2023-04-07, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Yes, det är detta jag menar. P&S plockar säkert ut så de klarar sig, och det är det absolut inget fel med, men jag tvivlar starkt på att de går med vinst eller har för intresse att gå med vinst. Dumpen är därför ideellt. Hade Patrik velat gå med vinst hade han fortsatt delta i gammelmedia istället för att problematisera sitt eget kändisskap.

Tror Sara genuint vil skydda barnen och Patrik är mer ute efter att jävlas med och förstöra för pedofiler som han har ett förståeligt livslångt agg mot. Det är inte pengarna främst för någon av dem.
Citera
2023-04-07, 16:22
Medlem
Citat:
Nja, arbetet är helt klart ideellt. Bidragen från följare går åt till långa bilresor mellan Sveriges alla städer, hotellnätter de flesta nätterna per månad, matkostnader, webbunderhåll, podd, stödgrupper, hjälplinjer osv. Det är ju knappast gratis något av det.

Hade Sjöberg velat ha pengar till sitt nästa fix hade han fortsatt med oproblematiserad medverkan i gammelmedia, istället för att göra sig själv till persona non grata och därmed tjäna sämre än vad han gjort under de senaste 40 åren.
Så du tror inte det blir något över av swishpengarna?
Sara - som typ är sjukpensionär- hade för mindre ett år sedan skulder på 800.000 sek och är idag skuldfri. Hur får du ihop den ekvationen?
Hjälplinjen är väl Sara själv som svarar i på hennes alldeles egna och speciella sätt.
Alternativt är det kan Thea som svarar med ciggen i mungipan och husvagnsdörren på glänt.
Citera
2023-04-07, 16:32
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Tror Sara genuint vil skydda barnen och Patrik är mer ute efter att jävlas med och förstöra för pedofiler som han har ett förståeligt livslångt agg mot. Det är inte pengarna främst för någon av dem.

Jag tror inte de drivs av varken pengar eller i första hand barnen. Jag tror deras engagemang skänker dem en mening och ett syfte som i sin tur håller deras egen psykiska ohälsa på avstånd. Det är inte något fel att lida av psykisk ohälsa, det är i det närmaste en folksjukdom. Om engagemanget får Patrick och Sara att må bättre och hålla demoner från övergrepp och missbruk på avstånd så har jag ingen rätt att döma det.

Vi gör alla vad vi måste för att tampas med oss själva och vårt bagage.
Citera
2023-04-07, 16:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Sara - som typ är sjukpensionär- hade för mindre ett år sedan skulder på 800.000 sek och är idag skuldfri. Hur får du ihop den ekvationen?
Hjälplinjen är väl Sara själv som svarar i på hennes alldeles egna och speciella sätt.
Alternativt är det kan Thea som svarar med ciggen i mungipan och husvagnsdörren på glänt.
Instämmer med denna

Alltså, egentligen ser jag väl inget jättefel med det. De är inte öppna med hur pengarna används, men folk swishar ändå. Om dumplingarna hade tyckt att redovisning så hade de inte swishat. Sen kan man ju tänka sig att många som swishar är helt ok med att pengarna används till att betala Saras skulder samt ge en massa lyx till båda två.

Men det är onekligen intressant att dumplingarna inte verkar vilja beröra det hela alls.
Citera
2023-04-07, 16:45
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Det är välkänt att Sara fått hjälp med sina skulder men det är ju per definition inte heller att gå med vinst. Jag tror inte att de drivs av något vinstintresse utan tror som Carlbom att Dumpen i första hand är ett terapeutiskt projekt.
Citera
2023-04-07, 17:43
Avslutad
Citat:
Det är välkänt att Sara fått hjälp med sina skulder men det är ju per definition inte heller att gå med vinst. Jag tror inte att de drivs av något vinstintresse utan tror som Carlbom att Dumpen i första hand är ett terapeutiskt projekt.
Det är ju dock rätt jävla mycket pengar på kort tid. Så om skulderna nu är avbetalda och pengarna rullar in i samma takt så tar det inte länge innan hon är rik som ett troll.
Citera
2023-04-07, 17:54
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det är ju dock rätt jävla mycket pengar på kort tid. Så om skulderna nu är avbetalda och pengarna rullar in i samma takt så tar det inte länge innan hon är rik som ett troll.
Det unnar vi henne av hela våra hjärtan som hon har kämpat sej igenom livet.
Senast redigerad av MeggieCleary 2023-04-07 kl. 17:56.
Citera
2023-04-07, 18:16
Medlem
Kan ju meddela att jag som anhörig till en gädda inte belv erbjuden något stöd eller dylikt, iofs inte frågat men inget som ens har nämnts.
Citera
2023-04-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det unnar vi henne av hela våra hjärtan som hon har kämpat sej igenom livet.
Hur har hon kämpat? Kämpat sig till för att kunna knarka och göda kriminaliteten? För att kunna tanka bilen och köra rattfull med människors liv som insats?

Sara får inga sympatier från mig. Någonsin.
Citera
2023-04-07, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av An0nym0us1990
Kan ju meddela att jag som anhörig till en gädda inte belv erbjuden något stöd eller dylikt, iofs inte frågat men inget som ens har nämnts.
Det är många som säger likadant.
Hjälplinjer och stöd låter ju bra, men lever man inte upp till det så är det inte mycket värt.

Förutom för Dumpenanhängarna som tycker det är högst professionellt.
Citera
2023-04-07, 18:32
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Själva insamlingen till skulderna vill jag minnas hade specifikt det syftet, med någon enskild aktör som bidrog med väldigt mycket. De får knappast in sådana summor snabbt vanligtvis.
Citera
2023-04-07, 18:33
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av An0nym0us1990
Jobbigt kan jag tänka mig! Men har du ingen vän du kan ta det med?

Annars så borde väl vården kunna hjälpa dig?

Lider verkligen med dig, måste kännas fördärvligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in