Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-07, 12:35
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ja det känns väldigt oseriöst och oproffsigt av produktionen att bara köpa tredjehandsuppgifter rakt av!
Då kan ju vemsomhelst hitta på vadsomhelst om nån som dom vill få bort!!

Jag tolkade det som att hela nord-laget var i närheten av Peter när han sa n-ordet. Förhoppningsvis var rutinen att följa upp Zekis påstående med resten av Nord-laget - för att få det bekräftat. Har svårt att se att man skickar hem någon baserat på en (ostabil) mans ord.
2023-04-07, 12:50
Medlem
Bidra om det kommer några jokrar i år?

Känns som det borde vara dags nu isåfall.

Alltid lite ruskigt när de kommer nya och fräscha mot de andra trötta och hungriga.
2023-04-07, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Jag tolkade det som att hela nord-laget var i närheten av Peter när han sa n-ordet. Förhoppningsvis var rutinen att följa upp Zekis påstående med resten av Nord-laget - för att få det bekräftat. Har svårt att se att man skickar hem någon baserat på en (ostabil) mans ord.
Dom frågade ju vem han menade eftersom Peter inte visste namnet på tjejen, så det var säkert 4-5 st som hörde det. Men att säga n*gress kontra n*ger är ju rätt stor skillnad, speciellt eftersom han berömde hennes insats. Nu står det i tidningen att han sagt det 3 ggr men vad som är sant vet vi nog inte. Det verkar ju uppenbarligen att produktionen skickat hem honom för andrahandsuppgifter eftersom han först flera veckor efter att han kommit hem fått redan på vad han sagt. Han fick inte reda på vad han sagt utan fick ett ultimatum: Bli diskad eller dra dig ur av personliga skäl!
2023-04-07, 12:55
Medlem
XtraXs avatar
Är det skillnad att använda ordet neger eller negress?
2023-04-07, 13:11
Medlem
christer-ulfbaages avatar
För min del har negress en positiv laddning
Neger låter värre, har gjorts till ett sämre ord
2023-04-07, 13:57
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Enligt Christina ska han sagt det flera gånger..
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/pQlQ21/robinson-peter-andersson-tvingades-lamna-efter-rasistiska-ord-om-christina-onuora
Undra om Peters levande fru som enbart sitter på hans ena axel kommer ta ut skillsmässa nu? det högra axeltrycket var för dåligt
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-07 kl. 14:08.
2023-04-07, 14:17
Medlem
mendokses avatar
Jag gillade ju negressen Christina..

Det är inte andras fel att hon har mindervärdeskomplex från när hon var liten och alla andra på rutschkanan var blonda.
Det verkar vara höjden av den "rasism" hon upplevt.

Har själv 70+ släktingar och de säger "fel" saker hela tiden, inte på grund av illvilja utan för att vad som ansågs okej eller inte okej att säga har ändrats.
Saker som att säga färgad ansågs snällare än att säga svart exempelvis.
Nu skulle folk reagera på det för att det känns omodernt.

Hela denna grej är importerad från USA så hänger man inte med i senaste populärkulturen är det svårt att veta vad som anses rätt att kalla dem just för tillfället.

Tv4 verkar ju uppenbarligen ha problem med att de castar folk som säger neger och blir utsparkade.
Senast redigerad av mendokse 2023-04-07 kl. 14:20.
2023-04-07, 15:16
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse

Tv4 verkar ju uppenbarligen ha problem med att de castar folk som säger neger och blir utsparkade.
Eftersom de får så många andra förhållningsregler inför inspelningarna om vad deltagarna får och inte får göra och att de inte får avslöja något i förväg så borde det ju vara på sin plats att upplysa deltagarna innan resan till Malaysia att de heller inte får säga vad som helst som kan kränka någon på ön eller bland tv-publiken.

Min uppfattning om det här är att Zeki, den lilla råttan, sket fullständigt i om Peter sa negress. Annars hade han säkert tillrättavisat honom direkt att det var ett olämpligt ordval.

Det var inte förrän blatten fick lämna
Lag N-ord och hamnade i Gränslandet som han fick idén att hämnas på lagledaren Peter genom att nämna det för Christina. Sen sattes bollen i rullning.
2023-04-07, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Bidra om det kommer några jokrar i år?

Känns som det borde vara dags nu isåfall.

Alltid lite ruskigt när de kommer nya och fräscha mot de andra trötta och hungriga.
Tidigare säsonger har startat med 7-8 lagmedlemmar per lag och sedan fyllts på med jokrar allteftersom, nu var det 2 elvamannalag från början. Så det känns lite tveksamt att det kommer mera.
2023-04-07, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Jag tror han säger det lite med glimten i ögat? Annars är det bara pinsamt.
Nu har han nämnt det så många gånger att det redan är pinsamt
2023-04-07, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Jag gillade ju negressen Christina..

Det är inte andras fel att hon har mindervärdeskomplex från när hon var liten och alla andra på rutschkanan var blonda.
Det verkar vara höjden av den "rasism" hon upplevt.

Har själv 70+ släktingar och de säger "fel" saker hela tiden, inte på grund av illvilja utan för att vad som ansågs okej eller inte okej att säga har ändrats.
Saker som att säga färgad ansågs snällare än att säga svart exempelvis.
Nu skulle folk reagera på det för att det känns omodernt.

Hela denna grej är importerad från USA så hänger man inte med i senaste populärkulturen är det svårt att veta vad som anses rätt att kalla dem just för tillfället.

Skulle säga att det är importerat från pk-vänstern.
Själv så lärde jag mig att det hette neger och negress. Som härstammar från ordet negro=svart.
Jag lärde mig också att ordet ni**er var rasistiskt.
Nu kan man inte längre säga städare .......
Ur led är tiden.
2023-04-07, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Före 1950 menar du såklart. Ja vilket skitförbud vi blivit påtvingade och som just gör N-ordet till något fult eller åtminstone accentuerar det som kränkande. Vi får ju numera heller inte säga eskimå eller indian längre. Undrar så smått varför vi inte nåtts av ett förbud mot att säga jude som ju verkligen frekvent används som skällsord

Det "riktiga" N-ordet är ju n*gger (*=i), men neger och negress är väl inte förbjudna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in