2023-04-08, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Håller helt med!
Det sägs att 2% av JORDENS befolkning är psykopater... ( hoppas jag inte minns fel nu!!!!),
Det beror såklart på det du skrev, dessa personer hittas sällan, deras egen vardag funkar oftast bra medan de bryter ner vänner , familjer mm totalt, söker aldrig hjälp själva heller, är ju oftast väldigt framgångsrika, och "perfekta" i " alla" sammanhang eftersom de ändrar sig till var de befinner sig.....
De är helyllekillen som likt mitt ex lurar både syskon och föräldrar att gå emot mig och samtidigt lurar av mina föräldrar pengar, går bakom min rygg, vänder alla i min egen familj emot mig.....
Behöver inte vara en psykopat... narcicisst... finns det idag en klar gräns? Inte engagerat mig att läsa om det efter jag lämnade efter 17 år....
Det du beskriver är
dold narcissism
som är den vanligaste typ av narcissisten
De kan vara djävulen själv mot de som lever nära dem
Oftast deras part som de bitvis bryter ner psykiskt
om personen inte lyder och är foglig
Uttåt är de charmiga sociala och söker bekräftelse med att visa upp sig som en god bra person
Ofta inteligenta och charmar de flesta
Som du säger de söker inte hjälp fr psykvård
de har en grandios självbild och den som lämnar dem gör det inte helt ostraffat
De Vänder gärna andra emot den som upptäckt vem de är och som lämnar dem
Jag brukar kalla dem Dr Jykell and MR Hyde

Skönt att du tog dig därifrån
Mycket Starkt gjort
Det enda som helar är att springa så långt bort fr dem som möjligt
Citera
2023-04-08, 02:00
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
När åklagaren frågade JJ hur länge MH höll ner armarna, så blev svaret att hon inte mins. Däri ligger en svaghet som jag tror att rätten kommer tvingas väga in.

Det är inte brottsligt att avvärja ett strypgrepp. Tiden är avgörande där.

Utan skador på JLJ så är jag tämligen säker på att hon höll ner armarna tillräckligt länge för att inte falla inom nödvärn.
Senast redigerad av nousernameneeded 2023-04-08 kl. 02:09.
Citera
2023-04-08, 02:30
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PineappleX
Jag har läst FUP så svar ja. Mitt svar var till Torsten som troligtvis inte läst den med tanke på hans utspel som vanligt om droger hit och dit 🙄

Misstänker att man inte tog test på GHB på Tove eftersom det efter såpass många dagar i hennes kropp ändå inte skulle visa på något?

Det är nog riktigt, ja, att det inte skulle synas. Fast det hade det inte gjort på JJ och MH heller......

Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Gick de ens husesyn? Det är en version som J tar upp i sista förhöret först. Och ändrar tidslinjen så brottet inte stämmer med grannarnas vittnesmål. I första förhöret sa hon att de satt i köket.

JJ säger väl husesyn, MH säger att de två satte sig i köket och MH gick och lade sig, det var "inte hennes bråk"!

Citat:
Ursprungligen postat av Larsvens
En människokropp består till ungefär 70% av vatten. Allt det vattnen måste kokas bort om kroppen skall "brinna upp". Det går åt väldigt mycket mer bensin än två tre sådana små flaskor för att koka bort 70% av 60 kg = 42 kg vatten, eller 42 liter vatten om man så vill. Det skulle förmodligen behövas många liter bensin, kanske tiotals, för att elda upp kroppen helt.

Vet inte vilken film ni menar, men på film kan ju det mesta hända

Att kremera en människa så där ute i skogen, eller få kroppen att "försvinna" i elden tar en väldigt massa ved, och jag tror minst ett dygns ihärdigt eldande.

Jag är arkeolog, det har gjorts en hel del praktiska experiment (experientell arkeologi) med att "kremera" griskroppar på runt 70 kg.

Det räcker inte ens med stora dunkar bensin, för bensin och andra tändvätskor är flyktiga, brinner skitbra, men en kortare stund.

Kremeringsugnar går fortare pga att de kommer snabbt upp till minst (eller över) 1000 grader).
Citera
2023-04-08, 02:44
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det är nog riktigt, ja, att det inte skulle synas. Fast det hade det inte gjort på JJ och MH heller......

JJ säger väl husesyn, MH säger att de två satte sig i köket och MH gick och lade sig, det var "inte hennes bråk"!

Att kremera en människa så där ute i skogen, eller få kroppen att "försvinna" i elden tar en väldigt massa ved, och jag tror minst ett dygns ihärdigt eldande.

Jag är arkeolog, det har gjorts en hel del praktiska experiment (experientell arkeologi) med att "kremera" griskroppar på runt 70 kg.

Det räcker inte ens med stora dunkar bensin, för bensin och andra tändvätskor är flyktiga, brinner skitbra, men en kortare stund.

Kremeringsugnar går fortare pga att de kommer snabbt upp till minst (eller över) 1000 grader).

Nej kanske inte bensin... men diesel bör göra jobbet... svårare att få det att brinna... men när det väl tar fyr så slutar det icke... och det blir riktigt varmt.
Citera
2023-04-08, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
När Tove gick ut fr Toaletten knuffade hon väl till JJ och sa här inne finns inget att se, pga renoveringen. Då blev JJ kränkt för hon var stolt över sin nyrenoverade toalett, då knäade JJ Tove, som föll handlöst i backen, varpå JJ satte sig gränsle över henne. Puh vilken chock för Tove. Då tar Tove sina händer runt JJ hals och säger vad håller ni på med... Vad håller du på med själv säger JJ. Då stryper JJ Tove. Av ren ilska. Det brann till. Tror JJ hade uppbyggd hat mot TT, så det rann över. Men man måste ju kunna tygla sitt ilska.
Detta är ju bara Johannas bullshitversion från förhören.
Citera
2023-04-08, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Varför skulle det inte synas? om hon blev drogad på nöjet och mördad strax efter så finns ju alla ämnen kvar i kroppen. Ämnesomsättningen stannar ju när hon dör...

Menar du experimentell arkeologi? Finner inte det så speciellt troligt att man skulle kremera 70kgs grisar? vad ville man uppnå för rekonstruktion? Vad vill du komma med att det skulle vara relaterat till detta fallet?

Minst eller över? är ju samma sak fast annat ordval.
En kremeringsugn drivs ofta utav brännolja(samma sak som diesel,villaolja,eldningsolja) och har en arbetstemperatur mellan 700-1250grader.

Btw så finner jag det rätt intressant hur du alltid försöker vara expert, när vi pratar utbyggnader på fastigheter så äger du tydligen flera likadana hyreshus med likadana utbyggnader.
När vi pratar IT så är din man IT-expert.
Och nu när vi är inne på detta så är du helt plötsligt arkeolog men kan inte ens stava till experimentell arkeologi.
Ändå så går inte expertisen ihop med verkligheten.

I ett tidigare inlägg så sa du att jag inte skulle tänka så mycket för jag "tänker med känslorna" och att jag inte kan "tänka som en kriminell".
Tycker att majoriteten utav dina inlägg är enbart känslostyrda över att förminska MHs inblandning och att du mer eller mindre krigar för henne.
(Du hade ju som du beskrev det själv ett barnbarn som var väldigt lik MH.)

Tänkte inte svara dig på det inlägget eftersom det lät så korkat, men det börjar bli rätt tjatigt från din sida med MHs beskyddande, men du kan få en liten hint.

Jag tänker definitivt inte med känslorna utan jag tänker alltid på det mest logiska, en kriminell som är stressad osv tar oftast impulsiva beslut som i sin tur är snabbaste och enklaste lösningen.
Det har jag talat om många gånger att man inte ska krångla till det just för att den enklaste lösningen är oftast den som stämmer med verkligheten.
Minns du fönstervägen?

Hur vet jag det? För att jag tänker som en kriminell.
Varför gör jag det? För att jag har varit kriminell(nej inte våldsbrott, narkotika eller liknande.)

Jag har träffat på många personligheter som stämmer överens med både JJ och MH.
De personerna som är väldigt lika MH är som sagt synd att se när de hamnar i skiten tack vare personer som JJ.
Men de är fortfarande lika skyldiga för det, det är dessa personers egna ansvar att lämna innan det blir värre(vilket det nästan alltid blir.)
De personerna som är lika JJ är det inte alls synd att se när det skiter sig(snarare skönt när de får sitta.)
Även när de personerna blir av med sin högra hand eller vad man nu vill kalla det så hittar de alltid någon ny följare.

I alla parrelationer(kompis,förhållande osv) så finns det alltid en dominant och en undergiven.
Personer som är för lika tål helt enkelt inte varandra(likt JJ och Tove) och då skapas konflikter.

Så snälla sluta fylla hela tråden med dina känslostyrda inlägg där du gör allt för att förminska MHs delaktighet.
Är det någon som det är synd så är det Tove och alla hennes nära och kära, absolut ingen annan.
Citera
2023-04-08, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Alltså det där med att JJ ville TT kropp skulle brinna pga hon själv ville bli kremerad är nog bland det dummaste förklaring jag hört. Hur fan kom hon ens på det? Jösses
Jag tror inte polis och rätten köpte den förklaringen
Hon ville förstöra DNA
Citera
2023-04-08, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Utan skador på JLJ så är jag tämligen säker på att hon höll ner armarna tillräckligt länge för att inte falla inom nödvärn.

Alt att JJ mördade TT ensam. Att hon slog ner TT med tex en hantel, dunkade hennes huvud och ströp ihjäl henne... Att JJ höll fast TTs armar med knäna. JJ skulle också kunna ha haft munkavle.
Citera
2023-04-08, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvens
Det är ju lite intressant det där om vad M trodde när de gick till J's lägenhet.

Tove trodde ju knappast att hon skulle bli mördad. Tove trodde väl snarare att de gick till J's lägenhet för att prata ut. Varför skulle M tro något annat än vad Tove trodde?

Nu svarar kanske någon - för att J och M hade planerat att mörda Tove. Och så skulle det ju kunna vara. Men så bevisa det då!

För saken är den, att det finns inte ett enda bevis, inte ett enda belägg, för att M visste något om att J tänkte mörda Tove. Det finns inte ett enda bevis på en enda förberedelse till mord. Och om M visste att de skulle mörda Tove, då måste det ha varit planerat. Men det finns ingenting som tyder på någon planering. Inget.

Maja kände till att Johanna försökte bränna inne tvillingarna i januari. Hon visste mycket väl att Johanna hade dödslängtan gentemot Tove.
Citera
2023-04-08, 08:04
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tror inte polis och rätten köpte den förklaringen
Hon ville förstöra DNA
Visst är det så. Hade inte fallet varit så tragiskt så hade ju förklaringen varit riktig humor
Citera
2023-04-08, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Alt att JJ mördade TT ensam. Att hon slog ner TT med tex en hantel, dunkade hennes huvud och ströp ihjäl henne... Att JJ höll fast TTs armar med knäna. JJ skulle också kunna ha haft munkavle.

Var är sagda hantel menar du?
Citera
2023-04-08, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Var är sagda hantel menar du?

Slängd i en soptunna någonstans, en sjö, en skog eller i en gödselhög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in