2023-04-08, 10:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Nu blir jag lite förvirrad. Var det BW och MK som dumpade kroppen i Vänern eller bara BW?

Varken du, jag, Skvagg, GW, Kalla Fall eller någon annan kan svara på detta eftersom vi inte var med.
Endast GM själva vet exakt hur dumpningen gick till. Här måste det finnas utrymme för spekulationer, annat vore konstigt eller hur? Det enda som är 100 är att båten som användes låg förtöjd vid småbåtshamnen på Ekudden, dvs alldeles i närheten av brottsplatsen.
Citera
2023-04-08, 11:12
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Varken du, jag, Skvagg, GW, Kalla Fall eller någon annan kan svara på detta eftersom vi inte var med.
Endast GM själva vet exakt hur dumpningen gick till. Här måste det finnas utrymme för spekulationer, annat vore konstigt eller hur? Det enda som är 100 är att båten som användes låg förtöjd vid småbåtshamnen på Ekudden, dvs alldeles i närheten av brottsplatsen.

Även båten är en väl en spekulation, eller sitter du på uppgifter som ingen annan i tråden känner till?
Citera
2023-04-08, 11:17
Medlem
Här är du inne på något väldigt intressant. GM-psykologi.

Om man blir oskyldigt anklagad så kan man antingen skita i det för att det är fb eller så bemöter man anklagelserna med hjälp av fakta/vittnen.

Men om man är skyldig då och tråden börja komma in på rätt spår? Det speciella med det här fallet är den stora sociala skulden. 1) GM känner offrets familj väl. 2) de är från en bakgrund där det skulle vara förödande om det kom fram att de var skyldiga till detta brott. Skulle dra med sig hela familjer in i skiten. Därför har gm från att de begick brottet gjort ALLT och lite till för att komma undan. Då är det inte otänkbart att man är aktiv i den här tråden. Det här är spekulation men om man skulle vara aktiv så är det logiskt från gm-psykologi perspektivet att man:
- är starkt engagerad i tråden under lång tid. Samlar på sig massa info om fallet.
- försöker få bort diskussionen från sig själva.
- försöker leda in diskussionen på andra möjliga gm.
- misskrediterar skribenter som är på väg att avslöja eller har avslöjat sanningen.
- blir starkt känslomässigt engagerade och skriver ofta med tex fet stil eller skrikande färger.
- begår grova regelbrott genom att styra över flera konton. GM har visat prov på att bryta mot massvis med regler så då är det ett relativt litet steg.
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Mmm. Hade jag vart (oskyldigt) anklagad i denna tråden hade jag gått bananas och försvarat mig samt ordmässigt "dödat" mina fiender men det är ju jag det.
Citera
2023-04-08, 11:33
Medlem
Du är inne på detaljer som bara gm kan veta. Fråga de. GW har räknat ut det mesta men nu är du inne på detaljer.

Ta till dig det här: BW var den aktiva huvud-gm och MK var fegisen som blev indragen i detta och lydde BW till punkt och pricka. Han skulle så gärna haft stake, stått upp för Helena och sagt emot BW men det hade MK inte. Han mår dåligt av att han är så feg (för att stanna i djurtermer: feg som en liten råtta) och inte sagt som det var trots att han inte hade någon skuld i själva dråpet och endast hjälpte till med att få bort kroppen. Få se om han självmant ska berätta eller om han ska plockas in och brytas ned. Har han stake att berätta nu och återfå en bra självkänsla? Troligen inte.
Citat:
Nu blir jag lite förvirrad. Var det BW och MK som dumpade kroppen i Vänern eller bara BW?
Citera
2023-04-08, 11:36
Medlem
MissPeeRats avatar
Jag förstår inte alls attacken på mig. Jag stödjer ju er till 100%.

Pudelfrillan förklarar att man kör en orange bil och Skvagg förklarar att man kör en vit bil som parkeras vid sjukhuset. Om man har en orange saab 900 så skulle grabbarna på gatan känt igen den. De ser tvärtom en bil som liknar den vid sjukhuset. Alltså måste BW och MiKj ha bytt bilar ett par gånger under natten.

Dessutom är vi ju helt överens om att bilen som står parkerad på cykelvägen tillhör BW och MiKj. OM BW ensam ror så finns bara en förklaring till varför MiKj är kvar och det är för att han bytt bil och vill placera ut ett villospår. Annars kan han ju åka hem direkt. Att packa in Helena och köra henne till hamnen tar ju ingen tid och Carina kommer långt senare. Skulle däremot BW och MiKj båda åka båten så kan man förstå att den oranga bilen står där den gör, fast den borde ju då vara vit. Men visst, om BW och MiKj planerat det hela väl så kan ju MiKj oranga bil finnas i närheten så att de kör den vita bilen lite längre bort och sedan återkommer med den oranga bilen som placeras som villospår.

Så det jag säger stämmer ju 100% med er teori och jag håller med er 24/7 så jag förstår inte Pudelfrillans elaka kommentar.

Jag bara försökte hjälpa till genom att reda ut detta med hur man bytt bilar under natten.

Säg inte nu att ni är avundsjuka på mig för att ni inte kom på det själva?

Men jag älskar er hur som helst. Kjam kjam. Full fart framåt.

Citat:
Enligt MK var han och BW "bortresta", förmodligen hade man tillbringat fredagskvällen och lördagen i stugan på Dillö. Man kom tillbaka till Mariestad sent på lördagskvällen/natten. "Sen åkte vi ner på stan" berättar en onykter MK för Bratis på en fest i Mariestad (för ca 4-5 år sedan). Bratis tillägger: "det var så man brukade göra". Det är möjligt att man först svängde förbi festen i Radbyn, att man åkte ner till stadt är en självklarhet.

Det finns inget som talar för att BW och MK skiljdes åt under natten, tvärtom. MK verkar f.ö. ha kört BW's bil som enligt uppgift hade liknade färg som bilen vittnet Carina såg inne på cykelvägen (färgen hon först beskrev, dvs orange/bronsfärgad, en ovanlig färg. Bilen hade även tonade rutor.

Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Vad festligt att det fortfarande är några få som inte har hjärnkapcitet att förstå eller av vilken anledning det må vara helt enkelt inte vill förstå att det är BW och MK som är GWs gubbar. Kul att diskutera, så jag förklarar det viktigaste igen:
> Helena känner båda GM väl sedan flera år tillbaka
> De båda gm känner varandra väldigt väl. De hade en nära relation till varandra när det hände (1992). De var då bästa kompisar sedan flera år.

GW har lagt märke till att BW träffar på Helena utanför Stadt på ett för brottet mycket relevant tidpunkt strax efter 2.00 (källa intervju med BW i SLA). BW ljuger på två helt avgörande punkter. För det första att Helena var på bra humör. Det var hon i början på kvällen men inte i slutet pga ett slags avvisande från RoEk. För det andra så påstår BW att Helena ville gå hem. Det är också en stor lögn. det är precis tvärtom, Helena letade aktivt efter skjuts hem för att slippa ta taxi eller gå hem. Det var hon som frågade BW om skjuts. Och BW och MK gav henne den.

BW och MK hör till en mycket begränsad krets kring Helena. De är två av några få som använde gång- och cykelbanan till bilkörning som genväg från Ekuddenvägen och fram till Helenas hem. Det är den gc-banan som gm använder under brottet.

Enligt GW är BW och MK klara med dumpningen av kroppen redan mellan 3 och 4 på natten. De lämnar lekplatsen 2.30-2.45. Sedan kör de ner till (i närheten av) lilla hamnen i Ekudden. De bär kroppen till båten, en gm kör bilen tillbaka till cykelbanen och springer tillbaka till båten. De lägger stenar i Helenas ryggsäck så kroppen sjunker. De ror eller åker max en dm ut och dumpar kroppen. Sedan parkerar en gm bilen på sjukhusparkeringen och springa därifrån. Svårare än så är det inte. Bäst Ulrika berättar för polisen vad hon har lagt märke till i BWs beteende nu när hon fått veta ovanstående.

Citat:
Thord har använt sig av flera härskartekniker tidigare och nu är det Pissråttans tur.

Härsksrtekniken den här gången är:
Förlöjligande vilket i det här fallet handlar om att förminska och fördumma andra skribenter.

Anledningen till varför någon använder sig av härskartekniker är för att fortsatt hålla vissa individer "under sig" samt för att kunna bibehålla sin makt och kontroll över något, i det här fallet Helena-tråden.

Det är fullständigt uppenbart nu att sanningen är nära att uppdagas. Alla kan se det!

Full Fart Framåt
Citera
2023-04-08, 11:41
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Jag har hela tiden talat sanning och fått in tråden på rätt spår. Varför kallas man då trådförvillare av en pajas som du kan man fråga sig? Jag kallas gärna trådförvillare av dig. Gör mig bara ännu säkrare. Du har lagt ner massvis med timmar på trams och oskyldiga personer. Trådförvillare är vad du är.

Visst har du talat sanning. Allt det du sa om HeJu var 100% sant, fast det handlade egentligen om MiKj. Det är bara idioter som inte fattar att du talar sanning. HeJu är säkert inte alls ledsen över att ha blivit utpekad som delaktig i Helenas försvinnande. Han sitter säkert och läser denna tråd och tycker att du är en smart och reko kille.

Bry dig inte om trådens mobbare!
Citera
2023-04-08, 12:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Även båten är en väl en spekulation, eller sitter du på uppgifter som ingen annan i tråden känner till?

Nej enligt mig är det ingen spekulation.
Du får givetvis tro vad du vill, det är helt upp till dig.
Citera
2023-04-08, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
Visst har du talat sanning. Allt det du sa om HeJu var 100% sant, fast det handlade egentligen om MiKj. Det är bara idioter som inte fattar att du talar sanning. HeJu är säkert inte alls ledsen över att ha blivit utpekad som delaktig i Helenas försvinnande. Han sitter säkert och läser denna tråd och tycker att du är en smart och reko kille.

Bry dig inte om trådens mobbare!
Tyvärr har väl halva Mariestads manliga del födda runt 1970 dragits i smutsen så varför bli så upprörd över en enstaka person?
Citera
2023-04-08, 12:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Du är inne på detaljer som bara gm kan veta. Fråga de. GW har räknat ut det mesta men nu är du inne på detaljer.

Ta till dig det här: BW var den aktiva huvud-gm och MK var fegisen som blev indragen i detta och lydde BW till punkt och pricka. Han skulle så gärna haft stake, stått upp för Helena och sagt emot BW men det hade MK inte. Han mår dåligt av att han är så feg (för att stanna i djurtermer: feg som en liten råtta) och inte sagt som det var trots att han inte hade någon skuld i själva dråpet och endast hjälpte till med att få bort kroppen. Få se om han självmant ska berätta eller om han ska plockas in och brytas ned. Har han stake att berätta nu och återfå en bra självkänsla? Troligen inte.

BW var hunken, en ledartyp och 2 år äldre än MK som mer var känd som en nörd. BW var den som bestämde.

Efter försvinnandet blev båda uppenbart personlighetsförändrade. MK började med droger, han blev även utåtagerande. Båda flyttade dessutom från Mariestad.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-08 kl. 12:20.
Citera
2023-04-08, 12:22
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Här är du inne på något väldigt intressant. GM-psykologi.

Om man blir oskyldigt anklagad så kan man antingen skita i det för att det är fb eller så bemöter man anklagelserna med hjälp av fakta/vittnen.

Men om man är skyldig då och tråden börja komma in på rätt spår? Det speciella med det här fallet är den stora sociala skulden. 1) GM känner offrets familj väl. 2) de är från en bakgrund där det skulle vara förödande om det kom fram att de var skyldiga till detta brott. Skulle dra med sig hela familjer in i skiten. Därför har gm från att de begick brottet gjort ALLT och lite till för att komma undan. Då är det inte otänkbart att man är aktiv i den här tråden. Det här är spekulation men om man skulle vara aktiv så är det logiskt från gm-psykologi perspektivet att man:
- är starkt engagerad i tråden under lång tid. Samlar på sig massa info om fallet.
- försöker få bort diskussionen från sig själva.
- försöker leda in diskussionen på andra möjliga gm.
- misskrediterar skribenter som är på väg att avslöja eller har avslöjat sanningen.
- blir starkt känslomässigt engagerade och skriver ofta med tex fet stil eller skrikande färger.
- begår grova regelbrott genom att styra över flera konton. GM har visat prov på att bryta mot massvis med regler så då är det ett relativt litet steg.

Klart man vill försvara sig! Allt annat är stendumt (i händelse av att man är oskyldig). Folk lär ju tro skit om en och hur kul e det?

Sedan kan det i och för sig vara svårt med alibin då det kan vara känsligt liksom typ sexuellt partnerbyte, kanske gruppsex eller andra perversa sexlekar och då kan jag förstå att varken PW eller UA vill ställa upp och ge BW alibi offentligt.

Kan det kanske vara något sånt att BW:s alibin är så superhemliga?
Citera
2023-04-08, 12:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
Jag bara försökte hjälpa till genom att reda ut detta med hur man bytt bilar under natten.

Säg inte nu att ni är avundsjuka på mig för att ni inte kom på det själva?

Men jag älskar er hur som helst. Kjam kjam. Full fart framåt.

Man använde endast en bil.
Citera
2023-04-08, 12:48
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Tyvärr har väl halva Mariestads manliga del födda runt 1970 dragits i smutsen så varför bli så upprörd över en enstaka person?

Jag tror inte någon manlig person i Mariestad blir upprörd över att någon skriver på Flashback att man vet att denna person är mördarens alibi och medhjälpare.

Skvagg visste just då att det var HeJu. Idag vet han något annat. Inget fel med det. Så länge Skvagg skriver vad han vet så är det ingen lögn med det.
Senast redigerad av MissPeeRat 2023-04-08 kl. 12:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in