2023-04-07, 08:38
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
Nej, jag skulle vilja ha två bilder före och efter isåfall. Noterade inte förändringen. De bilder jag såg ser det ut som en pojke på alla.

Då såg du alltså inte alla bilder som fanns när mammans fb/insta var öppna.
Citera
2023-04-07, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Äntligen lite info från bekanta. Om du träffade D på stan, har du också träffat J?

Han var tillsammans med sitt ex då, som han har tre barn med. Daniel har alltså ytterligare tre barn förutom de barn som redan nämnts här i tråden… Vet inte om Daniel har haft kontakt med de barnen sen han träffade Jasmine.
Citera
2023-04-07, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Ja, sedan anses det ju normalt att föräldrar med adhd tar adhd-mediciner, sömnmediciner och i vissa fall lugnande och smärtstillande samtidigt, jag tycker inte det finns någon skillnad mellan detta och att knarka i städade doser illegalt. Det är mer en moralisk fråga för betraktaren.
Det visste jag inte, hur kan man tycka att detta är normalt och acceptabelt. Låter helt galet att barn ska ha föräldrar som använder sådana preparat. Någon resurs måste sättas in hoppas jag i dessa fall.
Citera
2023-04-07, 09:50
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Det visste jag inte, hur kan man tycka att detta är normalt och acceptabelt. Låter helt galet att barn ska ha föräldrar som använder sådana preparat. Någon resurs måste sättas in hoppas jag i dessa fall.

Nej, det är ju bara om föräldrarna inte fungerar på andra sätt. Preparaten i sig anses ju acceptabla om de skrivs ut av en läkare, men inte om samma preparat köps illegalt.
Citera
2023-04-07, 09:56
Medlem
https://nouw.com/jossasviktblogg

Länk till Jasmines systers gamla blogg. Kanske hittar man något privat eller något från barndomen? Har framkommit att båda har varit placerade på hem i ungdomen.

Man undrar varför? Blev dom själva torterade som barn?

Inkvist efternamnet är Jasmines egna som hennes man tagit vid giftemål. Systern finns på fb om ni ser via bloggen så finner ni nog hennes fb. Ser ut som en knarkare hon också. Framgick tidigare i tråden att jasmines systers barn också e omhändertagna efter en drograzzia hemma hos jasmines syster. Sjuk familj.
Citera
2023-04-07, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Nej, det är ju bara om föräldrarna inte fungerar på andra sätt. Preparaten i sig anses ju acceptabla om de skrivs ut av en läkare, men inte om samma preparat köps illegalt.
Jo jag förstår det, jag tycker att det är samma sak som illegalt bruk , antingen klarar man sig utan droger eller inte.
Citera
2023-04-07, 10:21
Medlem
Dopaminas avatar
Varför fuckar dysfunktionella föräldrar upp sina barns hår? Det hände mig vid den åldern i kombination med våld och undernäring och även en personal jag snackade med på avgiftningen. Har det med elektrakomplexet att göra?? Jag tror nämligen att mammor är drivande i det pga avundsjuka.

Föräldrarna har förmodligen lyckats undkomma misstankar för att de andra barnen såg normala ut. Med tanke på att familjen har levt isolerat kan det finnas bristande sociala färdigheter hos barnet som har fått personer från skolan att avfärda eventuella misstankar.

Det är dock lite sjukt att skolan inte kan skilja på vanvårdade och misshandlade barn från typ transbarn. Genustrams kanske borde förbjudas under den kritiska delen av barndomen med anledning att kunna upptäcka och förhindra sådant här?
Citera
2023-04-07, 11:07
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
https://nouw.com/jossasviktblogg

Länk till Jasmines systers gamla blogg. Kanske hittar man något privat eller något från barndomen? Har framkommit att båda har varit placerade på hem i ungdomen.

Man undrar varför? Blev dom själva torterade som barn?

Inkvist efternamnet är Jasmines egna som hennes man tagit vid giftemål. Systern finns på fb om ni ser via bloggen så finner ni nog hennes fb. Ser ut som en knarkare hon också. Framgick tidigare i tråden att jasmines systers barn också e omhändertagna efter en drograzzia hemma hos jasmines syster. Sjuk familj.
Det är väldigt mycket som pekar på egna trauman i barndomen. Kan dock tycka att det här är ett extremfall där det måste finnas en bristande empati.

Att barn blir omhändertagna pga drogbruk behöver inte innebära att barnen har blivit illa behandlade av föräldrarna. Det är mer en princip att barn ska omhändertas om föräldrarna befattar sig med narkotika.
Citera
2023-04-07, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Det är väldigt mycket som pekar på egna trauman i barndomen. Kan dock tycka att det här är ett extremfall där det måste finnas en bristande empati.

Att barn blir omhändertagna pga drogbruk behöver inte innebära att barnen har blivit illa behandlade av föräldrarna. Det är mer en princip att barn ska omhändertas om föräldrarna befattar sig med narkotika.

Sorry menar inte att vara elak, men du verkar efterbliven eller medberoende.

Jag har ingen acceptance överhuvudtaget att droger florerar HEMMA runt ett barn. Om det är min partner eller mamma eller någon … speciellt i white trash miljö då allt är ännu mer uppenbart
Citera
2023-04-07, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Ingen har väl tvingat dem att skaffa några barn överhuvudtaget?
Nej men lite rådgivning från läkare hade inte skadat!
Citera
2023-04-07, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amdrillo
I Malmö kommun gör Bvc hembesök innan nedkomst av barn, efter det sker en 5-års kontroll i hemmet.
Dvs man gör två besök i hemmet som inte går att dra sig ur.
Eslövs Bvc svarar inte på frågan.
Hörby kommun svarar inte heller.

Ystad är rena katastrofen, där vet man inte ens hur många barn som finns i kommunen

Är de inte efterblivna i Skåne (utom Malmö) Nåt fel måste det väl vara.

BVC kan inte tvinga sig in hos folk. Tänker de att något inte är ok får de göra orosanmälan till soc.
Citera
2023-04-07, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina

Det faktum att man använder droger ,legala eller illegala innebär att man i te fungerar normalt. Det i sig gör att man inte kan ta hand om barn, antingen man inser det eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in