2023-04-06, 09:24
Medlem
Black.Panthers avatar
Fick utdelning från Nordea idag. Blev inköp av speqta och SSAB idag.
Citera
2023-04-06, 12:05
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Önskar att fastighetsbolag skulle sluta kräla i botten av dammen.

Har ni några teorier?
Fastighetskrasch närmar sig i USA. Lite i taget måste de överbelånade företagen lägga om sina lån och då 2-3-faldigas deras räntekostnader och de går omkull. Påstås bli nästa bankkrasch.

Jag köpte xact bear för 5mkr idag. Min första förändring sedan oktober 2022.
Citera
2023-04-06, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Fastighetskrasch närmar sig i USA. Lite i taget måste de överbelånade företagen lägga om sina lån och då 2-3-faldigas deras räntekostnader och de går omkull. Påstås bli nästa bankkrasch.

Fick Swedbank utdelningen och köpte själv Bonava, Peab och Wallenstam för den. Hoppas lite på att detta är stabila bolag som kommer att klara en kris och åtminstone om man ser till fastighetsbolag på börsen så verkar pessimismen redan slagit till fullt ut. Klart att det blir tufft men inte så att det motiverar en konkursvärdering....

Gäller kanske inte alla bolag. SBB skulle jag inte köpa till något pris alls nästan....
Citera
2023-04-06, 13:07
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Fick Swedbank utdelningen och köpte själv Bonava, Peab och Wallenstam för den. Hoppas lite på att detta är stabila bolag som kommer att klara en kris och åtminstone om man ser till fastighetsbolag på börsen så verkar pessimismen redan slagit till fullt ut. Klart att det blir tufft men inte så att det motiverar en konkursvärdering....

Gäller kanske inte alla bolag. SBB skulle jag inte köpa till något pris alls nästan....
SBB blir först att krascha i OMXS30, första offret för räntehöjningarna. Det är ju bra för mina Bear.

Ganska många aktier på OMXS30 går dåligt och det är en handfull som håller uppe index till stor del. Som en analys på youtube noterat så är det på detta sätt innan varje börskrasch t.ex världens största USA 1929. De stora bubbel-aktierna är de sista aktierna som Svensson säljer innan bubblan spricker.
https://www.youtube.com/watch?v=MnP-...l=GameofTrades
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-04-06 kl. 13:10.
Citera
2023-04-06, 15:05
Medlem
448s avatar
Citat:

Me lite tur borde räntesänkningar inom nån månad fixa detta va?
Citera
2023-04-06, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448

Nej, historiskt sett så har börsen kraschat efter Feds pivot.

Sedan finns det 0% chans att de sänker nu, speciellt med stickande oljepriser. Ligger man inte kort idag, så bör man hålla sig utanför helt.
Citera
2023-04-06, 15:23
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
1: du vet inte om det kommer räntesänkningar
2: du vet inte hur stora de blir (inflationen är sticky)

Men dina investeringstips kanske alltid bygger på tur?
Citera
2023-04-06, 16:16
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Nej, historiskt sett så har börsen kraschat efter Feds pivot.

Sedan finns det 0% chans att de sänker nu, speciellt med stickande oljepriser. Ligger man inte kort idag, så bör man hålla sig utanför helt.

Jo det är ju fakta , brace for möjlig impact under sommarn/tidig höst.

Man måste vara lite fri då
Citera
2023-04-06, 17:49
Medlem
Lifewringers avatar
Citat:

Jag tänkte också björna men jag tror det går att scalpa lite under April först, det svänger rätt bra under veckorna nu
Citera
2023-04-06, 17:54
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
1: du vet inte om det kommer räntesänkningar
2: du vet inte hur stora de blir (inflationen är sticky)

Men dina investeringstips kanske alltid bygger på tur?

Ingen vet någonting om framtiden någonsin. Det betyder inte att man inte ska investera.
Citera
2023-04-06, 17:58
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Ingen vet någonting om framtiden någonsin. Det betyder inte att man inte ska investera.
Man kan analysera vad folk på FB tror om framtiden, och rätt många (nästan alla) går på Tur enligt min analys. Det funkar 90% av åren 2008-2021 så inget fel med det.
Citera
2023-04-06, 17:59
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifewringer
Jag tänkte också björna men jag tror det går att scalpa lite under April först, det svänger rätt bra under veckorna nu
Jag köper alltid för tidigt, och säljer för tidigt, och med det som riktpunkt kan du mycket väl ha rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in