Citat:
Ursprungligen postat av
suffragistviolence
Ja, det är ju just den frågan som rätten måste ta ställning till. Bedöma och väga olika vittnesutsagor och spår. Exempelvis får man fråga sig: finns det någon stödbevisning som talar för att MH sov? Men också: finns det någon bevisning som talar för JJ:s version? Personligen tycker jag åklagaren har utrett detta på ett adekvat sätt. Dessvärre finns relativt lite spår att luta sig mot, men det som finns talar emot den berättelse som MH presenterar efter en lång tids funderande i häktet. Sedan är det upp till rätten att besluta om bevisningen räcker eller inte.
Ja, jag håller med dig.
Jag tror ju att MH ljuger av olika anledningar ibland, men ibland har hon faktiskt svårt att processa och komma ihåg, det är jag övertygad om.
Kanske en förhörare utbildad på barn borde ha förhört henne, också, ibland.
Men det är på 2 ställen jag tror att MH inte ljuger, och det är när hon konfronteras med kroppen, och när JJ drar kroppen över gruset/grusvägen. Eftersom båda verifierar att endast JJ drog kroppen över grusvägen, så blir det MHs konfrontation med kroppen kvar.
Jag tycker nog att det är lite dåligt att det inte utreddes ordentligt, men tiden försvann väl eftersom MH var så urbota dum att hålla käft/ljuga så länge.
Jag vet inte om lägenheten "hålls" till ev överklagan kommer in och ska behandlas.