2023-04-07, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neutrogen
Tyvärr har jag ingen insikt alls i hur deras kontakt har varit med soc efter jag sade upp kontakten med D och J.

Soc har absolut funnits med i många år tanke på deras historik. Kanske inte när deras första gemensamma barn föddes, men med stor sannolikhet efter det andra och resterande.

Fråga, kan soc mellan olika kommuner utbyta information med varandra?
Någonstans har det brustit rejält hos Eslövs kommun iaf. Inget förvånande, dock tragiskt att det får fortgå.

Min egna teori (teorier) kommer när jag har lyckats samla mig själv lite mer. Jag är så pass chockad över detta fortfarande att jag har svårt att samla mina tankar.

Hände det något särskilt efter att det andra barnet föddes?

Det är svårt att säga något säkert om något man inte har insikt i, jag känner inte till Eslövs arbete inom soc och det skiljer sig väldigt mycket åt i landet. Generellt sett så verkar det vara alldeles för lätt att gå under radarn.

Vilken kommun kommer Daniel från?
Citera
2023-04-07, 22:44
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Jag vet inte. Jag gissar att missbruket inte har varit mer än någon gå "då och då" när det har funnits en slant över att köpa sig lite amfetamin istället för att kosta på ungarna något extra.

En tanke är att Jasmine har sålt sig själv till män i närområdet för att antingen få narkotika eller pengar till det i utbyte. Isåfall utan Daniels vetskap med tanke på hans hetsiga humör.

Jag är extremt tveksam till att flickan i fallet ska ha blivit sexuellt utnyttjad.
Det jag tycker talar emot ett så milt missbruk är att barnen vittnat om att mamma har en spruta i armen.
Både IV och framför barnen talar i min värld för ett svårt, långt gånget missbruk.
Citera
2023-04-07, 22:50
Medlem
Citat:
Jag vet inte. Jag gissar att missbruket inte har varit mer än någon gå "då och då" när det har funnits en slant över att köpa sig lite amfetamin istället för att kosta på ungarna något extra.

En tanke är att Jasmine har sålt sig själv till män i närområdet för att antingen få narkotika eller pengar till det i utbyte. Isåfall utan Daniels vetskap med tanke på hans hetsiga humör.

Jag är extremt tveksam till att flickan i fallet ska ha blivit sexuellt utnyttjad.

Skador i underlivet låter aldrig bra. Det behöver inte handla om sexuellt utnyttjande även om det det ligger i farans riktning.
Kan vara kopplat till flickans påstådda vilja om att vara en pojke.

Jag vill inte spekulera för mycket om vad flickan har varit med om, det hjälper inte henne på något sätt.
Jag tar för givet att det hela kommer utredas på rätt sätt men att föräldrarna kommer komma alldeles för lindrigt undan, tyvärr.

Det viktiga är att barnen får det så bra dom bara kan få det och där känns det lite tveksamt om Eslövs kommun kan leverera.
Citera
2023-04-07, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Det jag tycker talar emot ett så milt missbruk är att barnen vittnat om att mamma har en spruta i armen.
Både IV och framför barnen talar i min värld för ett svårt, långt gånget missbruk.

Jag håller med, vi fattas information. Därav jag skrev "då och då". Hur ofta hon har gjort det vet bara hon och förhoppningsvis Daniel.
IV är dock Inte något främmande för henne då hon började med det i ung ålder. Hon vet hur man får till det "bra" (sjukhusbesöket där hon "föll" var nog en på tok för stor dos vilket inte är ovanligt när man har varit ren ett tag), och har kanske kunnat hålla sig till enstaka tillfällen.

Spekulerar bara, men när hon blev inlagd pga "att hon föll" så provade hon på missbrukardosen hon sist använde för flera år sedan. Barnen såg henne med sprutan i armen och därav deras uttalande.
Citera
2023-04-07, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Hände det något särskilt efter att det andra barnet föddes?

Det är svårt att säga något säkert om något man inte har insikt i, jag känner inte till Eslövs arbete inom soc och det skiljer sig väldigt mycket åt i landet. Generellt sett så verkar det vara alldeles för lätt att gå under radarn.

Vilken kommun kommer Daniel från?

Daniel är född och uppvuxen till en början i Landskrona kommun. Detta är redan bekräftat i tidigare inlägg av en skolkamrat till D.

På tok för enkelt att flyga under radarn. Även deras begränsade umgänge har inte reagerat.
Citera
2023-04-07, 23:02
Medlem
Citat:
Skador i underlivet låter aldrig bra. Det behöver inte handla om sexuellt utnyttjande även om det det ligger i farans riktning.
Kan vara kopplat till flickans påstådda vilja om att vara en pojke.

Jag vill inte spekulera för mycket om vad flickan har varit med om, det hjälper inte henne på något sätt.
Jag tar för givet att det hela kommer utredas på rätt sätt men att föräldrarna kommer komma alldeles för lindrigt undan, tyvärr.

Det viktiga är att barnen får det så bra dom bara kan få det och där känns det lite tveksamt om Eslövs kommun kan leverera.

Jag tror att skadorna har uppkommit då de har tvingat på henne blöja samt bundit fast henne i tvättrummet. Vi vet inte hur länge eller hur många gånger just detta har skett, men det är garanterat mer än 1 gång. Stackars barn.
Citera
2023-04-07, 23:10
Medlem
Citat:
Jag tror att skadorna har uppkommit då de har tvingat på henne blöja samt bundit fast henne i tvättrummet. Vi vet inte hur länge eller hur många gånger just detta har skett, men det är garanterat mer än 1 gång. Stackars barn.

När man pratar om skador i underlivet så brukar det handla om mekanisk påverkan. Vet inte om det är något särskilt som tyder på påtvingade blöjor?
Citera
2023-04-07, 23:16
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
När man pratar om skador i underlivet så brukar det handla om mekanisk påverkan. Vet inte om det är något särskilt som tyder på påtvingade blöjor?

Det framgick här att hon även var fastbunden, inlåst och iförd en blöja: (FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)
Senast redigerad av Zicksack 2023-04-07 kl. 23:18.
Citera
2023-04-07, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Det framgick här att hon även var fastbunden, inlåst och iförd en blöja: (FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)

Missat det med blöja. Sinnessjukt att nån gör sånt här mot sina egna barn.
Citera
2023-04-07, 23:33
Medlem
Citat:

Du skriver att D har ett hetsigt humör. Kan du utveckla det mer. Tror du att han varit våldsam i hemmet, dvs mot J och barn?
Citera
2023-04-07, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annapanna65
Du skriver att D har ett hetsigt humör. Kan du utveckla det mer. Tror du att han varit våldsam i hemmet, dvs mot J och barn?

Inom hemmets 4 väggar har han alltid varit verbalt utåtagerande först och främst mot sina barn (de 3 första) och sedan mot sin partner när det inte har gått hans väg. (Ungarna ska vara på rummet och frugan ska vara tyst eller hålla med honom). Jag kan mycket väl tänka mig att det har förekommit "smisk" och en och annan örfil.
När han träffade J och hennes 2 barn höll han nog allt fasaden uppe, men den föll strax ihop när han i stort sätt kastade bort sina 3 första barn.
Efter det kan jag bara fantisera, psykisk stress hos både D och J har förvärrat situationen och örfilar samt smisk har blivit vardagsmat som inte längre räcker till för att "uppfostra". Därav har de hamnat där de är nu.
Citera
2023-04-07, 23:56
Medlem
Citat:

Amfetamin är inget man går på då och då när man speciellt använder sprutor, amfetamin avtändning är ett helvete om du inte fortsätter att ta,så då vill man undvika det genom att ta mer. Och då hon kört sprutor så är det ganska starka kickar… inte någon microdos direkt som med adhd medisin.

Jag jar skrivit detta innan, länkade till jasmines systers blogg där hon låter allmännheten följa hennes viktresa och viktnedgång. Dessutom har jasmines syster fått barna tagna ifrån sig då polisen hittat knark hos henne. Mer vet jag knte än det jag relaterat till tidigare info.

Så ja, dom e pundare. Kan folk sluta spekulera i att jasmine inte var det eller skylla på hennes psykiatriska diagnos? Hela familjen med vänner verkar äckliga. Huset ser ut som taget ur en skräckfilm. En liten flicka har nästan dött. Det finns inga ursäkter alls….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in