2023-04-06, 09:33
Medlem
avcs avatar
Börjar bli trött på att iGnoreras av mods och kräver nu åtgärd/avstängning/Bannlysning av samtliga berörda Mods (alternativt varningsimmunitet under betydande period framöver). Låt mig kopiera de PM som förblivit obesvarade:

Skickat till: NewDeer
Tidpunkt: 2023-03-30, 22:55
Mod senast aktiv: 2023-04-06 01:42

Meddelande:
Citat:
Hejsan mod!

Jag (mig känner du väl igen, skaparen av tramstråden "Jävlas med modjävlarna") hade tänkt skapa en ny tråd i Övrigt.

Tråden är tänkt att handla om vilket Flashback medlem X skulle skapa med helt fria händer, utifrån redan existerande regelverk. Dvs. modifiering av reglerna efter egna händer. T ex:

"Jag älskar reklam och annonsering så 1.01 skulle slopas, men 1.06 måste kvarstå för att skydda mitt företag mot de kunder som annars skulle lyncha mig"

Typ så.

Vad sägs om en sådan tråd? Kanske finns en redan? Jag vet inte, tänkte att det var en kul idé, men vet inte om en sådan har täckning, och om den isåfall hör hemma i Laidback, Övrigt eller Flashback.

Mvh

Skickat till: Generalknase
Skickat: 2023-03-30 23:02
Senast inloggad: Står ej på sidan, jävla Censur-fasoner

Citat:
Ursprungligen postat av avc
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Citat:
Citat:
Var det verkligen nödvändigt att censurera den? Frågeställningen rör om man kan ha något annat i tanken som är gratis. Adblue = griskiss, men vill alltså få ner kostnaden genom att kanske själv kissa i tanken eller Tömma avloppen hos grannarna.

Öronsus kommer dessutom med ren desinformation att adblue är positivt. Lyssna inte på Dens försök att tysta ned tråden.

Mvh.
Anti White Senter Partistic
Hallå, tänker du låsa upp tråden i år eller?
Hej
Nej, det är väl inget jag tänkt, den har ju tveksam kvalitet från början, men frågan i TS har trots det fått rätt seriösa svar, så därför slipper den papperskorgen, men låsa upp den finns ingen anledning att göra.

Mvh Moderator
Vad menar Moderator med tveksam kvalitet? Egentligen är det inte så dyrt om jag tänker efter, utan det stora problemet är själva grejen att betala för statens parasitism på att vi skall förbränna deras avfall. Det bör ju gå att kissa i tanken, och prakttrollet öronsus är skyldig en förklaring på exakt hur LTB (Lägg Till Blå) det är bra för bilen.
Vad tycker du om att öronsus tramsar så mycket?
Här har Mod förvisso besvarat den initiala frågeställningen (varför tråden inte låsts upp), men Hädan-visar återigen till "låg kvalitet" och dylik iDioti. Okej om det var så, men Mod kan inte förklara varför; inte ens efter bumpning av PM:et. AAMOF, Öronsus (Dr Tinnitus) kom exempelvis in och förstörde tråden med påståenden som "Adblue är bra för bilen", i vanlig ordning utan varken belägg eller verklighetsförankring. Tråden låstes innan jag hade en chans att svara.

Kanske blev det för mycket för Mod, men jag kan "handle the heat" själv så att säga.

Som sagt, mods iGnorerar, hur skall jag tolka detta? Är det bara lägga upp skiten eller ska jag riskera problem pga iDiotin? Det här är för fan Modjävlars uppgift. Stäng av dem om de inte kan sköta sig.

/Anti-Vit Centerparasit
Citera
2023-04-06, 09:56
Moderator
Maviels avatar
Jag är inte helt med på vad det är du undrar över - men trådstarten du ville starta passar inte riktigt under Övrigt: ämnen som saknar eget forum. Du kan läsa mer här vad som krävs av en trådstart där:

(FB) Viktigt! Läs detta innan du startar en tråd!
Citera
2023-04-06, 10:45
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag är inte helt med på vad det är du undrar över - men trådstarten du ville starta passar inte riktigt under Övrigt: ämnen som saknar eget forum. Du kan läsa mer här vad som krävs av en trådstart där:

(FB) Viktigt! Läs detta innan du startar en tråd!
PM #1 handlar om en tråd jag önskat starta, men inte vetat vilket forum den ska läggas i (kategorin "övrigt" låter lämplig, den blir lite för seriös för laidback). Inte ett livstecken från berörd mod på en vecka.

PM #2 rör redan startad tråd, illa kvickt låst av annan mod som tvärvägrar upplåsning med svepande förklaring "äh, kvalitén var för låg". Om något är kvalitén på Mod's svar för låg, som glad i hågen våldtar tråden via fritt tyckande "kvalitet för låg", men inte kan förklara varför (och slutar svara på PM).

Jag blir förblajkad. Är det så svårt att med en Mods ansvar (med rättighet kommer skyldighet), besvara ett P.M? Eller är det bara för godbitarna (censur, desinformationsprotektionism och reprimandrunkande) folk blir mods på flaskbak?
Senast redigerad av avc 2023-04-06 kl. 10:51.
Citera
2023-04-06, 10:49
Moderator
Maviels avatar
Citat:
PM #1 handlar om en tråd jag önskat starta, men inte vetat vilket forum den ska läggas i (kategorin "övrigt" låter lämplig, den blir lite för seriös för laidback). Inte ett livstecken från berörd mod på en vecka.

PM #2 rör redan startad tråd, illa kvickt låst av annan mod som tvärvägrar upplåsning med svepande förklaring "äh, kvalitén var för låg". Om något är det kvalitén på Mod's svar som är för låg, som glad i hågen våldtar tråden via fritt tyckande "kvalitet för låg", men inte kan förklara varför (och slutar svara på PM).

Jag blir förblajkad. Är det så svårt att med en Mods ansvar (med rättighet kommer skyldighet), besvara ett P.M?

Du har ju inte PM:at mig eller de andra moderatorerna i Övrigt... men svaret från oss i Övrigt: ämnen som saknar eget forum är att tråden du föreslår i nuvarande skick inte hör hemma där med motiveringen jag gav i föregående svar.
Citera
2023-04-06, 11:26
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Du har ju inte PM:at mig eller de andra moderatorerna i Övrigt... men svaret från oss i Övrigt: ämnen som saknar eget forum är att tråden du föreslår i nuvarande skick inte hör hemma där med motiveringen jag gav i föregående svar.
Motiveringen du gav i föregående svar? Är det denna mening du menar?
Citat:
- men trådstarten du ville starta passar inte riktigt under Övrigt: ämnen som saknar eget forum.

Passar inte riktigt?

När det är uppenbart att medlemmen är frustrerad bör du då bemöta medlemmen på liknande sätt som från början besvärade medlemmen?

Citat:

PM #2 rör redan startad tråd, illa kvickt låst av annan mod som tvärvägrar upplåsning med svepande förklaring "äh, kvalitén var för låg". Om något är kvalitén på Mod's svar för låg, som glad i hågen våldtar tråden via fritt tyckande "kvalitet för låg", men inte kan förklara varför (och slutar svara på PM).

äh, kvalitén var för låg (för den redan startade tråden) - passar inte riktigt under övrigt (för den tilltänkta tråden).

När man ändå bemödar sig med att svara, vad är problemet att ge ett utförligt eller ens riktigt svar? Tråden skulle kunna bli kul. Om Ts vill göra den, vad är problemet? Var tycker du att den skulle passa och varför?
Senast redigerad av virvelbagg 2023-04-06 kl. 11:34.
Citera
2023-04-06, 12:28
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Motiveringen du gav i föregående svar? Är det denna mening du menar?

Passar inte riktigt?

När det är uppenbart att medlemmen är frustrerad bör du då bemöta medlemmen på liknande sätt som från början besvärade medlemmen?

äh, kvalitén var för låg (för den redan startade tråden) - passar inte riktigt under övrigt (för den tilltänkta tråden).

När man ändå bemödar sig med att svara, vad är problemet att ge ett utförligt eller ens riktigt svar? Tråden skulle kunna bli kul. Om Ts vill göra den, vad är problemet? Var tycker du att den skulle passa och varför?

Jag kan ju inte direkt svara utförligt för frågeställningar som inte ställts till mig?

Jag noterade dock att trådstartaren nämnde forumet övrigt som jag modererar i och kom därför med input därifrån. Ingen av de moderatorer som trådstartaren PM:at modererar där.

Det var inte alls min mening att vara otrevlig om det uppfattades så. Det var min mening att vara saklig.

Har du ens läst länken i inlägget jag bifogade beträffande vilka trådar som passar i forumet Övrigt? Inte någonstans har jag anklagat trådstartaren för att ha en tråd av dålig kvalitet - men den räcker inte riktigt till för forumet Övrigt. Det ställs ganska höga krav på trådar som godkänns där, något högre än på övriga forumet.

Jag är något osäker på var en dylik tråd skulle kunna fungera - inte riktigt en frågeställning för de forumen jag modererar. Om jag förstår trådstartaren rätt så handlar det om att han vill starta ett eget forum utan samma regler som finns här på flashback och att han vill ha förslag på hur han kan göra.

Det går ju alltid att ställa frågan här:

(FB) Undrar du var du ska placera din tråd? FRÅGA HÄR ◄◄◄
Citera
2023-04-06, 13:34
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Jag kan ju inte direkt svara utförligt för frågeställningar som inte ställts till mig?

Jag noterade dock att trådstartaren nämnde forumet övrigt som jag modererar i och kom därför med input därifrån. Ingen av de moderatorer som trådstartaren PM:at modererar där.

Det var inte alls min mening att vara otrevlig om det uppfattades så. Det var min mening att vara saklig.
Jag uppfattade dig varken otrevlig eller saklig. Jag upplevde dig svara svävande. Inte ett helt ovanligt bemötande av mods.

Jo, jag läste länken. Men utan en förklaring, vad det inte tydligt vad du menade
Citat:
Har du ens läst länken i inlägget jag bifogade beträffande vilka trådar som passar i forumet Övrigt? Inte någonstans har jag anklagat trådstartaren för att ha en tråd av dålig kvalitet - men den räcker inte riktigt till för forumet Övrigt. Det ställs ganska höga krav på trådar som godkänns där, något högre än på övriga forumet.
Men se där ett tydligare svar.
Citat:
Jag är något osäker på var en dylik tråd skulle kunna fungera - inte riktigt en frågeställning för de forumen jag modererar. Om jag förstår trådstartaren rätt så handlar det om att han vill starta ett eget forum utan samma regler som finns här på flashback och att han vill ha förslag på hur han kan göra.
Jaha, då förstod vi Ts helt olika. Jag förstod det som om tråden skulle vara lite kul, lite ironiserande av reglerna, eller självklart även alvarligt menat om man ville svara så. Exemplet TS gav var ju lite ironiserande. Jag förstod det som om medlemmar skulle svara på hur de styrt FB med existerande regler (ev. lite förändrade) och motivering till dessa och gärna svara lite lustigt. Eller kanske utifrån ett önsketänkande i stället. Inte att TS ville ha råd om hur hen skulle skapa ett nytt forum. Ett nytt forum förstod jag det som inte var anledningen till tråden utan på ett avväpnade sätt berömma/kritisera forumet.

Citat:
Det går ju alltid att ställa frågan här:

(FB) Undrar du var du ska placera din tråd? FRÅGA HÄR ◄◄◄
Senast redigerad av virvelbagg 2023-04-06 kl. 14:07.
Citera
2023-04-06, 14:59
Medlem
najass avatar
Rubrik ändrad från: Moderatorer iGnorerar. iDioter.

Mod
Citera
2023-04-06, 16:52
Medlem
avcs avatar
Citat:
Nä, jag ska väl inte behöva maila varenda moderator för ett hopp om svar från någon, antar jag?

Var hör den hemma då? Om något blir det en ovärderlig feedbackgenerator från framför allt oss som inte alltid får komma till tals. Vi är trötta på att klaga och önskar att ex alla moderatorer och medlemmar kan se det förbättringsförslag i en öppen tråd, så kanske det dyker upp lite guldkorn som förbättrar Flaskbak i slutändan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in