Citat:
Ursprungligen postat av
MurderOne
Vad menar du att han speglar GM?
Språngmarchen i gränden är ett litet mysterium och polisen gjorde ett dåligt jobb överlag för att bena ut Engströms göranden och låtanden.
Vad jag menade med spegla är väl från en del vittnen...
Låt säg att AB eller AD sett Engström gått bakom paret Palme så säger han faktiskt att det var det han gjorde....
Tror han vill skydda sig även mot vittnen som LP som var i chock och säger att jag såg Engström.....Engström kan ju här säga : Ja du såg mig men jag kom ju till dig 6-7 sek efter skotten..
Språngmarschen är ju solklar ...Skulle vittnen säga att dom minns en man som Engström sprang I gränden så gjorde ju Engström det. Nu tänker jag inte på personer på brottsplatsen utan snarare vittnen på Luntmakargatan ..
Jag tror att planen även var att gå ännu längre att om YN pekat ut honom så var planen att förlänga Språngmarschen upp på åsen ....och att han sprang efter GM och inte efter poliserna...
Även detaljen hur han gick på trottoaren på Sveavägen speglade GM hur dom snedade in från reklamskylten som Engström gjorde fast som vittne...
Jag är helt övertygad om att om Engström är GM så hade han definitivt testat taktiken med förväxling...