2023-04-06, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Men någon måtta får det faktiskt vara om hon vill fortsätta att få uppdrag i fortsättningen.
Vi får väl se hur det blir med den saken. Med den här mediala uppmärksamheten så kommer nog nästa galna mördare mer än gärna ha henne som försvarare ska du se.
Citera
2023-04-06, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är en stor miss om de inte kollat i förrådet som är precis utanför JJs lägenhetsdörr. Var dörren upplåst, hade de boende nyckel dit, hur mycket golvyta fanns det?

Själv kan jag tänka mig att JJ/MH blev ordentligt oroade efter knackningarna på dörren. Polisen kan vara på gång när som helst. Dessutom vet de inte vem som knackade på, det kan ha funnits i deras tankar att det kan ha varit AW som gått ut och letat/ville möta TT på hemvägen. Han fanns i deras tankar iaf, eftersom någon eller båda kommit på historien om att han hämtat TT.

MH (som jag tror varit med i badrummet), vill inte vara själv med liket under tiden som JJ var tvingad att få till en annan plan (när grannen kom ut och hon gick tillbaka till lgh för en kort stund).

Det tar inte mer än någon minut för JJ/MH att släpa ut TT till vindsförrådet.

Ps Är det någon som sett om lägenhetsdörrarna är utrustade med "titthålsöga"? Ds

Dörrarna har titthål. Att J skulle ta risken att släpa ut T till till trappan minuter efter grannar har ringt på dörren finns inte på kartan.
Citera
2023-04-06, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag har inte hört rättsläkaren såhär stakande och snurrig tidigare. Det är samma rättsläkare som undersökt kropparna efter bla Lena Wesström och Lilla Hjärtat Esmeralda.
Under denna rättegångsförhandling upplever jag henne som nervös, snurrig. Min känsla är att JJs advokat ligger bakom hennes "nervösa" beteende. Clea försöker få rättsläkaren att gå med på att Tove avlidit pga spyor, i stort sett..
Jag hade däremot önskat att domaren satt stopp för Cleas uppenbara förvridningsförsök.
Hon verkar för sin klients bästa, men det finns gränser. Tyckte mig höra att hon dessutom uttryckte "jag pratar mer svenska än dig" när hon försökte få rättsläkaren "ur balans". Vidrigt hur Clea tilläts gå loss. Usch
Rättsläkaren lät sig inte fastna på Cleas krokar.
Rena spekulationer och manipulationsförsök, otroligt att domaren tillät Clea hållas.
herregud!! Sa hon verkligen det ? I vilket sammanhang sa hon det ? Det heter dessutom "pratar mer svenska än du" Borde hon inte anmälas för rasism ??
Citera
2023-04-06, 09:19
Medlem
colis avatar
Det vore både väldigt uppseendeväckande och något av en skandal om MH blev frikänd från själva mordet!

Det skulle i praktiken betyda att man utan ansvar kan diskutera att locka med någon för att planera att skada denne, att aktivt spana efter personen och sedan följa med när personen luras iväg.
Därefter befinna sig inom några meters avstånd när personen misshandlas och stryps ihjäl på ett sätt som nästan säkert måste inneburit två gärningsmän i en väldigt liten en-rums lägenhet.

Efter detta deltar två personer att packa in kroppen, gemensamt bära ner den för flera trappor, varefter den baxas in i en bil och gemensamt körs ut i skogen, där de tillsammans bär och gömmer kroppen i otillgänglig terräng innan den tuttas på.
Efteråt kommer dessa båda personer överens om hur ska ljuga, lögner som båda håller fast vid under åtta veckors intensiva häktesförhör. Båda beter sig också omvittnat oberörda efter mordet.

Det vore verkligen en fullkomligt rättsvidrig skandal om någon av dessa två gärningsmän nu skulle kunna gå fri från att Tove skadades, mördades och hur de efteråt betedde sig mot Toves förtvivlade anhöriga när de ljög.

Det ska helt enkelt inte gå att göra allt detta före, efter och under ett mord och sedan komma undan straffpåföljd genom att påstå att man sov just under själva mordögonblicket.
Speciellt inte när så många andra saker - telefonregistrering, höga dunsar, dörrklockor, sparkar och brist på avvärjningsskador och nagelavskrap i princip är bevis för att två deltagit i mordet.

Vårt rättssystem skulle ta stor skada av om man här skulle kunna gå fri, genom att försöka förminska sitt ansvar och neka sin delaktighet i just de avgörande mordminuterna, och likt ett nytt Lindome-fall inte bli dömd för mord.
Senast redigerad av coli 2023-04-06 kl. 09:38.
Citera
2023-04-06, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
herregud!! Sa hon verkligen det ? I vilket sammanhang sa hon det ? Det heter dessutom "pratar mer svenska än du" Borde hon inte anmälas för rasism ??

Just där uttalade hon sig klantigt bara med svenska menade hon att rättsläkaren pratar mer i medicinska termer som har svårare ord att förstå sig på.
Citera
2023-04-06, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Just där uttalade hon sig klantigt bara med svenska menade hon att rättsläkaren pratar mer i medicinska termer som har svårare ord att förstå sig på.
Ok, jag tänkte att hon hånade rättsläkaren för att hon hade ett utländskt efternamn och kanske bröt på svenska! Med tanke på hennes sinnesförvirrade och tafatta försök till försvar så skulle det dock inte förvåna mig. Känns som hon kunde ta till vilka galna metoder som helst !!
Citera
2023-04-06, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det vore både väldigt uppseendeväckande och något av en skandal om MH blev frikänd från själva mordet!

Det skulle i praktiken betyda att man utan ansvar kan diskutera att locka med någon för att planera att skada denne, att aktivt spana efter personen och sedan följa med när personen luras iväg.
Därefter befinna sig inom några meters avstånd när personen misshandlas och stryps ihjäl på ett sätt som nästan säkert måste innebära två gärningsmän i en väldigt liten en-rums lägenhet.

Efter detta deltar två personer att packa in kroppen, bära den gemensamt ner för flera trappor, varefter den baxas in i en bil och gemensamt körs ut i skogen, där de tillsammans bär och gömmer kroppen i otillgänglig terräng innan den tuttas på.
Efteråt kommer dessa båda personer överens om hur ska ljuga, lögner som båda håller fast vid under åtta veckors intensiva häktesförhör. Båda beter sig också omvittnat oberörda efter mordet.

Det vore verkligen en fullkomligt rättsvidrig skandal någon av dessa två gärningsmän nu skulle kunna gå fri från att Tove skadades och mördades och hur de efteråt betedde sig mot Toves förtvivlade anhöriga när de ljög.

Det ska helt enkelt inte gå att göra att detta före, efter och under ett mord och sedan komma undan straffpåföljd genom att påstå att man sov just under själva mordögonblicket.
Speciellt inte när så många andra saker - telefonregistrering, höga dunsar, dörrklockor, sparkar och brist på avvärjningsskador och nagelavskrap i princip är bevis för att två deltagit i mordet.

Vårt rättssystem skulle ta stor skada av om man här skulle kunna gå fri, genom att försöka förminska sitt ansvar och neka sin delaktighet i just de avgörande mordminuterna och likt ett nytt Lindome-fall inte bli dömd för mord.

Att frias från själva mordet är ju inte samma sak som att gå fri då hon har erkänt brott mott griftefriden.
Så hur det än blir kommer hon ju dömas.
Frågan är ju om rätten köper hennes historia eller inte.
Edit. Om hon frias från mordet borde väl skyddande av brottsling läggas till i åtalet egentligen…
Citera
2023-04-06, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Väldigt bra skrivet! Det kan vara mycket svårt att lämna destruktiva relationer. Och även om en person klarar att lämna är risken stor att personen sedan går tillbaka till förhållandet (ett aktuellt exempel är Man U-spelaren Mason Greenwoods sambo).

Jag tänker på Js ex F snm inte gjorde slut trots att han utsattes för psykisk misshandel av J. F nämner att han bara fick träffa J en gång i veckan sista tiden och att hans fokus var bara på att vänta på det tillfället.
På ett sätt verkade även T har behov av Js bekräftelse. Hon skar ju sig efter ett bråk med J te x. Det kan ju vara en anledning till att hon följde med till lägenheten. Hon kunde kanske inte riktigt släppa relationen helt tyvärr.

Så k a n det ha varit. RIP Tove 😔
Citera
2023-04-06, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är en stor miss om de inte kollat i förrådet som är precis utanför JJs lägenhetsdörr. Var dörren upplåst, hade de boende nyckel dit, hur mycket golvyta fanns det?

Själv kan jag tänka mig att JJ/MH blev ordentligt oroade efter knackningarna på dörren. Polisen kan vara på gång när som helst. Dessutom vet de inte vem som knackade på, det kan ha funnits i deras tankar att det kan ha varit AW som gått ut och letat/ville möta TT på hemvägen. Han fanns i deras tankar iaf, eftersom någon eller båda kommit på historien om att han hämtat TT.

MH (som jag tror varit med i badrummet), vill inte vara själv med liket under tiden som JJ var tvingad att få till en annan plan (när grannen kom ut och hon gick tillbaka till lgh för en kort stund).

Det tar inte mer än någon minut för JJ/MH att släpa ut TT till vindsförrådet.

Ps Är det någon som sett om lägenhetsdörrarna är utrustade med "titthålsöga"? Ds

Jo det tar mer än någon minut att förflytta en kropp den sträckan, få in den och stänga dörren.
Det är inte som att flytta en docka.
Citera
2023-04-06, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Dörrarna har titthål. Att J skulle ta risken att släpa ut T till till trappan minuter efter grannar har ringt på dörren finns inte på kartan.

Nu visste inte GM vem som ringde på dörren. Det kan ha varit en granne/AW och polisen kan ha blivit tipsad och var på "G".

Som jag ser det så har de "pest eller kolera" att välja på här.

Kanske hörde de att den som ringde på kom upp för trappan (alltså inte grannen som har öga och kan se rakt till JJs dörr). Tog en rövare och drog in TT i vindsförrådet så inte MH skulle vara ensam med ett lik och om någon skulle propsa på att komma in i lägenheten under tiden som JJ var och handlade mat.
Citera
2023-04-06, 09:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
Finns inget förråd utanför den våningen, läs på.

https://imgur.com/a/WDGI4fx
Citera
2023-04-06, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jo det tar mer än någon minut att förflytta en kropp den sträckan, få in den och stänga dörren.
Det är inte som att flytta en docka.

Ta tag i varsin arm och släpa ett par meter... hur lång tid menar du att det skulle ta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in