2023-04-07, 14:28
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Enligt tidigare från tråden har både Jasmine och hennes syster varit under LVU eller placering som barn.
Så ligger väl ganska djupt. Stog väl också att barnen sett mamman med spruta i armen… Oavsett psykiskt sjuk eller pundare, inte ett dugg synd när hon låtit skiten gå ut över barnen. Hennes syster var också häktad tillsammans med sin pojkvän och barnen omhändertoga då polisen gjort tillslag mot droger i systerns bostad. Hela familjen e bara knasig . Blir förbannad hur vissa tar Jasmines missbruk till försvar i tråden
Du tycker att det är ok att barnet flyttar till mamman igen om hon slutar knarka då? För att det är knarkets fel eller? Det heter inte missbruk. Det är lika fult som att säga neger nu för tiden. Det heter substansbruk!
Citera
2023-04-07, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Inte otänkbart. Men! De andra döttrarna då?

De blev ju inte utsätta för vanvård och misshandel så varför skulle deras hår behövas hållas kort?
Citera
2023-04-07, 15:14
Medlem
Inte alla såklart, men det har funnits fall med att småtjejer som kläs och klipps som pojkar av sin mamma för att de är rädda att pappan eller nån annan närstående man börjar bli för sexuellt intresserad av dottern. Tanken slog mig när det handlar om skador i underlivet.
Citera
2023-04-07, 15:22
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
Nej, jag skulle vilja ha två bilder före och efter isåfall. Noterade inte förändringen. De bilder jag såg ser det ut som en pojke på alla.

Men om det nu är så. Att det är en tjej. Varför har inga vänner/familj reagerat på detta? Barnet såg ju mkt mindre ut än de andra. Trots äldre. Varför har inte BVC eller skolan reagerat?

Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Här ser du tydligare vad denne menar, nämligen att det är ”fel barn”..

Anledningen till att jag ifrågasätter vilket barn som råkat illa ut är för att media skrivit att föräldrarna ansökt om hjälp till barnet tidigare. Men enligt ett FB-inlägg som mamman själv delat tiggde de pengar för att de ej fått assistans till barnet som hade problem med andningen. Så min fråga är helt enkelt om det är det barnet? Eller har de sökt hjälp för två barn? Isåfall hur kan det passera BVC, skolan, fb-vänner, familj utan att någon agerar? Sjukt att det passerat med ett barn också...
Senast redigerad av ABB87 2023-04-07 kl. 15:25.
Citera
2023-04-07, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Du får nog generalisera mera och uttrycka det som psykisk ohälsa. Psykisk sjukdom rör bara psykossjukdomar och bipolära tillstånd och P7an visade att hon var medveten om sina handlingar.

Självmedicinera kan vem som helst göra av vilken anledning som helst. Även personer med smärta eller ett allmänt tråkigt liv.

Jag antar att du är medveten om att folk får tjackskador, eller tror du inte att hjärnan påverkas långsiktigt av att skjuta Amfetamin. Har legat inne på avgiftning och de som pundat tunga droger länge tjänade verkligen som avskräckande exempel, de resonerade underligt, var socialt "handikappade ", ovårdade och levde i misär.

Nu lär ju dock mamman vägt nära 150 kg för nåt år sedan, så Amfetaminet har hon nog inte gått på i mer än ett år, men det är illa nog. Gå på bidrag, ha sex barn och missbruka är inte Ok någonstans. Inte minst är Amfetamin dyrt, så är man arbetslös förstår jag inte hur man får ekonomin att gå ihop, det bör ha varit misär hos dem.
Citera
2023-04-07, 16:35
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drakarohoj
Min tanke är att Z kanske har ganska hög intelligens för sin ålder. Det kan göra henne betydligt jobbigare att ha hand om än sina syskon, därav föräldrarnas slutsats "hjärnskada". De vet helt enkelt inte hur de ska ta hand om en unge som är smartare än dem.

Angående kön; flera av de mest kända seriemördarna har ju blivit klädd/frisserad som motsatt kön som ytterligare psykisk misshandel av föräldrarna. Varför skulle det vara annorlunda här? Jag har svårt att tro att ett så pass konservativt par (baserat på resterande könsstereotypa inlägg) skulle acceptera att ett av deras barn (dessutom deras minst gillade barn) skulle vara trans.

Also, jag har massa bilder från mammans fb men vet inte hur man publicerar dem i länkar här på fb.

Jag har VÄLDIGT svårt att tro att en 4 åring vill ”byta kön”. Trams! Om ett litet barn skulle yttra att denne ”ville vara en pojke”, skulle iallafall inte jag fästa så mycket vikt vid det. Barn i den åldern är inte könsmedvetna på det sätt att ”de önskar byta kön”. Att ett liten flicka önskar att denne istället var en pojke behöver absolut inte betyda att barnet är en transa. Däremot önskar nog många föräldrar på söder att så är fallet. Många småpojkar älskar nagellack och att bära kjol. Vanligtvis innebär det att de helt enkelt tycker att det är fint. Att få det till att barnet vill byta kön är groteskt och farligt.

Vidare är detta inget självskadebeteende. Då skulle barnet varit under uppsikt av sjukvården eftersom en ”vanlig” förälder skulle observerat detta. FRAMFÖRALLT J skulle basunerat ut det i sociala medier till leda.

Ps! Jag har ingenting emot eller har ens en åsikt om människor över 14 år som önskar att byta kön.Däremot är jag extremt skeptisk till att barn som inte ens börjat förskoleklass, skulle vara så självmedvetna att de tänker på könsidentitet.
Citera
2023-04-07, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Jag har VÄLDIGT svårt att tro att en 4 åring vill ”byta kön”. Trams! Om ett litet barn skulle yttra att denne ”ville vara en pojke”, skulle iallafall inte jag fästa så mycket vikt vid det. Barn i den åldern är inte könsmedvetna på det sätt att ”de önskar byta kön”. Att ett liten flicka önskar att denne istället var en pojke behöver absolut inte betyda att barnet är en transa. Däremot önskar nog många föräldrar på söder att så är fallet. Många småpojkar älskar nagellack och att bära kjol. Vanligtvis innebär det att de helt enkelt tycker att det är fint. Att få det till att barnet vill byta kön är groteskt och farligt.

Vidare är detta inget självskadebeteende. Då skulle barnet varit under uppsikt av sjukvården eftersom en ”vanlig” förälder skulle observerat detta. FRAMFÖRALLT J skulle basunerat ut det i sociala medier till leda.

Ps! Jag har ingenting emot eller har ens en åsikt om människor över 14 år som önskar att byta kön.Däremot är jag extremt skeptisk till att barn som inte ens börjat förskoleklass, skulle vara så självmedvetna att de tänker på könsidentitet.
Nej, barnen vill ju vara dinosaur ena dagen och brandman nästa. Det ingår i utvecklingen att också spela kille och tjej i olika skepnader.
Citera
2023-04-07, 17:01
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
Anledningen till att jag ifrågasätter vilket barn som råkat illa ut är för att media skrivit att föräldrarna ansökt om hjälp till barnet tidigare. Men enligt ett FB-inlägg som mamman själv delat tiggde de pengar för att de ej fått assistans till barnet som hade problem med andningen. Så min fråga är helt enkelt om det är det barnet? Eller har de sökt hjälp för två barn? Isåfall hur kan det passera BVC, skolan, fb-vänner, familj utan att någon agerar? Sjukt att det passerat med ett barn också...
NEJ FÖR HUNDRADE GÅNGEN DET ÄR INTE DETTA BARN! BARNET FÖDDES 2016, det sjuka barnet föddes 2017!
Citera
2023-04-07, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omega67
Inte alla såklart, men det har funnits fall med att småtjejer som kläs och klipps som pojkar av sin mamma för att de är rädda att pappan eller nån annan närstående man börjar bli för sexuellt intresserad av dottern. Tanken slog mig när det handlar om skador i underlivet.
Inte alls omöjligt att flickan är utsatt för incest, eller såld . Hela detta fallet är såå sjukt.
Någon som vet mer om de blodiga barnkläderna, som är skickade på kriminalteknisk analys?
Citera
2023-04-07, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
NEJ FÖR HUNDRADE GÅNGEN DET ÄR INTE DETTA BARN! BARNET FÖDDES 2016, det sjuka barnet föddes 2017!
Du behöver inte skrika, det är faktiskt rätt rörigt med ungarna för många av oss.

På begravningsbilden verkade inte flickan med andningssvårigheter se sjuk ut. Alla såg välmående ut, utom den lilla "killen" som gjorde V-tecknet på bilden. Det är alltså det barnet tråden handlar om, för de som är osäkra.

Kan inte de som har bilderna lägga upp den bilden med barnens ansikten blurrade, för att få lite ordning på vem som är vem. Underlättar kanske lite, iallafall för oss som sett bilderna tidigare.
Citera
2023-04-07, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Du behöver inte skrika, det är faktiskt rätt rörigt med ungarna för många av oss.

På begravningsbilden verkade inte flickan med andningssvårigheter se sjuk ut. Alla såg välmående ut, utom den lilla "killen" som gjorde V-tecknet på bilden. Det är alltså det barnet tråden handlar om, för de som är osäkra.

Kan inte de som har bilderna lägga upp den bilden med barnens ansikten blurrade, för att få lite ordning på vem som är vem. Underlättar kanske lite, iallafall för oss som sett bilderna tidigare.

Nån av pappersblaskorna eller om det var nyheterna på radion sa häromdagen att flickan var sex år i julas men nu hade fyllt 7 år. Svårt om du inte är född 2016…
Citera
2023-04-07, 17:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av malev
Nån av pappersblaskorna eller om det var nyheterna på radion sa häromdagen att flickan var sex år i julas men nu hade fyllt 7 år. Svårt om du inte är född 2016…
Ja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in