2023-03-19, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlesbronson-69
Känner inte gm. Jag tänker på Holger i Göteborg som mörda sin fru, han satt inne nåra år för de, ett tag efter muck blev han styckad o dumpad i havet utanför Bohuslän. Tror nåt liknande kommer ske här också. Kan de vara maj-24 han muckat från kåken?

Ingen dum idé. Vore väl rätt skönt för samhället
Citera
2023-03-29, 23:17
Medlem
Är hundknullarn ute nu?
Citera
2023-03-29, 23:37
Medlem
Han har nog nått år kvar tror jag att jag läste
Citera
2023-04-06, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern
Vilka ljudfiler är mest intressanta? Tingsrättens eller hovrättens det vill säga den nya omgången?

Hej, jag skulle vilja be om ljudförhöret från tingsrätten med Inspelning 1 där den tilltalade F.S. medverkar. Skulle du snälla kunna ladda upp den alternativt att du skickar ett PM? Tack på förhand!
Citera
2023-04-07, 12:29
Medlem
Någon som har FUP & DOM?
Citera
2023-04-07, 22:52
Medlem
TheQues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oq8
Någon som har FUP & DOM?

Efter lite febrilt letande lyckades jag hitta FUP, 2st tilläggsprotokoll och senaste hovrättsdomen från 2014.

De finns på följande länk: https://gofile.io/d/jKz8FX

Trådstarten skulle behövas rensas då de flesta av länkarna inte fungerar längre.

------------------------------------------------------------------------------

Jag tänker ofta tillbaka på detta fallet då det berör mig på ett sätt som inte andra liknande fall gör.

Delvis på grund av den smärta som svinet till mördare Fredrik Svensson orsakade Marina och hennes familj. Efter att ha tagit sig friheten att beröva Marina livet i hennes egen säng och gömt undan kroppen så fortsätter Fredrik att leva precis som vanligt. Detta är tacken hon får för att hon lät honom bo kvar i huset trots att de har separerat.

Samtidigt lider Marinas familj och hennes närstående oerhört och får leva i ovisshet tills hon hittas. Under tiden så försökte Fredrik vilseleda polis och familj med SMS & liknande för att komma undan och nekade till sista stund till att ha haft med mordet att göra.

Jävligt synd att aset bara fick 16 år och att han förmodligen snart är ute.
Marinas liv är värt mer än så.
Citera
2023-04-08, 02:43
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheQue
Efter lite febrilt letande lyckades jag hitta FUP, 2st tilläggsprotokoll och senaste hovrättsdomen från 2014.

Trådstarten skulle behövas rensas då de flesta av länkarna inte fungerar längre.

Jag tänker ofta tillbaka på detta fallet då det berör mig på ett sätt som inte andra liknande fall gör.

Delvis på grund av den smärta som svinet till mördare Fredrik Svensson orsakade Marina och hennes familj. Efter att ha tagit sig friheten att beröva Marina livet i hennes egen säng och gömt undan kroppen så fortsätter Fredrik att leva precis som vanligt. Detta är tacken hon får för att hon lät honom bo kvar i huset trots att de har separerat.

Samtidigt lider Marinas familj och hennes närstående oerhört och får leva i ovisshet tills hon hittas. Under tiden så försökte Fredrik vilseleda polis och familj med SMS & liknande för att komma undan och nekade till sista stund till att ha haft med mordet att göra.

Jag har hört lite kring några människor som inte glömt tragedin som utspelade sig i Svartedalen och allt fruktansvärt som drabbade Marina, hennes familj, vänner och bekanta. Och det pratas lite lätt om Fredrik Svensson och hans förestående frigivning. Några riktigt långsinta filurer följer verkställighetstiden med absolut största intresse.
Citera
2023-04-08, 06:39
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Jag har hört lite kring några människor som inte glömt tragedin som utspelade sig i Svartedalen och allt fruktansvärt som drabbade Marina, hennes familj, vänner och bekanta. Och det pratas lite lätt om Fredrik Svensson och hans förestående frigivning. Några riktigt långsinta filurer följer verkställighetstiden med absolut största intresse.

Kanske en av de fallen i Göteborgsregionen som har berört mest tillsammans med Elin och Nancy!
Oavsett så kommer någon vedergällning aldrig att ske, i synnerhet inte efter så lång tid.
Holger är en av de få där GM fick sitt rättmätiga straff.

Nja, han kommer väl och bosätta sig i någon håla långt ifrån Stenungsund och sedan får vi väl se om han är så urbota dum att han kommer in och käftar i tråden
Citera
2023-04-08, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheQue

Håller med. Varför fick han inte livstid egentligen. Det var ju planerat, i hennes eget hem, i hennes säng t.o.m. , utfört av en som hon borde känt sig trygg med. Sen så skändar han kroppen och försöker ta över hennes hus. Alla ingredienser finns med för livstid i mitt tycke.
Citera
2023-04-09, 06:00
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Kanske en av de fallen i Göteborgsregionen som har berört mest tillsammans med Elin och Nancy!
Oavsett så kommer någon vedergällning aldrig att ske, i synnerhet inte efter så lång tid.
Holger är en av de få där GM fick sitt rättmätiga straff.

Nja, han kommer väl och bosätta sig i någon håla långt ifrån Stenungsund och sedan får vi väl se om han är så urbota dum att han kommer in och käftar i tråden

Nej, vi får väl se hur allt blir längre fram. Jag vet att många retar sig något enormt på Fredriks narcissism. Att han aldrig har fel eller kan erkänna något.

Till och med hans egen mamma berättade om att han aldrig skulle erkänna, även om bevisbilden är hundraprocentig och mer därtill. Det ingår i hans natur att alltid skylla ifrån sig, blåneka och reagera med aggressivitet - och våld.

Vänner till familjen Johansson, som bott ute på öarna i decennier, är lika förbannade som när allt begav sig. Vi pratar fiskare och öbor sedan generationer. Folk som brukar lösa sina problem högst ickeparlamentariskt. Typ, polsk riksdag fast värre.

Och lustigt att du nämner Holger Algdal. Det är just i sådana termer det diskuterats kring Fredrik Svensson. Föreställ dig Dyrön-dialekt och ett gäng gränslösa farbröder som pratar om "silltunnor", "havets botten" och "iiinte iins fiiisken sulle eta hann!".

Observera att jag själv tar fullt avstånd från sådana idéer och alternativa konfliktlösningsmodeller. Men det pratas om honom i ganska otäcka ordalag just nu.
Citera
2023-04-09, 23:52
Medlem
TheQues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan

Det är förståeligt, hade jag haft någon form av koppling till plats eller personer hade man nog haft lite koll oavsett hur många år som gått.

Citat:
Ursprungligen postat av Dramaticqueen1999
Håller med. Varför fick han inte livstid egentligen. Det var ju planerat, i hennes eget hem, i hennes säng t.o.m. , utfört av en som hon borde känt sig trygg med. Sen så skändar han kroppen och försöker ta över hennes hus. Alla ingredienser finns med för livstid i mitt tycke.

Väldigt konstigt, tycker inte det finns några förmildrande omständigheter.

Jag förstår dock inte riktigt denna formuleringen i domen:

Citat:
Annat är inte visat i målet än att hanteringen av Marina Johanssons kropp varit så nära förbun-
den med mordet, att den får anses ingå som ett led i den gärningen. Fredrik Svensson
ska därför inte dömas även för brott mot griftefrid.

Vad menas egentligen här? Någon som vill förklara för en amatör varför han inte döms för gravfridsbrott?
Senast redigerad av TheQue 2023-04-09 kl. 23:58.
Citera
2023-04-11, 17:59
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-van
Ingen dum idé. Vore väl rätt skönt för samhället

Ja han muckar i år. Kommer återvända till sin Bohusländska arbetarklasstillvaro, med enfaldig blick och dialekt. Tror dock han kommer sköta sej och jobba på Lilla Edet, bruket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in