Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-05, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Hon grinar ju inte 24/7 och så var hon ju bara lagledare första veckan
Hon grinade varje gång hon skulle fatta beslut som lagledare typ. Inte 24/7, jag överdriver såklart.

Sämsta typen av ledare. Hellre än elak ledare som kan stå för sina beslut än en ledare som fattar korkade beslut baserat på känslor för att på något sätt framhäva sig själva som "sympatiska" när det bara bottnar i dålig självkänsla.
2023-04-05, 20:46
Medlem
Citat:
Hade han haft lite bättre kunskap om ätliga/oätliga växter hade han kanske provsmakat själv först för säkerhets skull. Undrar om han ser skillnad på champinjoner och vit flugsvamp

Hur som helst, han förlorade den interna kampen med Oskar om vem av dem som vet och kan mest om överlevnad.

Jag gissar att Oskar gjorde high five med sig själv när Dennis kom med tungan ute som öns egen Ica-Jerry
Haha gjorde han säkert 🤭 Det kanske är som Oskar säger att det är mkt prat från Marcus?! Verkar ju så nu!
2023-04-05, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Jag börjar ändå gilla Amanda mer, förut fick jag ett intryck av att hon talade illa om folk men nu verkar hon riktigt skön.

Btw, jag tror Dennis i unga laget vinner Robinson.
Alltid gillat henne. Att hon talade "illa" om folk ser jag bara som att hon gillar att vara rak. Folk är oftast väldigt känsliga och tål inte speciellt mycket "kritik".

Hoppas Amanda vinner.
2023-04-05, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Pride-Fabian, klart att folk som går i pride tåget heter Fabian mycket märkligt att denna tjejtjusare gör sådär, är ha bi möjligen?

Bögen har allierats sig med 3 tjejer just
Att visa kvinnor att man har "bra" värderingar är väldigt attraktivt. Det är faktiskt snälla killar som får ligga mer än elaka. Sen ska man inte vara en toffel såklart.
2023-04-05, 20:49
Medlem
Citat:
Mår fan illa av att höra på Erik och Amanda E. Hon har förresten mindre tuttar än Fabian
Men att se och lyssna på när Alva gråter är sexigt?

Amanda är en riktig kvinna. Alva en liten flicka som framstår vara under 18, inte 23.
2023-04-05, 20:50
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Just det, det var denna series skapare som kom ut som rasmedveten nyss känner Amanda till det?

Man kan ju ana att det är dessa amerikanska tecknade vuxen-serier som format
deras dampiga prat genom hela livet, ja vem fan har inte ADHD, och ändå pratar jag inte som dom

Han har huggit av fel del antagligen, eller så måste den bearbetas för att ta bort gift, men den ska vara ätlig https://www.healthline.com/nutrition/taro-root-benefits
Förgiftningssymptomen som beskrivs för taro är ju exakt de som Dennis fick.
Taro är måttligt giftigt för hundar vid förtäring. Symtomen kan vara smärta och svullnad i mun, tunga och läppar, kraftig dregling, kräkningar och svårigheter att svälja efter att ha tuggat någon del av denna växt. Eftersom det också kan leda till njurskador rekommenderas att du kontaktar din veterinär om du misstänker att din hund har ätit denna växt.
https://www.picturethisai.com/sv/wiki/Colocasia_esculenta.html
2023-04-05, 20:52
Medlem
Citat:
Hahahaha!
Den ena vildmarksexperten visade vad han kunde
Jajamän 😁😁 med honom är de säkra!
2023-04-05, 20:54
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Alltid gillat henne.
"Alltid"... För två veckor sedan visste du inte ens att hon fanns

Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Sämsta typen av ledare. Hellre än elak ledare som kan stå för sina beslut än en ledare som fattar korkade beslut baserat på känslor för att på något sätt framhäva sig själva som "sympatiska" när det bara bottnar i dålig självkänsla.
Hon tog ju ett bra beslut att skicka bort den första blatten. Bra ledarskap den dagen
Senast redigerad av DoktorNo 2023-04-05 kl. 20:58.
2023-04-05, 20:55
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Förgiftningssymptomen som beskrivs för taro är ju exakt de som Dennis fick.
Taro är måttligt giftigt för hundar vid förtäring. Symtomen kan vara smärta och svullnad i mun, tunga och läppar, kraftig dregling, kräkningar och svårigheter att svälja efter att ha tuggat någon del av denna växt. Eftersom det också kan leda till njurskador rekommenderas att du kontaktar din veterinär om du misstänker att din hund har ätit denna växt.
https://www.picturethisai.com/sv/wiki/Colocasia_esculenta.html
Det är för att Dennis är som en hund, som springer lydigt efter världens äldsta 36 åring, därför kan vissa människor få samma symtom som djur, vilket inte är standard inom herbalism vet jag
2023-04-05, 20:55
Medlem
Citat:
Hade han haft lite bättre kunskap om ätliga/oätliga växter hade han kanske provsmakat själv först för säkerhets skull. Undrar om han ser skillnad på champinjoner och vit flugsvamp

Hur som helst, han förlorade den interna kampen med Oskar om vem av dem som vet och kan mest om överlevnad.

Jag gissar att Oskar gjorde high five med sig själv när Dennis kom med tungan ute som öns egen Ica-Jerry
Oskar kommer aldrig vinna mot Marcus. Det är inte kunskapen det hänger på. Det är drygheten, arrogansen och besserwisserattityden som gör att Oskar förlorar alla dagar i veckan. Oskar saknar självinsikt helt och är inte självkritisk för 5 öre. Marcus har vid upprepade gånger varit självkritisk även om han inte gjort något direkt fel.
2023-04-05, 20:57
Medlem
Citat:
"Alltid"... För två veckor sedan visste du inte ens att hon fanns
Med den logiken kan man aldrig använda uttrycket "alltid" i så fall. "Alltid" syftar till att det varit så från stunden man själv upptäckte saken/personen/platsen etc.
2023-04-05, 21:01
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sollan777
Haha gjorde han säkert 🤭 Det kanske är som Oskar säger att det är mkt prat från Marcus?! Verkar ju så nu!
Att Oskar klarade av att göra upp eld med en sån där "pilbåge" och en träpinne satt i en träbit vittnar på ett mycket effektfullt sätt att det är Oskar som sitter inne med de rätta kunskaperna och förmågorna vad det gäller överlevnad i vildmarker. Jag har sett många försök gjorts i olika såpor men aldrig förrän nu sett någon lyckas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in