2023-04-07, 12:55
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Sjuåriga flickan ska ha hållits inlåst i källare.
Den sjuåriga flickan i Eslöv, som ska ha plågats av sina föräldrar i flera år, ska ha hållits inlåst och fastbunden i familjens tvättstuga till och från under december förra året. Det skriver Sydsvenskan som tagit del av nya uppgifter i fallet.
Enligt utredningen ska flickan ha låsts in iförd blöja och utan tillräckligt med mat och dryck.

https://omni.se/sjuariga-flickan-ska-ha-hallits-inlast-i-kallare/a/O8my9O

Även detta kan orsaka underlivsskadskador,
en fastbunden sjuåring med en blöja och oklart hur ofta den byttes.
Senast redigerad av Zicksack 2023-04-07 kl. 13:52.
Citera
2023-04-07, 13:02
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
Nej, jag skulle vilja ha två bilder före och efter isåfall. Noterade inte förändringen. De bilder jag såg ser det ut som en pojke på alla.

Men om det nu är så. Att det är en tjej. Varför har inga vänner/familj reagerat på detta? Barnet såg ju mkt mindre ut än de andra. Trots äldre. Varför har inte BVC eller skolan reagerat?

Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Men du vet ju inte om det är Z själv eller någon som tvingar.
Det är ju inte klarlagt inlägget.

Det enda vi vet är att mamman ändrat dottern till en son på sin Instagram, dvs har där två döttrar och tre söner fast i verkliga livet är det tre döttrar och två söner.
Så utgår man från delbar iaf mamman accepterat eller vill få folk att tro att Z vill vara kille.

Sen om det är frivilligt eller ej lär ju komma fram väldigt fort i förhör med flickan.

Det jag menar är att personen jag citerade (översta inlägget) inte verkar begripa att Z föddes som en tjej, kläddes som tjej, levde som tjej dom första åren av sitt liv.
Den användaren menar på att det hela tiden har varit en liten pojke, åtminstone tolkar jag det så.
Och påpekar även att det är en pojke ”på alla bilder” som låg ute tidigare.

Och ifrågasatte även i ett annat inlägg om Z var rätt barn som avsågs gällande ”förvandlingen” tjej -> kille.

Därav mitt ifrågasättande.

Edit;
Även användaren Dorinda #1059 har uppfattat dennes inlägg som jag gjorde ser jag nu.
Citera
2023-04-07, 13:06
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
Jag har läst hela tråden och sett bilderna på deras fb-konton, sådeså! Men jag köper fortsatt inte det helt och hållet! Utan är öppen för att det är den andra tjejen.

Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Men du vet ju inte om det är Z själv eller någon som tvingar.
Det är ju inte klarlagt inlägget.

Det enda vi vet är att mamman ändrat dottern till en son på sin Instagram, dvs har där två döttrar och tre söner fast i verkliga livet är det tre döttrar och två söner.
Så utgår man från delbar iaf mamman accepterat eller vill få folk att tro att Z vill vara kille.

Sen om det är frivilligt eller ej lär ju komma fram väldigt fort i förhör med flickan.

Här ser du tydligare vad denne menar, nämligen att det är ”fel barn”..
Citera
2023-04-07, 13:07
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Barnen verkade rädda. En granne till familjen berättar för DN att barnen aldrig var ute och lekte med andra barn i grannskapet.
Bara en gång såg grannen hur barnen tog sig ut utanför trädgården.
– Men då började pappan skrika, han var stenhård och barnen verkade rädda, säger han.

https://omni.se/granne-till-eslovsfamiljen-barnen-verkade-vara-radda/a/8JjJMd
Citera
2023-04-07, 13:17
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det är otroligt små doser av amfetamin de med ADHD förskrivs, det är som en vanlig medicin. Allt går dessvärre missbruka.

En ”otroligt liten flaska vin” till maten är tamejfan lika illa som illegal narkotika, förskrivna mediciner whatever.

Du verkar ha väldiga svårigheter i att se att i detta fallet ligger inte ”drogerna” bakom utan sjukdom?
Som det redan påpekats, ta bort morsans tabletter och hon förvandlas då till supermorsa#1, är det så du menar?
Utan sina piller hade detta aldrig hänt den lilla tjejen?

En missbrukare är inte alltid en hemlös sprutnarkoman, en tung alkoholist är inte heller alltid den pissluktande ”gubben på bänken” nere i parken.
Samhället har förändrats och allt är inte svart eller vitt gällande missbruk.

Det är skillnad på ”bruk vs missbruk”.
Citera
2023-04-07, 13:41
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Det faktum att man använder droger ,legala eller illegala innebär att man i te fungerar normalt. Det i sig gör att man inte kan ta hand om barn, antingen man inser det eller ej.

Och föräldrar med obehandlad psykisk störning/sjukdom kan inte heller ta hand om sina barn på ett bra sätt. 🥺
Citera
2023-04-07, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle1973
Det talas om Psykisk sjukdom, det är det primära problemet.

Det finns säkert en koppling mellan psykisk sjukdom och brukande utav droger. (självmedicinering)

Enligt tidigare från tråden har både Jasmine och hennes syster varit under LVU eller placering som barn.
Så ligger väl ganska djupt. Stog väl också att barnen sett mamman med spruta i armen… Oavsett psykiskt sjuk eller pundare, inte ett dugg synd när hon låtit skiten gå ut över barnen. Hennes syster var också häktad tillsammans med sin pojkvän och barnen omhändertoga då polisen gjort tillslag mot droger i systerns bostad. Hela familjen e bara knasig . Blir förbannad hur vissa tar Jasmines missbruk till försvar i tråden
Citera
2023-04-07, 13:57
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Det faktum att man använder droger ,legala eller illegala innebär att man i te fungerar normalt. Det i sig gör att man inte kan ta hand om barn, antingen man inser det eller ej.
Fel...

Tack vare legala "droger" kunde jag ta hand om mina barn. 2 väluppfostrade barn, med bra jobb och mycket välfungerande idag
Citera
2023-04-07, 14:06
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Kanske snarare än freudiansk avund tänker jag att en alternativ förklaring skulle kunna hänga ihop med just vanvård. Ett längre hår behöver skötas för att vanvården/försummelse inte ska synas utåt på håret. Klipper man det kort blir det inga tovor oavsett hur lite man borstar och tvättar.

För att ta det ett steg längre skulle pojkkläderna kunna vara en "täckmantel" för denna orsak till kort frisyr.
Inte otänkbart. Men! De andra döttrarna då?
Citera
2023-04-07, 14:14
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Enligt tidigare från tråden har både Jasmine och hennes syster varit under LVU eller placering som barn.
Så ligger väl ganska djupt. Stog väl också att barnen sett mamman med spruta i armen… Oavsett psykiskt sjuk eller pundare, inte ett dugg synd när hon låtit skiten gå ut över barnen. Hennes syster var också häktad tillsammans med sin pojkvän och barnen omhändertoga då polisen gjort tillslag mot droger i systerns bostad. Hela familjen e bara knasig . Blir förbannad hur vissa tar Jasmines missbruk till försvar i tråden

Antagligen är det egentligen sig själva de försvarar. Och sitt eget missbruk och föräldraskap. Undanflykter och förnekande för att slippa ta ansvar och göra något åt problemet. Allt för att kunna fortsätta sitt missbruk. De älskar sina droger mer än något annat. Drogerna kommer alltid först. Om de måste välja mellan drogerna och sina barn så väljer de alltid drogerna.

Det är pundarna som finansierar de gängkriminella och de är medansvariga till alla dödsskjutningar. Det är lätt att lägga allt ansvar på invandrare i förorterna men de svenskfödda pundarna på Stureplan, Östermalm och Djurgården är de som finansierar verksamheten. Utan efterfrågan skulle det inte finnas någon marknad.
Citera
2023-04-07, 14:17
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Du är ju så korkad så klockorna stannar!
Det är jävligt stor skillnad på alkohol och amfetamin, den ena är olaglig den andra inte!
Alltså du kan dömas för innehav.
Är det en bra miljö för barn att vistas i?
Att alkohol inte heller är ok, om den missbrukas, vet väl alla?
Starta en tråd om det då.

Jag tror definitivt att inte att droger är enda skälet i detta fall, psykisk sjukdom alternativt personlighetsstörning. Men drogerna verkar ju knappast förbättrat då de svälte, låste in och misshandlade flickan, så till den milda grad att hon fick svåra men för livet.
Dexamfetamin på recept är mer lagligt i samhället än alkohol för det får ges till barn och det får användas bakom ratten! Eller hittar du en medicinsk indikation för alkohol i vardagen?? Får vi köra på alkohol?? Får småbarn supa? Nähä dåså..

Vet du skillnaden på psykisk sjukdom, funktionsvariation och personlighetsstörning? Tvivlar på psykisk sjukdom.
Senast redigerad av Dopamina 2023-04-07 kl. 14:23.
Citera
2023-04-07, 14:21
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle1973
Det talas om Psykisk sjukdom, det är det primära problemet.

Det finns säkert en koppling mellan psykisk sjukdom och brukande utav droger. (självmedicinering)
Du får nog generalisera mera och uttrycka det som psykisk ohälsa. Psykisk sjukdom rör bara psykossjukdomar och bipolära tillstånd och P7an visade att hon var medveten om sina handlingar.

Självmedicinera kan vem som helst göra av vilken anledning som helst. Även personer med smärta eller ett allmänt tråkigt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in