Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Förresten, vilket tycker du är det sämsta argumentet för Dumpen som svansen kör med? Själv tycker jag att det är att föräldrar (enligt svansen) kan hålla koll på vilka raggare som bor i deras närhet. Jag får inte riktigt ihop logiken att det är lungt så länge som en person inte är uthängd av Dumpen. Det rimliga är givetvis att säga åt sina barn att undvika kontakt med alla okända män.
Problemet är som du säger- och detta är ett av de sämsta argumenten- att barnen ska undvika en viss man bara för att man sett honom på en bild. Många av männen som fångas av Dumpen på bild/film är nämligen väldigt lika många andra män, dvs skalliga med skägg, hur ska barnen kunna se exakt om den mannen dom ser är gäddan, det kan lika gärna vara någon helt annan person, kanske bättre då som du säger att man lär ungarna att undvika prata med gubbar i allmänhet istället.
Dessutom finns en stor fara med uthängningarna och gäddornas ansikten, i ett större flertal fall så har jag sett gäddor som är extremt lika andra personer som bor på liknanden adresser eller i närheten av den riktiga gäddan, i många fall då folk har diskuterat gäddor med rebus i dessa trådar så har det mflera ggr kommit fram flertal gubbar på facbook som både har samma namn som gäddan och som är mycket lik gäddan. Ofta är det alltså mycket svårt att i verkligheten ute på gatan uppskatta om den skallige gubben som ser ut som alla andra skalliga gubbar i samma ålder och som i sin tur är lik eventuella gäddor i samma ålder verkligen är de skydliga som går där på gatan eller om de helt enkelt är helt oskyldiga. Om det då ska komma folk och slå gäddor på käften som de tror sig hitta på den eventuella adressen eller som ligger på Facebook och har både samma namn och samma utseende som gäddor som fångats är risken stor att oskyldiga får sätta mungarnityret till. Att visa upp ansikten på för folk helt okända människor på det sättet i syfte att någon ska känna igen dem på gatan kanske fungerar om personen ser extremt avvikande ut utseendemässigt, men inte annars.