Här är du inne på något väldigt intressant. GM-psykologi.
Om man blir oskyldigt anklagad så kan man antingen skita i det för att det är fb eller så bemöter man anklagelserna med hjälp av fakta/vittnen.
Men om man är skyldig då och tråden börja komma in på rätt spår? Det speciella med det här fallet är den stora sociala skulden. 1) GM känner offrets familj väl. 2) de är från en bakgrund där det skulle vara förödande om det kom fram att de var skyldiga till detta brott. Skulle dra med sig hela familjer in i skiten. Därför har gm från att de begick brottet
gjort ALLT och lite till för att komma undan. Då är det inte otänkbart att man är aktiv i den här tråden. Det här är spekulation men om man skulle vara aktiv så är det logiskt från gm-psykologi perspektivet att man:
- är starkt engagerad i tråden under lång tid. Samlar på sig massa info om fallet.
- försöker få bort diskussionen från sig själva.
- försöker leda in diskussionen på andra möjliga gm.
- misskrediterar skribenter som är på väg att avslöja eller har avslöjat sanningen.
- blir starkt känslomässigt engagerade och skriver ofta med tex fet stil eller skrikande färger.
- begår grova regelbrott genom att styra över flera konton. GM har visat prov på att bryta mot massvis med regler så då är det ett relativt litet steg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Greensky
Mmm. Hade jag vart (oskyldigt) anklagad i denna tråden hade jag gått bananas och försvarat mig samt ordmässigt "dödat" mina fiender men det är ju jag det.