2023-04-07, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det händelseförloppet har JJ hävdat både vid inledande förhör, dokumenterade i FUP, och i Tingsrätten. Har du noll koll?

Det var alltså, enligt JJ, MH som först tog struptag.

Nu är du full....
Helt FEL, läs FUP igen och återkom när du har rätt uppgifter istället.....
Citera
2023-04-07, 17:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Spännande
Vem ljuger här av tjejerna ?
Vi vet att polis nämt i fup att
T var inlindad i lakan och plastsäck
Ja spännade . Det är i de här små detaljerna som deras historier skiljer sig som gör att man inser att nån ljuger och nån talar sanning. För mig är det rätt tydligt att M inte klarar att få ihop sina lögner.
Citera
2023-04-07, 17:07
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Om rätten skulle välja att rakt av tro på JJ utsaga om hur MH medverkat, så har faktiskt inte MH så långt gjort något olagligt.

JJ beskriver att MH tog bort TTs händer från sin strupe när TT tog stryptag på JJ. Det faller inom nödvärnsrätten.

På åklagarens fråga hur länge MH höll TTs händer/arm: Det minns jag inte.
Hon sov ju 😂
Citera
2023-04-07, 17:08
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Nu är du full....
Helt FEL, läs FUP igen och återkom när du har rätt uppgifter istället.....

OK.. Här har du *ett* exempel på JJ händelsebeskrivning.

"F: Sen berättade du förra gången att hon tog ett tag mot din hals?
J: Mmm först så säger hon det liksom va fan håller ni på med och då vet jag att hon tog sina händer om min hals då och ja, runt där omkring är ju Maja hon är ju kvar i badrummet och då försöker hon ju ta undan Toves händer."

Aktbilaga 153 s. 1020
Citera
2023-04-07, 17:11
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja spännade . Det är i de här små detaljerna som deras historier skiljer sig som gör att man inser att nån ljuger och nån talar sanning. För mig är det rätt tydligt att M inte klarar att få ihop sina lögner.

Bägge två ljuger så det skriker om det för att kunna undslippa en hård dom.
Ingen av dessa två svinen vill sitta bakom galler för lång tid framöver.

Snart blir det så pass illa att de beskyller varandra för att kunna gå fri.
Speciellt i Hovrätten där jag tror att vi hamnar i.

Men då skjuter de sig själva i foten.
Citera
2023-04-07, 17:12
Medlem
Citat:
OK.. Här har du *ett* exempel på JJ händelsebeskrivning.

"F: Sen berättade du förra gången att hon tog ett tag mot din hals?
J: Mmm först så säger hon det liksom va fan håller ni på med och då vet jag att hon tog sina händer om min hals då och ja, runt där omkring är ju Maja hon är ju kvar i badrummet och då försöker hon ju ta undan Toves händer."

Aktbilaga 153 s. 1020

jaha, vart i detta tar MH strypgrepp på Tove menar du???
Citera
2023-04-07, 17:14
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
I hallen ja. Men när J enligt Ms berättelse ska förflytta kroppen i trappen SJÄLV så är lakanet borta och J tar kroppen under armarna. Hur ska hon kunna få ett grepp under armarna om kroppen är inlindad i ett lakan?

Ett lakan är logiskt om man är två pers som flyttar kroppen, genom att man kan hålla i lakanet och inte i personen. Men inte om man är en person som försöker få grepp om kroppen.
Nej, lakanet är inte borta.

Varsågod:
GK: Eh, såg du någon del av Toves egen kropp så att säga, som inte, som var utanför lakanet?
M: Eh, jag såg, eh, jag såg hon hade på sig jeans och korta strumpor, så det var ju som en glipa där emellan, eh, ja, hennes hud däremellan och jag såg hälften, ja, alltså härifrån, typ armarna och sen händerna.
GK: Så en del utav armarna var utanför lakanet, eller hur skall man uppfatta det?
M: Mm, det blev så.
GK: Ja, ok. Var det en eller båda armarna som var utanför?
M: Eh, båda tror jag.
Citera
2023-04-07, 17:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Nej, lakanet är inte borta.

Varsågod:
GK: Eh, såg du någon del av Toves egen kropp så att säga, som inte, som var utanför lakanet?
M: Eh, jag såg, eh, jag såg hon hade på sig jeans och korta strumpor, så det var ju som en glipa där emellan, eh, ja, hennes hud däremellan och jag såg hälften, ja, alltså härifrån, typ armarna och sen händerna.
GK: Så en del utav armarna var utanför lakanet, eller hur skall man uppfatta det?
M: Mm, det blev så.
GK: Ja, ok. Var det en eller båda armarna som var utanför?
M: Eh, båda tror jag.
För det första hade väl T på sig svarta kostymbyxor om jag inte minns fel. Och det där vittnesmålet är väl från när T låg i hallen?
Citera
2023-04-07, 17:19
Medlem
Citat:
I hallen ja. Men när J enligt Ms berättelse ska förflytta kroppen i trappen SJÄLV så är lakanet borta och J tar kroppen under armarna. Hur ska hon kunna få ett grepp under armarna om kroppen är inlindad i ett lakan?

Ett lakan är logiskt om man är två pers som flyttar kroppen, genom att man kan hålla i lakanet och inte i personen. Men inte om man är en person som försöker få grepp om kroppen.

Det är värre. JJ säger att sopsäckarna redan är på plats i lägenheten. Att JJ och MH hjälps åt att bära ner T. Att JJ håller runt överkroppen och MH i benen. Det skulle även förklara varför man inte hittade några bra spår i bilen.

MH vill nog bara framstå som mindre delaktig.

EDIT: Aktbilaga 153 sid 1026, 1027
Senast redigerad av Kriminallen 2023-04-07 kl. 17:30.
Citera
2023-04-07, 17:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
jaha, vart i detta tar MH strypgrepp på Tove menar du???

Alltså nu blir jag trött.. Om du inte orkar läsa och förstå vad det står i inlägg som du kommenterar. Så tryck då inte på kommentera.

”JJ beskriver att MH tog bort TTs händer från sin strupe när TT tog stryptag på JJ. Det faller inom nödvärnsrätten.”
Citera
2023-04-07, 17:22
Medlem
Citat:
Rätten behöver inte ha "bra på fötterna" för att döma ut medhjälp.
Det räcker med att rätten anser att det är orimligt att hon har sovit igenom enbart de kritiska punkterna och inte varit medveten om vad som har hänt i en liten 1a.

Vilket jag och många andra också anser, man ska inte krångla till det.

Likaså förrådet är för dumt och öppet för grannarna att det är lika ologiskt som fönstervägen som folk var så bestämda över att det var den enda rimliga vägen ut.

Vilket det inte var, och det är inte "förrådet" heller.

Du får gärna tro att det ligger till på det viset. Vi får väl se vad rätten anser.
Citera
2023-04-07, 17:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Det är värre. JJ säger att sopsäckarna redan är på plats i lägenheten. Att JJ och MH hjälps åt att bära ner T. Att JJ håller runt överkroppen och MH i benen. Det skulle även förklara varför man inte hittade några bra spår i bilen.

MH vill nog bara framstå som mindre delaktig.
JJs förklaring om sopsäckarna låter onekligen mer logisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in