2023-04-07, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Johanna hade säkert svarat "allt är möjligt"!

Förhör 25/11-22:

"Ja, tycker du själv att det är sannolikt, att någon skulle komma och hämta din telefon i
din lägenhet, använda den i 2,5 timme, och sedan åka och lämna tillbaka den utan att
du märker det?
Ja, allt är ju möjligt."
"

Tvivlar inte på att Johanna skulle, om det fanns möjlighet att själv gå fri, sätta dit Maja om hon måste. Kallare än is.

Just nu verkar det som att, det är precis det Maja gör! Skyller allting på J med en helt orimlig historia.
Citera
2023-04-07, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvens
Du har visst inte fattat alls vad detta handlar om, men det framgår tydligt i inläggen jag redan skrivit i frågan, läs gärna dem.

Finns för övrigt ingen exakt bekräftad tidpunkt för Toves död. Du har kanske lite mer att läsa på.

Saxat direkt ifrån den tekniska bevisningen i FUP aktbilaga 153.

Klockan 01:49 förekommer ett inkommande samtal till Tove Tönnies telefon
från Albin Warréns telefon. Samtalet pågår i en minut och tre sekunder.
Under aktuellt samtal kopplar Tove Tönnies telefon upp mot basstation
Bättringsvägen 11–13, 230°
Efter aktuellt samtal sker ingen utgående trafik och ingen inkommande
trafik besvaras. Det finns heller inga basstationsuppkopplingar på inhämtad
kommunikationslista efter aktuellt samtal.

Diskussionen över.
Citera
2023-04-07, 00:06
Medlem
sybels avatar
Citat:
Läckberg!
Ja, det var henne jag tänkte på. J påstod sig vara ett stort fan som läst alla hennes böcker noga och gjort research utifrån dem.
Citera
2023-04-07, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tillägg här:

Men JJ ÄR fullkomligt galen jämfört med MH, det måste du ju hålla med om????

JJ har ju planerat och UTFÖRT en 4 mordbränder, brutit backspeglar av oväns bil, sprayat "Bitch" på annans oväns bil, ville knuffa ut en P från balkongen.......

Och JJ har ju försökt att mörda TT förut, så visst är JJ sjuk i huvudet, det är INTE normalt att ha så många mordförsök i bagaget.

MH är av samma skrot och korn.

Hon har varit medveten om alla händelser som du beskriver, hon har vetat allt och även vad konsekvenserna hade kunnat bli enligt henne själv, men hon har varit med eller varit medveten om det utan att agera.

MH är lika sjuk i huvudet hur mycket du än vill förneka det.
Citera
2023-04-07, 00:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Just nu verkar det som att, det är precis det Maja gör! Skyller allting på J med en helt orimlig historia.

Jag vet inte om den är orimlig i alla aspekter?
Johanna kan faktiskt ha dödat Tove på egen hand.

Bevis för att hon har varit vaken är väl troligt runt tiden för mordet, men är det bevisat utom rimligt tvivel att hon deltagit?
Citera
2023-04-07, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suffragistviolence
Om det nu fanns en så utstuderad plan att skylla ifrån sig på MH, varför gjorde hon inte det då? Det hade varit enkelt att säga att T & MH började bråka och att MH flippade ur etc.
Ja precis
Nu har vi kommit en bit framåt i fallet och J har förvånansvärt tagit på sig det mesta
Det hade jag aldrig trott fr början
Finns säkert någon detalj som inte stämmer exakt men hon hade kunnat skylla det mesta på M
Citera
2023-04-07, 00:15
Medlem
Citat:
Jag vet inte om den är orimlig i alla aspekter?
Johanna kan faktiskt ha dödat Tove på egen hand.

Bevis för att hon har varit vaken är väl troligt runt tiden för mordet, men är det bevisat utom rimligt tvivel att hon deltagit?

Ur juridiskt perspektiv krävs det bara att hon är medveten om vad som händer, ett "tyst samförstånd".
Hon behöver inte varit aktiv i själva mordet utan det räcker med att hon kollat på eller liknande utan att förhindra det.
Citera
2023-04-07, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Saxat direkt ifrån den tekniska bevisningen i FUP aktbilaga 153.

Klockan 01:49 förekommer ett inkommande samtal till Tove Tönnies telefon
från Albin Warréns telefon. Samtalet pågår i en minut och tre sekunder.
Under aktuellt samtal kopplar Tove Tönnies telefon upp mot basstation
Bättringsvägen 11–13, 230°
Efter aktuellt samtal sker ingen utgående trafik och ingen inkommande
trafik besvaras. Det finns heller inga basstationsuppkopplingar på inhämtad
kommunikationslista efter aktuellt samtal.

Diskussionen över.

Ingen har förnekat ovanstående. Du får läsa vad jag redan skrivit istället för att hålla på som en försenad hackig skiva.
Citera
2023-04-07, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvens
Ingen har förnekat ovanstående. Du får läsa vad jag redan skrivit istället för att hålla på som en försenad hackig skiva.

Jo du förnekade ju det flertalet gånger.
Citera
2023-04-07, 00:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ja, det var henne jag tänkte på. J påstod sig vara ett stort fan som läst alla hennes böcker noga och gjort research utifrån dem.

Om det inte var så tragiskt vad det handlade om skulle man skratta.

Men vad som händer när hon inte drar sig för att ljuga, förstår alla att det fattas denna person något.
Vem tror på "snyft" att hon själv alltid velat bli kremerad och därför försökte hon kremera henne?

Det hade varit bättre att inte be om de där sista orden.

Påminner om Stefan D som skrev ett brev till rätten med 20 punkter som han absolut ville säga efter rättegången, mot hans advokaters inrådan.

Bättre hålla tyst än att komma med helt osannolika förkaringar.
Citera
2023-04-07, 00:28
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
MH är av samma skrot och korn.

Hon har varit medveten om alla händelser som du beskriver, hon har vetat allt och även vad konsekvenserna hade kunnat bli enligt henne själv, men hon har varit med eller varit medveten om det utan att agera.

MH är lika sjuk i huvudet hur mycket du än vill förneka det.

Håller med dig fullkomligt. Jag tycker att det är oerhört märkligt med alla i tråden som förminskar MH inblandning trots hennes uppenbara lögner.
Att dessutom vissa ”tycker synd om” henne är ju fullständigt befängt.

Jag finner JJ berättelse sanningsenlig vad gäller MH inblandning då hon har noll att vinna på det.
Citera
2023-04-07, 00:33
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja precis
Nu har vi kommit en bit framåt i fallet och J har förvånansvärt tagit på sig det mesta
Det hade jag aldrig trott fr början
Finns säkert någon detalj som inte stämmer exakt men hon hade kunnat skylla det mesta på M

Exakt. Hennes berättelse är sanningsenlig när det gäller MH inblandning trots att hon faktiskt kunnat skylla på MH i hopp om att komma undan.
Vad som inte är sanning är att hon håller 10 sekunder runt halsen. Men det är ju motbevisat av rättsläkare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in