, intervjuerna är det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Jag håller med om att det är en onödig taktik. Bättre att agera minderårig rakt igenom.
Däremot innebär inte detta att han lurats och halkat in på Dumpen på ett bananskal. Får man reda på att det är ett barn på villovägar man skriver med avslutar man genast kontakten och kontaktar socialen, man stämmer inte sexträff. Du skriver ”värmt upp honom” som om kåthet vore en rimlig ursäkt.
Försök inte förmå andra att följa din moral som pålägg. Man har ingen skyldighet att kontakta socialen, däremot att avbryta chatten om den är av sexuell natur.

Det är kanske jag och Sjöberg som vardera sitter med bluffkonton och bögchattar med varandra. Men om Dumpen (någon öht) bara har så mycket som ett enda ord nånsin på mig så visa det. Än vem det må vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in