2023-04-07, 11:25
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Sorry menar inte att vara elak, men du verkar efterbliven eller medberoende.

Jag har ingen acceptance överhuvudtaget att droger florerar HEMMA runt ett barn. Om det är min partner eller mamma eller någon … speciellt i white trash miljö då allt är ännu mer uppenbart
Efterbliven för att jag råkar veta att alkohol är minst lika fördärvande nära ett barn? Efterbliven för att jag vet att alkohol har den svåraste abstinensen? Efterbliven för att jag vet att narkotika förbättrar vissa människors mentala hälsa?

Medberoende är jag inte. Jag är en barndomstraumatiserad sprutnarkoman! Kan lova dig att jag önskar att mina föräldrar var påtända på bensodiazepiner istället för att vara aggressiva och mentalt rubbade nära oss barn. Det hade varit så enkelt att skylla på knark som bortförklaring till ett vedervärdigt psykobeteende.

Sluta skyll på drogerna om du inte hade tänkt skylla på samtliga droger. Sluta fokusera på knarket! Eller är du beredd att låta flickan bosätta sig där igen med sönderfrätt magsäck om vi bara avgiftar föräldrarna under en vecka och tar regelbundna drogtester på dem tro? Är svaret nej så inser du vem av oss som egentligen är efterbliven.
Citera
2023-04-07, 11:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Varför fuckar dysfunktionella föräldrar upp sina barns hår? Det hände mig vid den åldern i kombination med våld och undernäring och även en personal jag snackade med på avgiftningen. Har det med elektrakomplexet att göra?? Jag tror nämligen att mammor är drivande i det pga avundsjuka.

Föräldrarna har förmodligen lyckats undkomma misstankar för att de andra barnen såg normala ut. Med tanke på att familjen har levt isolerat kan det finnas bristande sociala färdigheter hos barnet som har fått personer från skolan att avfärda eventuella misstankar.

Det är dock lite sjukt att skolan inte kan skilja på vanvårdade och misshandlade barn från typ transbarn. Genustrams kanske borde förbjudas under den kritiska delen av barndomen med anledning att kunna upptäcka och förhindra sådant här?

Ja, snarare det än könsdysfori.
Fanns ett inlägg med två bilder på en jättesöt liten tjej med fantastiskt hår som jag inte såg till på de senare bilderna. Har denna tjej favoriserat sin far, så kan jag tänka mig att mamman i sin psykiska sjukdom såg konkurrens.

Hade det här handlat om könsdysfori som inte föräldrarna accepterade, som några varit inne på, så hade ju barnet inte varit klädd i killkläder på begravningen. Barn i den åldern brukar inte få välja kläder själva när det är sådana tillställningar som begravningar.
Senast redigerad av Pripps3.5 2023-04-07 kl. 12:05.
Citera
2023-04-07, 12:01
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drakarohoj
Min tanke är att Z kanske har ganska hög intelligens för sin ålder. Det kan göra henne betydligt jobbigare att ha hand om än sina syskon, därav föräldrarnas slutsats "hjärnskada". De vet helt enkelt inte hur de ska ta hand om en unge som är smartare än dem.

Angående kön; flera av de mest kända seriemördarna har ju blivit klädd/frisserad som motsatt kön som ytterligare psykisk misshandel av föräldrarna. Varför skulle det vara annorlunda här? Jag har svårt att tro att ett så pass konservativt par (baserat på resterande könsstereotypa inlägg) skulle acceptera att ett av deras barn (dessutom deras minst gillade barn) skulle vara trans.

Also, jag har massa bilder från mammans fb men vet inte hur man publicerar dem i länkar här på fb.

Snälla publicera inte bilder på barnen.. jag tycker flickan lidit och lider fortfarande enormt. Tänker om du publicerar på offret och hennes syskon bidrar du till övergrepp mot dem. Gärna gärningspersoner, det skiter jag i.

Jag hade inte velat som äldre haft bilder på mig som utsatt på nätet.
Citera
2023-04-07, 12:05
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Men om du både själv sett bilderna och läst hela tråden då ser du väl också själv hur Z ändrar klädstil?
Genom att kolla på just bilderna av henne och läsa om hur tråden kom fram till det?!

Eller??

Men du vet ju inte om det är Z själv eller någon som tvingar.
Det är ju inte klarlagt inlägget.

Det enda vi vet är att mamman ändrat dottern till en son på sin Instagram, dvs har där två döttrar och tre söner fast i verkliga livet är det tre döttrar och två söner.
Så utgår man från delbar iaf mamman accepterat eller vill få folk att tro att Z vill vara kille.

Sen om det är frivilligt eller ej lär ju komma fram väldigt fort i förhör med flickan.
Citera
2023-04-07, 12:05
Medlem
Citat:
Varför fuckar dysfunktionella föräldrar upp sina barns hår? Det hände mig vid den åldern i kombination med våld och undernäring och även en personal jag snackade med på avgiftningen. Har det med elektrakomplexet att göra?? Jag tror nämligen att mammor är drivande i det pga avundsjuka.

Föräldrarna har förmodligen lyckats undkomma misstankar för att de andra barnen såg normala ut. Med tanke på att familjen har levt isolerat kan det finnas bristande sociala färdigheter hos barnet som har fått personer från skolan att avfärda eventuella misstankar.

Det är dock lite sjukt att skolan inte kan skilja på vanvårdade och misshandlade barn från typ transbarn. Genustrams kanske borde förbjudas under den kritiska delen av barndomen med anledning att kunna upptäcka och förhindra sådant här?

Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ja, snarare det än könsdysfori.
Fanns ett inlägg med två bilder på en jättesöt liten tjej med fantastiskt hår som jag inte såg till på de senare bilderna. Har denna tjej favoriserat sin far, så kan jag tänka mig att mamman i sin psykiska sjukdom så konkurrens.

Hade det här handlat om könsdysfori som inte föräldrarna accepterade, som några varit inne på, så hade ju barnet inte varit klädd i killkläder på begravningen. Barn i den åldern brukar inte få välja kläder själva när det är sådana tillställningar som begravningar.

Kanske snarare än freudiansk avund tänker jag att en alternativ förklaring skulle kunna hänga ihop med just vanvård. Ett längre hår behöver skötas för att vanvården/försummelse inte ska synas utåt på håret. Klipper man det kort blir det inga tovor oavsett hur lite man borstar och tvättar.

För att ta det ett steg längre skulle pojkkläderna kunna vara en "täckmantel" för denna orsak till kort frisyr.
Citera
2023-04-07, 12:10
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Det faktum att man använder droger ,legala eller illegala innebär att man i te fungerar normalt. Det i sig gör att man inte kan ta hand om barn, antingen man inser det eller ej.

Finns många människor som missbrukar som sköter sig, ni anar inte hur vanligt det är.
Sorgligt nog. Någon länkade enbart artikel ny, en pappa som har herionmissbruk sedan många många år som ingen märker.

Det är så vanligt. Hashrökande människor. Amfetamin användande.

Där omgivningen inte märker ett skit.
Citera
2023-04-07, 12:17
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Efterbliven för att jag råkar veta att alkohol är minst lika fördärvande nära ett barn? Efterbliven för att jag vet att alkohol har den svåraste abstinensen? Efterbliven för att jag vet att narkotika förbättrar vissa människors mentala hälsa?

Medberoende är jag inte. Jag är en barndomstraumatiserad sprutnarkoman! Kan lova dig att jag önskar att mina föräldrar var påtända på bensodiazepiner istället för att vara aggressiva och mentalt rubbade nära oss barn. Det hade varit så enkelt att skylla på knark som bortförklaring till ett vedervärdigt psykobeteende.

Sluta skyll på drogerna om du inte hade tänkt skylla på samtliga droger. Sluta fokusera på knarket! Eller är du beredd att låta flickan bosätta sig där igen med sönderfrätt magsäck om vi bara avgiftar föräldrarna under en vecka och tar regelbundna drogtester på dem tro? Är svaret nej så inser du vem av oss som egentligen är efterbliven.
Du är ju så korkad så klockorna stannar!
Det är jävligt stor skillnad på alkohol och amfetamin, den ena är olaglig den andra inte!
Alltså du kan dömas för innehav.
Är det en bra miljö för barn att vistas i?
Att alkohol inte heller är ok, om den missbrukas, vet väl alla?
Starta en tråd om det då.

Jag tror definitivt att inte att droger är enda skälet i detta fall, psykisk sjukdom alternativt personlighetsstörning. Men drogerna verkar ju knappast förbättrat då de svälte, låste in och misshandlade flickan, så till den milda grad att hon fick svåra men för livet.
Citera
2023-04-07, 12:21
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Finns många människor som missbrukar som sköter sig, ni anar inte hur vanligt det är.
Sorgligt nog. Någon länkade enbart artikel ny, en pappa som har herionmissbruk sedan många många år som ingen märker.

Det är så vanligt. Hashrökande människor. Amfetamin användande.

Där omgivningen inte märker ett skit.
Ja håller med, detta är inte enbart drogernas fel.
Då skulle det ske många flera såna här fall.
Folk har svårt att första att det finns människor som helt igenom är onda och använder sina barn som spelpjäser.
Citera
2023-04-07, 12:24
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Men du vet ju inte om det är Z själv eller någon som tvingar.
Det är ju inte klarlagt inlägget.

Det enda vi vet är att mamman ändrat dottern till en son på sin Instagram, dvs har där två döttrar och tre söner fast i verkliga livet är det tre döttrar och två söner.
Så utgår man från delbar iaf mamman accepterat eller vill få folk att tro att Z vill vara kille.

Sen om det är frivilligt eller ej lär ju komma fram väldigt fort i förhör med flickan.
Finns inte en chans att en fyraåring skulle uttrycka att hon ville vara en kille redan som 4-åring.
Citera
2023-04-07, 12:27
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Det visste jag inte, hur kan man tycka att detta är normalt och acceptabelt. Låter helt galet att barn ska ha föräldrar som använder sådana preparat. Någon resurs måste sättas in hoppas jag i dessa fall.
Det är otroligt små doser av amfetamin de med ADHD förskrivs, det är som en vanlig medicin. Allt går dessvärre missbruka.
Citera
2023-04-07, 12:31
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Jo jag förstår det, jag tycker att det är samma sak som illegalt bruk , antingen klarar man sig utan droger eller inte.
Då får du allt läsa på om ADHD.
Citera
2023-04-07, 12:47
Medlem
Det talas om Psykisk sjukdom, det är det primära problemet.

Det finns säkert en koppling mellan psykisk sjukdom och brukande utav droger. (självmedicinering)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in