2023-04-07, 20:19
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
😂

Lite kuriosa om M s uppväxt.
En bekant till M s föräldrar från kyrkan berättade att båda föräldrarna var väldigt snälla. Speciellt pappan. Endast en sak hade hon reagerar på. Det var när M var mindre, mamman hade då tillrättavisat henne offentligt.

Jag ger inte mycket för religiösa... de är oftast jävligt knepiga människor.
Citera
2023-04-07, 20:22
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Alltså nu blir jag trött.. Om du inte orkar läsa och förstå vad det står i inlägg som du kommenterar. Så tryck då inte på kommentera.

”JJ beskriver att MH tog bort TTs händer från sin strupe när TT tog stryptag på JJ. Det faller inom nödvärnsrätten.”

Fast knappast att det faller i om nödvärnsrätten att fortsätta hålla nere hennes armar så att JLJ kan strypa ihjäl henne... Hur mycket du än vill vrida och vända på det till MHs favör...
Citera
2023-04-07, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Var det inte inte Anders Eklund som var helt normal hela uppväxten, sen var han med om en bilolycka och slog huvudet i vindrutan och blev efter det knäpp. Började våldta och mörda.

Nåt kan ju hänt J som utlöst beteendet med.
Tycker det är skitkonstigt om det bara börjar en vacker dag. Nån borde ju märkt nåt innan.

AE hade Normal uppväxt ? Helt fel! I hans familj knullade alla med alla, om de hade lust. Inga normer. Hela familjen var sjuk. Det var DETTA och en hel del annat som sen gjorde honom till det äckel han blev och mördade 2 personer.
Citera
2023-04-07, 20:47
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suffragistviolence
Tycker förhörsledarna har gjort ett bra jobb och tagit sig an uppgiften på ett bra sätt. (Har du hört när de intervjuas i P3?) MH är 18 år och betraktad som vuxen enligt svensk lag. Efter timmar av förhör har man kommit fram till att hennes berättelse i stora delar saknar trovärdighet.

Vad tänker du att man skulle ha utrett mer noga i lägenheten? Det fanns inga spår efter T någonstans förutom i badrummet. Finns ingenting som tyder på att en kropp flyttats runt eller mellanlagrats.
Ja, FL var verkligen proffsiga. De läste av M, förstod problematiken och formulerade sina frågor därefter.

Tyvärr blev en del frågor lite ledande då de fick formulera om dem till ja/nej-frågor för att underlätta för M. Det gjorde det samtidigt också lättare för M att neka, men jag tror att FL läste av Ms kroppsspråk och utefter det hyfsat kunde avgöra om hon ljög.

Jag tror att FL tillsammans med Svegfors planterade rädslan för J som M sedan uttryckte. Möjligtvis hade hon stundtals någon obehagskänsla, men jag tror inte hon kände sig rädd. Hon var däremot rädd för att mista J.
Citera
2023-04-07, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Skulle inte förvåna mig det minsta om JJ var upphetsad efter mordet. T.o.m sexuellt. Hon tittade ju uppenbart på våldsporr. Enligt MH var hon glad och sprallig när de åkte från platsen där TT lämnades.

Många mördare har bevisats vara detsamma av olika anledningar som polisen har fått fram.

Li*a Hol*ms mördare blev så upphetsad att han blev skitnödig efter mordet att ha la en klubba i ladan, som sen en polishund hittade.

Peter Madsen var sprallig, glad och verkade upphetsad när han fångades på film då han klev iland från en räddande båt.

Det finns många exempel, inte minst i USA. "It is such a rush, nothing can compares with that feeling"", sa en känd seriemördare om att mörda.

:-(

Det här med "våldsporr" är nog en trådsanning efter EN direktlänk som finns att finna i FUP. Jag finner det personligen svårt att tro att JJ går in på porr genom direktlänkar i telefonen, och det är dessutom bara en enda porrsnutt vad jag kan förstå det som.
Citera
2023-04-07, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Det här med "våldsporr" är nog en trådsanning efter EN direktlänk som finns att finna i FUP. Jag finner det personligen svårt att tro att JJ går in på porr genom direktlänkar i telefonen, och det är dessutom bara en enda porrsnutt vad jag kan förstå det som.

Det bör väl bara en skickad länk till henne som hon klickat på?
Citera
2023-04-07, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Läs fuppen, så kanske du förstår!

Vi andra diskuterar utifrån att vi läst fuppen, vi har vissa förkunskaper, som bl.a. du verkar sakna i denna diskussion!

Har du läst testlistorna för de 3 inblandade?

Man testade både JJ och MH för bl.a. GHB, men inte TT.

TT testades för bl.a. cyanid, så någon form av drog/förgiftning lär de nog ha haft tankar om, polisen!

Jag har läst FUP så svar ja. Mitt svar var till Torsten som troligtvis inte läst den med tanke på hans utspel som vanligt om droger hit och dit 🙄

Misstänker att man inte tog test på GHB på Tove eftersom det efter såpass många dagar i hennes kropp ändå inte skulle visa på något?
Citera
2023-04-07, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ävne jag har reagerat lite på advokatens sätt att i föhören leda in Maja på tankar som hon själv kanske riktigt framhävt. Men förhörsledarna sitter ju med, så jag utgår från att även det är en strategi från deras sida.

Det fetade:
Gunilla Karlsson och Monica Olhem Hansson räknas som två av landets absolut bästa på att förhöra.

Båda undervisar dessutom i förhörsteknik och MOH finns nu bland de sk Silverrävarna, pensionerade poliser som mest utreder gamla brott.. Så jag tror att GK gjorde allting rätt. Hon var väldigt tålmodig
Citera
2023-04-07, 21:24
Medlem
Citat:
Christer Pettersson, som anklagades för palmemordet, var en av dessa som blev farliga efter skallskador. Hans barndom var också helt bedrövlig.

Ja, man blir ju lite misstänksam att J kan ha trillat av hästen som liten.
Citera
2023-04-07, 21:29
Medlem
Citat:
Det fetade:
Gunilla Karlsson och Monica Olhem Hansson räknas som två av landets absolut bästa på att förhöra.

Båda undervisar dessutom i förhörsteknik och MOH finns nu bland de sk Silverrävarna, pensionerade poliser som mest utreder gamla brott.. Så jag tror att GK gjorde allting rätt. Hon var väldigt tålmodig

Trots det, tyder mycket på att dom inte fått något erkännande. Det säger en hel del om personen dom förhört!
Citera
2023-04-07, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Om du följt hela konversationen hade du sett upprinnelsen till min kommentar.

Fast det var ju en "ny" grej som du tog upp, alltså en sak du kom på som "stack ut".

Förklaras enkelt med mytomani och att JJ var den enda som hade personkontakt under natten.

MH har ju varken varit på donken eller träffat på grannar i trapphuset, vi vet inte vad MH skulle ha sagt om det var hon som stötte på någon annan person.

Men vi vet att JJ är en van lögnare.
En berättelse med mer detaljer låter ju mer trovärdig.
MH är inte en mytoman och då låter man mer "efterbliven" och kör med en enkel taktik såsom "jag sov" "vet inte" "har inte hört".

Båda ljuger men på sitt egna sätt, både förhörsledare, advokater och nämndemän i rätten har sett båda dessa personligheter många gånger i rätten och vet hur de fungerar.

En sak att tillägga är att det är just i detta skedet när en mytoman presenterar sina "detaljerade lögner" som det är som farligast att konfrontera dem, deras hjärnor är i full gång med att snabbt försöka komma på snabba förklaringar eller följdlögner att det oftast blir en aggressiv attack när deras ord tar slut genom en konfrontation.

Den andra personligheten brister oftast ut i gråt när de får slut på ord, alltså ingen aggression.
Citera
2023-04-07, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
https://www.bestcounselingdegrees.net/resources/characteristics-of-narcissists/

(Halvöversatt text)
Just att det alltid är mycket drama runt narcissister, att de är charmiga till en början men sen odrägliga när de kräver att få sin vilja fram i allt, att en narcissist aldrig kan se något från nån annans synvinkel, att de tycker att vilka medel som helst är tillåtna för dem - sånt stämmer in på Johanna.
Stämmer bra på en narc
Snäppet upp brukar kallas psykopat gissar jag?
En psykopat kan ofta vara farligare
Har samma egenskaper som en narc men i mycket starkare form
Jag tror att J är psykopat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in