Citat:
Ursprungligen postat av
david-taxi
Oskar är feg. Han har bara snackat skit om Marcus i synkarna såklart, inte till någon annan eller om någon annan för den delen (som vi har sett). Det är inget fel med kritik, men då ska man ta det direkt med personen. Vad hjälper det att snacka skit i en synk? Oskar är schysst mot Marcus, bara komiskt att se han snacka så mycket skit i synkarna.
Varför är det bara Oskar som kan kritisera Marcus? Man behöver inte vara naturexpert för att förstå att Marcus gjorde bort sig.
Oskar har en baktanke med allt han gör och säger. Typ såhär sa han i synken "Jag ska börja få andra att känna sig viktiga för det är ett mänskligt behov av att känna sig behövd", inte ordagrant men nästan.
Varken fegt eller dolt att redogöra för sin åsikt i en synk. Den kan ju sen ses av den person man omtalar!
Nu gav han ju inte Marcus någon direkt kritik just i detta förgiftningsfall. Däremot var det Oskar som slog upp växten i deras sk överlevnadshäfte och konstaterade att den kan vara giftig. Det kan han ju verkligen inte klandras för. Det som växer vilt brukar ju också vara av helt annan kvalité än det framodlade vilket Marcus borde ha reflekterat över.
Att vinnlägga sig om att personer i ens omgivning skall känna sig värdefulla är ju en mycket positiv medmänsklig egenskap. Hade han sagt det motsatta hade jag förstått din indignation.
Såja, nu räcker det för stunden för min del med Oskar vs Marcus

kanske det framöver visar sig (
även för mig) att Oskar verkligen är en veritabel skitstövel - hitintills icke så!