2023-04-06, 10:50
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Var är isåfall dessa bevis? Är de lika starka som när de försökte impeacha honom två ggr helt utan resultat? Eller som i denna cirkus där absolut inget kommer hända?

Du förstår väl vad som kommer hända om han frias från detta? Kan du ens förställa dig graden av ”backfire”?
Du har inte lyssnat på inspelningen?
Nu är advokater trixiga jäklar i USA om man har pengar att betala dem, men tycker du själv att Trump verkar ha ärliga syften i samtalet?

https://youtu.be/AW_Bdf_jGaA
Senast redigerad av VetVemDuAr 2023-04-06 kl. 10:53.
Citera
2023-04-06, 10:52
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Eller så ville inte det amerikanska folket ha Trump som president i 4 år till.

I teorin hade så kunnat vara fallet, men låt oss förhålla oss till verkligheten. Donald Trump fick flest röster av alla tidigare presidenter, trots massiv propaganda och censur genom hela det globalistiska maskineriet. Företag, medier och myndigheter bedrev ett krig mot folkets representant men var i slutändan tvingade att genomföra uppenbart valfusk inför öppen ridå.
Citera
2023-04-06, 10:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Jag arbetar inte i offentlig sektor utan talade mer allmänt.

Om du inte får något från staten utgår jag ifrån att du eller någon av dina anhöriga inte nyttjar sjukvård, att du inte har barn, mor/far eller mor- och farföräldrar.

Varför kan man inte nyttja privat sjukvård menar du? Om man betalar för det? Offentlig sektor kostar ju också pengar. Det sköts bara av en ineffektiv och pengaslukande stat efter en budget som alla måste betala för, fast de varken använder det eller får det de betalar för.

Jag betalar både privat sjukvård och ovilligt andras sjukvård via skatt. Men det har jag råd med.

Men i mitt drömsamhälle finns det nästan ingen offentlig ineffektivt sektor. Där reglerar marknaden nästan allt. Där får man det man betalar för och de flesta kommer vara både sysselsatta och ha råd. Ungefär som i Schweiz, fast med lägre skatter och mycket mindre stat.
Citera
2023-04-06, 10:57
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Jag och många andra har lyssnat till hela samtalet, vissa av oss flera gånger, och man måste vara en TLM-fanatiker för att inte inse att Trump både pressade och hotade Brad att "hitta" tillräckligt många röster för att omvända valet.

Detta samtal är det enda beviset på valfusk som hade kunnat haft betydelse för valutgången och frågan är hur många delstater som Trump pressade på samma sätt.

Så du lyssnade på en timme lång samtal där Trump pratade om valfusk i sambad med att "HItta röstsedlar", där båda ändarna har flertal advokater, och du har inte kapaciteten att lägga ihop 2 och 2 och inse att han snackade om att hitta problematiska röstsedlar, t rots att han om och om igen snackar om att hitta tillräckligt med röstsedlar som är felaktiga på ett eller annat sätt (alltså "fusk", felaktigt inskickat etc) för att vinna? Oavsett vad du tycker om det fanns mycket fusk eller problem så får man vara ganska ignorant och göra antagande om att dom bara rent öppet, bland advokater, snackar om att fuska.
Citera
2023-04-06, 10:57
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
I teorin hade så kunnat vara fallet, men låt oss förhålla oss till verkligheten. Donald Trump fick flest röster av alla tidigare presidenter, trots massiv propaganda och censur genom hela det globalistiska maskineriet. Företag, medier och myndigheter bedrev ett krig mot folkets representant men var i slutändan tvingade att genomföra uppenbart valfusk inför öppen ridå.
Det spelar ingen roll att Trump fick fler röster än alla tidigare presidenter eftersom Biden fick fler som ny president. Det betyder att Biden fått fler röster än någon annan presidentkandidat någonsin.

Du inser inte att de där semantiska krumbukterna och logiska kullerbyttorna bara är rent TLS-trams?
Citera
2023-04-06, 10:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Eller så ville inte det amerikanska folket ha Trump som president i 4 år till.

Hade inte big tech och MSM varit judeägd och biased så hade de behandlat Trump neutralt och den smutsiga historien om Bidenfamiljen inte klassats som konspirationsteorier och centrerats. Då hade Trump vunnit med hästlängder.

Men som sagt. Sanningen hinner alltid ikapp och resultatet av det kommer visa sig valet 2024. Då kommer bakslaget.
Citera
2023-04-06, 11:02
Medlem
Japhys avatar
Trist att så många TDS-freaks gör sitt yttersta för att dränka diskussionen om det oerhört tunna åtalet, där det inte ens finns ett brott specificerat. Jag förstår att det är pinsamt att lyfta fram att Trump ska åtalas för ett bokföringsfel, men det blev inte mer än så. Inte ens en tumme den här gången heller.

Kontentan av detta svaga åtal, måste vara att Trump som den mest granskade personen i världshistorien, inte gjort något värre än att bokföra diverse utbetalningar från sitt företag och sin privata förmögenhet, till sin advokat, som "legal fees".

I ärlighetens namn förstår jag inte vad annat man ska kalla utbetalningar till sin advokat för, men det kanske Bragg kan förklara i december, om inte, vilket är troligt, åtalet kastas ut av en rationell domare.
Citera
2023-04-06, 11:02
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Varför kan man inte nyttja privat sjukvård menar du? Om man betalar för det? Offentlig sektor kostar ju också pengar. Det sköts bara av en ineffektiv och pengaslukande stat efter en budget som alla måste betala för, fast de varken använder det eller får det de betalar för.

Jag betalar både privat sjukvård och ovilligt andras sjukvård via skatt. Men det har jag råd med.

Men i mitt drömsamhälle finns det nästan ingen offentlig ineffektivt sektor. Där reglerar marknaden nästan allt. Där får man det man betalar för och de flesta kommer vara både sysselsatta och ha råd. Ungefär som i Schweiz, fast med lägre skatter och mycket mindre stat.
Nästan all privat sjukvård vi har i Sverige är skattefinansierad.
Men jag förstår, du vill inte ha någon offentlig sektor mer än typ polis och vägnät
Citera
2023-04-06, 11:05
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
Så du lyssnade på en timme lång samtal där Trump pratade om valfusk i sambad med att "HItta röstsedlar", där båda ändarna har flertal advokater, och du har inte kapaciteten att lägga ihop 2 och 2 och inse att han snackade om att hitta problematiska röstsedlar, t rots att han om och om igen snackar om att hitta tillräckligt med röstsedlar som är felaktiga på ett eller annat sätt (alltså "fusk", felaktigt inskickat etc) för att vinna? Oavsett vad du tycker om det fanns mycket fusk eller problem så får man vara ganska ignorant och göra antagande om att dom bara rent öppet, bland advokater, snackar om att fuska.
Föreslår att du lyssnar till inspelningen igen, utan ditt TLS-filter.
Citera
2023-04-06, 11:06
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Om du vill ha en meningsfull diskussion, kan du börja med att lära dig skriva så att det går att förstå vad du skriver. Läs på om hur detta görs lämpligast.

Det finns som sagt inga bevis för försök till något större valfusk, utöver det som Trump personligen gjorde.
Du kan verkligen inte svara på varför valsedlar var för storlek och du kan inte ens erkänna det. Läs igen vad jag sa, inget du sa motsade det jag sa, då inget var relevant med det jag sa.

Detta ovanpå ditt FELAKTIGA påstående om att målet med Kari Lake var om valfusk.

Jag gör det enkelt för dig. Det jag frågade dig om var inte om "Hände valfusk", det var en alternativ förklaring till varför röstsedlar var i fel storlek, något du fortfarande inte har motsagt utan istället dragit upp något helt annat
Citera
2023-04-06, 11:07
Avslutad
Citat:
Du har inte lyssnat på inspelningen?
Nu är advokater trixiga jäklar i USA om man har pengar att betala dem, men tycker du själv att Trump verkar ha ärliga syften i samtalet?

https://youtu.be/AW_Bdf_jGaA

Varför blir han inte dömd då? Var är alla bevis och fällande domar? Var är brotten? Varför hamnar han aldrig bakom lås och bom?

Är man så kriminell som påstås så måste man ju kunna dömas? Eller? Det har ”mängder med bevis” och impeachment-processen och att försöka döma honom har hållit på i åratal nu. Ingenting händer. De har försökt med alla medel. Han har inte ens fått näringsförbud eller en P-bot.
Senast redigerad av barfotalasse 2023-04-06 kl. 11:10.
Citera
2023-04-06, 11:10
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Varför blir han inte dömd då? Var är alla bevis och fällande domar? Var är brotten? Varför hamnar han aldrig bakom lås och bom?

Är man så kriminell som påstås så måste man ju kunna dömas? Eller? Det har ”mängder med bevis” och impeachment-processen och att försöka döma honom har hållit på i åratal nu. Ingenting händer. Han har inte ens fått näringsförbud eller en P-bot.
Mig veterligen hållar man på att utreda saken fortfarande inför ett åtal om valfusk.
Men som sagt, lyssna gärna på samtalet och bilda dig en egen uppfattning om du tycker det är ett vettigt sätt att som president pressa och hota en statssekreterare från en delstat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in