2023-04-07, 10:59
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Du är verkligen mer än lovligt korkad. Ideellt innebär inte att arbeta utan lön.

Ideellt arbete
Ideellt arbete, även kallat volontärarbete, är att arbeta för sin övertygelse – ofta utan ekonomisk ersättning.

Så skrivs det i definitionen av ideellt arbete och jag är säker på att i folkmun när man pratar om ideellt arbete i tex idrottsrörelsen så gör man det UTAN ekonomiskt intresse.

Men dumpen görxsutt arbete med ekonomiskt intresse, det är swishen som driver fattar du inte det det?
Det finns inget ideellt med dumpen, det är en bluff.
Citera
2023-04-07, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Ideellt arbete
Ideellt arbete, även kallat volontärarbete, är att arbeta för sin övertygelse – ofta utan ekonomisk ersättning.

Så skrivs det i definitionen av ideellt arbete och jag är säker på att i folkmun när man pratar om ideellt arbete i tex idrottsrörelsen så gör man det UTAN ekonomiskt intresse.

Men dumpen görxsutt arbete med ekonomiskt intresse, det är swishen som driver fattar du inte det det?
Det finns inget ideellt med dumpen, det är en bluff.
Det är alltid roligt att se dig gräva dig djupare ner i ditt lilla hål.

Nej ideellt innebär absolut inte att arbeta utan lön. Det ideella består i att arbeta utan vinstintresse till skillnad mot en affärsmässig verksamhet där syftet är att skapa en vinst.
Citera
2023-04-07, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag är helt på det klara med att större delen av befolkningen ser allvarligare än jag på att sexchatta med vad man tror är ungdomar, men jag skulle bli mycket förvånad om en majoritet av befolkningen tycker att Dumpen är något bra. Att det endast finns partier som står bakom rättsstaten representerade i riksdagen är en tydlig indikation på det senare om du frågar mig.

Nu är det är förvisso anekdotiskt, men jag har bara hört negativa saker om Dumpen i verkliga livet. Då anser jag ändå mig själv vara mycket etablerad i samhället i och med att jag har förhållandevis hög utbildning, förhållandevis kvalificerat jobb, familj (med allt vad det innebär i form av kontakt med andra vuxna), medlemskap i föreningar, vänner, m.m.

Jag tror att Dumpen med svans skulle få en ganska obehaglig överraskning om det hade gjorts en opinionsundersökning angående befolknings inställning till pöbelrättvisa. Det finns en anledning till att vi inte känner till några fall av brinnande bildäck ring halsen på folk i Sverige.

Haha, ja går du till en trailer park i USA där de dömda pedofilerna samlas så lär de flesta också se positivt på att våldta barn där.

Jag vågar garantera att en överväldigande majoritet av svenskarna ser positivt på att pedofiler blir avslöjade.
Citera
2023-04-07, 11:53
Avslutad
Citat:
Så du har alltså ingen aning? Du gör ju som du vill men jag själv väljer att basera mina ståndpunkter på fakta hellre än att "räkna ut själv".
Du gör det va? Precis som när du sa att Dumpens metod är helt ny?
Citera
2023-04-07, 13:05
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Så hur försörjer sig Sara och Patrik om arbetet är ideellt?
Förvärvsarbetar de också och driver dumpen på sin fritid?
Eller är det faktiskt så att den swish de vill undanhålla skatteverket går till sk "svarta löner" åt de båda dumpenägarna, för de har väl ändå en hyra, en elräkning, en hemförsäkring etc att betala varje månad? Hur betalas det om inte med swishen?
Själva kärnverksamheten lär de inte tjäna allt för mycket på med tanke på hur många mils bensin och hotellnätter vi pratar om, plus en mängd andra utgifter, men nog drar de in mer på kringverksamhet som föreläsningar, webbshop osv.
Citera
2023-04-07, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag är helt på det klara med att större delen av befolkningen ser allvarligare än jag på att sexchatta med vad man tror är ungdomar, men jag skulle bli mycket förvånad om en majoritet av befolkningen tycker att Dumpen är något bra. Att det endast finns partier som står bakom rättsstaten representerade i riksdagen är en tydlig indikation på det senare om du frågar mig.

Nu är det är förvisso anekdotiskt, men jag har bara hört negativa saker om Dumpen i verkliga livet. Då anser jag ändå mig själv vara mycket etablerad i samhället i och med att jag har förhållandevis hög utbildning, förhållandevis kvalificerat jobb, familj (med allt vad det innebär i form av kontakt med andra vuxna), medlemskap i föreningar, vänner, m.m.

Jag tror att Dumpen med svans skulle få en ganska obehaglig överraskning om det hade gjorts en opinionsundersökning angående befolknings inställning till pöbelrättvisa. Det finns en anledning till att vi inte känner till några fall av brinnande bildäck ring halsen på folk i Sverige.

För några år sedan gjordes en undersökning som sade att 50% av befolkningen vill att pedofiler hängs ut, och att det ska stå var dom bor. Men den undersökningen bröts inte ner mera ingående. Andra undersökningar som gjorts visar att mindre intelligenta och mindre utbildade överlag är för pöbelrättvisa. Så det är inte orimligt att anta att den "nedre halvan av befolkningen" i hög utsträckning vill ha offentliga uthängningar medans dom med IQ 100+ mera är för ett rättssamhälle. Det är ju bara att titta på U-länder med relativt låg medel-IQ, där fungerar det ju såhär, och det är ju ingenting att ta efter.

Citat:
The conclusion: your intelligence as a child correlates strongly with socially liberal views. People with low IQs tend to be more in favour of harsh punishments, more homophobic and more likely to be racist.
https://www.dailymail.co.uk/debate/article-2097652/Does-low-IQ-make-right-wing-That-depends-define-left-right.html

Dom som stödjer dumpen är sannerligen för hårda straff, ju hårdare desto bättre (inga gråskalor).
Senast redigerad av SvenOlavsen 2023-04-07 kl. 13:58.
Citera
2023-04-07, 14:15
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Själva kärnverksamheten lär de inte tjäna allt för mycket på med tanke på hur många mils bensin och hotellnätter vi pratar om, plus en mängd andra utgifter, men nog drar de in mer på kringverksamhet som föreläsningar, webbshop osv.
Så kan det vara, man undrar ju stilla om det finns redovisat någonstans?
Finns det en bokföring, när Patrik är inblandad är det ju per automatik man misstänker fusk med skatter etc.
Senast redigerad av goofer 2023-04-07 kl. 14:45.
Citera
2023-04-07, 14:19
Medlem
goofers avatar
Citat:
Det är alltid roligt att se dig gräva dig djupare ner i ditt lilla hål.

Nej ideellt innebär absolut inte att arbeta utan lön. Det ideella består i att arbeta utan vinstintresse till skillnad mot en affärsmässig verksamhet där syftet är att skapa en vinst.
Jag tror de som läser här har dragit sina egna slutsatser om ideellt arbete och om man skall klassa Saras och Patriks trixande med gåvor på swish för ideellt arbete.

För att betala Patriks och Saras hyra privata hyror kan de ta av det ideella arbetet och ge till sug själva undrar man ju då, vad tror du?
Är det fortfarande ideellt om man försörjer sig på ideellt arbete?.
Citera
2023-04-07, 14:37
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsad
Haha, ja går du till en trailer park i USA där de dömda pedofilerna samlas så lär de flesta också se positivt på att våldta barn där.

Jag vågar garantera att en överväldigande majoritet av svenskarna ser positivt på att pedofiler blir avslöjade.
Min erfarenhet är snarare den motsatta, d.v.s. att white trash är de som hatar barn- och ungdomsraggare mest. Nu tolkar jag "positivt på att våldta barn" som en omskrivning för att vara för ett rättssamhälle. Du får rätta mig om min tolkning är fel.

Vilka belägg har du för att garantera att en majoritet av svenskarna ser positivt på Dumpen? Hur förklarar du att den majoriteten inte ger avtryck i de allmänna valen?
Citera
2023-04-07, 14:55
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
För några år sedan gjordes en undersökning som sade att 50% av befolkningen vill att pedofiler hängs ut, och att det ska stå var dom bor. Men den undersökningen bröts inte ner mera ingående. Andra undersökningar som gjorts visar att mindre intelligenta och mindre utbildade överlag är för pöbelrättvisa. Så det är inte orimligt att anta att den "nedre halvan av befolkningen" i hög utsträckning vill ha offentliga uthängningar medans dom med IQ 100+ mera är för ett rättssamhälle. Det är ju bara att titta på U-länder med relativt låg medel-IQ, där fungerar det ju såhär, och det är ju ingenting att ta efter.

https://www.dailymail.co.uk/debate/article-2097652/Does-low-IQ-make-right-wing-That-depends-define-left-right.html

Dom som stödjer dumpen är sannerligen för hårda straff, ju hårdare desto bättre (inga gråskalor).
Din länk ser ut att handla om att de som röstar vänster har högre IQ än de som röstar höger.
Har man normal IQ så har man inget behov av att tala om för andra hur intelligent man är.
Citera
2023-04-07, 15:03
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen

Men oj
Nu blev alla Dumpen anhängare väldig väldigt ledsna och självklart ändrar dom åsikt direkt.
Ingen vill ju att DU ska tycka dom har lågt IQ

Hur är det med IQ på pedofiler och barnknullare då.
Och deras hejarklack som bara får smygrunka till tanken på barn
Du sanningens fader kan väl hosta fram det.
Citera
2023-04-07, 15:15
Medlem
Citat:
Jag tror de som läser här har dragit sina egna slutsatser om ideellt arbete och om man skall klassa Saras och Patriks trixande med gåvor på swish för ideellt arbete.

För att betala Patriks och Saras hyra privata hyror kan de ta av det ideella arbetet och ge till sug själva undrar man ju då, vad tror du?
Är det fortfarande ideellt om man försörjer sig på ideellt arbete?.
Du kan jobba ideellt och ha en lön. Vad är det som är så svårt att begripa med det? Har ditt har mot Dumpen gjort att du slutat tänka? Eller spelar du bara dum här i tråden?
Hjälper det om jag ger dig några exempel: Röda korset, läkare utan gränser, Friskis &svettis där har man lön men eftersom syftet inte är att genera vinst är det ideellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in