2023-02-14, 14:07
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Det intressanta är vad den objektiva meningen med livet är.

Kan du konkret förklara vad "meningen" i satsen "den objektiva meningen med livet" betyder?
Citera
2023-02-14, 20:12
Medlem
Är förbannat trött på att se det ofantliga lidandet här, fysiskt som psykiskt, för alla levande varelser. Eftersom vi aldrig kommer kunna förändra existensens villkor i och med att det är en produkt av biologin så vore det allra bästa att denna mardröm fick ett slut.
Citera
2023-02-15, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Kan du omöjligt veta, det som talar för att det finns en objektiv mening med livet är att det är mer sannolikt än motsatsen.

Varför är det mer sannolikt? Och vad är den objektiva meningen i så fall för nåt?
Citera
2023-02-20, 16:54
Medlem
Finns svenska låtar som adresserar detta.

Petra Marklund - Händerna mot Himlen
"Livet är meningslöst"

Nike Sellmar - Anything You Say
"'Cause nothing matters anyway"
Citera
2023-02-20, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Finns svenska låtar som adresserar detta.

Petra Marklund - Händerna mot Himlen
"Livet är meningslöst"

Nike Sellmar - Anything You Say
"'Cause nothing matters anyway"

Ja fy fan det finns inga ord för hur fruktansvärd vår lott är som existerar.

Skål olycksbröder och systrar!
Senast redigerad av Tandan 2023-02-20 kl. 21:25.
Citera
2023-02-20, 21:29
Medlem
En visa på temat över vår icke-avundsvärda lott av mäster Dan:

Du liv, vad du ändå är ensamt armt,
mot den dröm vi drömde om dig!
Och dock ha vi älskande ärligt och varmt
sått rosor vid villande stig.
Sått rosor, sått med vår bäste vän,
att vattnas av dalarnas dagg -
men gingo en höstdag den vägen igen
och blödde av nässlor och tagg.

Du liv, vad du ändå är ensamt långt,
när du växer i skuggans ljus!
När knopparna torka och hava det trångt
bland kullar av sollöst grus.

Du sjunger oss sånger att sorg är kort,
låtsar trösta när sol går ner -
men hav dina visors buller bort,
jag orkar ej höra dem mer!

Här somnar en man från sitt eget ve,
här slutar ett djur sin strid -
du liv, det var allt du hade att ge
och detta är dödens frid.

Har bara så inihelvete svårt att få in i min hjärna att även kärleken och alla relationer vi har skall bli aska. En människas förtvivlade rop ut i intet.
Senast redigerad av Tandan 2023-02-20 kl. 21:55.
Citera
2023-02-21, 00:31
Medlem
Haha. Enklaste frågan någonsin. Svar:

Att göra någon glad. Att njuta av vårsolen efter en lång kall vinter. Att dricka morgonkaffet i lugn och ro en söndag. Att promenera i skogen. Att överraska sina nära och kära. Att lära sig ett främmande språk. Etc

Inte djupare än så
Citera
2023-02-21, 05:21
Bannlyst
Jag kan INTE svara på vad som är meningen med livet men jag kan svara på hur man kan ta reda på vad som är meningen med livet. Det är genom evolution. Eftersom att förmänniskorna som: homo erectus och homo habilis (Och kanske även neandertalare!?) ALDRIG ställde sig frågan vad som är meningen med livet, och därför helt enkelt ALDRIG kan det någonsin. Och att den moderna människan Homo Sapiens (Vi!) var den första människovarelsen som kunde ställa sig frågan vad som är meningen med livet, så betyder det att den moderna människan Homo Sapiens (Vi!) helt enkelt ALDRIG någonsin kan VETA till 100% vad som är meningen med livet. Därför behövs det evolution för att ta reda på meningen med livet och att Homo Sapiens utvecklas genom evolution till en ny människovarelse/människoart som kanske kallas Homo Sapiens Elebus. Homo Sapiens Elebus kan nog VETA till 100% vad som är meningen med livet. Ett annat sätt är att Homo Sapiens tar hjälp av utomjordingar/halvutomjordingar/andar/halvandar! (Spirits! NOT genies like in Walt Disney's Aladdin! INTE heller half-genies som Shantae i det där datorspelet.)

Men det är INTE meningen att man ska ta reda på svaret på vad som är meningen med livet, eftersom att den frågan är uppkopplad till ondska! Detta eftersom att livet här i den här världen (Planeten.) involverar döden. Livet är inte uppkopplat mot ondska, och döden är inte heller uppkopplat mot ondska, Men kombinerar man livet med döden blir det ondska. Detta eftersom att livet och döden är en cykel, ett ekkorhjul som orsakar pina, plåga och ondska som vi människor SKALL hjälpa till att stoppa (Det är ett måste!) Det finns en kraft i universum som bekämpar det här med liv och död i kombination och det är BARA en tidsfråga innan kraften den kraften som kallas ''förändring'' (På engelska: Change.) har besegrat liv, död, och liv och död i kombination!? I Warhammer, Warhammer 30K och Warhammer 40K har vi Chaos-gudarna Nurgle och Tzeentch som ALLTID har varit rivaliserande Chaos-gudar. Nurgle är gud av liv och död, medans Tzeentch är gud av förändring. Tzeentch är ju helt klart mycket mäktigare än Nurgle! Och därför vinner Tzeentch HELT SÄKERT till 100% över Nurgle! Kombination av livet och döden funkar inte, på ungefär samma sätt som kombinationen av att vara dum och lat!

Sen så är frågan uppkopplad mot ondska för att frågan förstör människoliv. Detta eftersom att människor spenderar decennier med att ta reda på vad som är meningen med livet, istället för att skaffa sig ett liv. Dom här människorna har inget liv. Och om man skulle ta reda på svaret (Vilket en Homo Sapiens ALDRIG kan göra!) så kommer dom efter mindre än 30 sekunder tänka: Fan, jag har spenderat decennier för att ta reda på vad som är meningen med livet, istället för att skaffa mig ett liv, och jag har förstört mitt liv på den här frågan, och svaret var inte så intressant och jag har INGEN användning av svaret på frågan överhuvudtaget, den här frågan är uppkopplad mot ondska!

Sen finns ju den felande länken och jag har tänkt på vilka som var den felande länken. Jag tänkte såhär: Jag försöker med något som är absurt: När det fanns Homo Erectus på Jorden så kom det utomjordingar/halvutomjordingar från en annan värld som VERKLIGEN hade problem och hade levt ett riktigt pissliv HELA livet, så dom kom till den här världen för att jävlas. Dom satte Homo Erectus i burar och våldtog dom så att dom föröka sig och den felande länken kom till Jorden. Och i vissa fall våldtog dom nog och förökade sig med Homo Habilis. Senare utvecklades den felande länken till Homo Sapiens för att utomjordingarna/halvutomjordingarna '' hjälpte'' dessa Homo Erectus, Homo Habilis och felande länken på traven på ett eller annat sätt så att Homo Sapiens tillslut kom till den här världen. Sen flyttade utomjordingarna/halvutomjordingarna iväg från den här världen med sina riktigt STORA problem och sina pissliv dom levt HELA livet iväg från den här världen utanför ozonskiktet och begick självmord.

Dom här utomjordingarna var: dumskallar/idioter/begåvat dumma/begåvade idioter. Men dom var INTE efterblivna.

Sen så tog utomjordingarna/halvutomjordingarna med sina riktigt STORA problem till den här världen Jorden och dumpa dom här bland oss människor, djur och annat. Men dom lämnade också bra saker på Jorden för att komma undan dålig karma. Men dom kom ALDRIG undan dålig karma, karman har slagit tillbaka på dom. Dom visste inte till 100% hur karma på den här planeten i den här världen funkar: På den här hemsidan kan man nog beställa böcker som handlar om hur karma funkar: www.rssb.org (Jag tror att dom tjänar INGA pengar på böckerna, man betalar BARA för materialet och trycket.) Den förre ledaren för organisationen hette: Hazur Maharaj Charan Ching.

En av dom dåliga sakerna som utomjordingarna/halvutomjordingarna dumpa här på Jorden var paranormal aktivit. Det är också så att psykiatrin kommer INTE från den här världen, det är utomjordingarna/halvutomjordingarna som har tagit hit psykiatrin till den här världen för att jävlas. För psykiatrin är egentligen INGEN sjukvårdsgren, det är en ondskefull och lömsk paranormal aktivitet! Den här paranormala aktiviteten psykiatrin funkar på det sättet att den tar sig in och infekterar människors själar och OFTA sprider sig vidare till våra tankar och hjärtan. Den här paranormala aktiviteten får människor att tänka och göra dumma, idiotiska och konstiga saker. Det är därför typ ALLA psykiatri-personal tänker och gör dumma, idiotiska och konstiga saker så in i helvete MYCKET! Över 999 promille av världens befolkning har fått sina själar infekterade av psykiatrin. Om INGEN gör nåt ÖVERHUVUDTAGET kommer väl psykiatrin bli i vår ande, blod, bli vår religion och psykiatrin kommer väl tillochmed då tillslut finnas i vårt DNA!? Psykiatrin kanske tillslut kommer göra så att ALL heder, ALL mansdom och ALL visdom här i världen UTROTAS helt och hållet. När en man ock kvinna förökar sig på det gammeldags sättet så infekterar psykiatrin 50 år tillbaka barnets själ i dom flesta fall här i världen redan då barnet är i mamman, det är då OFTAST ärftligt. Föddes man med grav asperger så kan det i vissa fall leda till att psykiatrin INTE infekterar och hamnar i barnets själ. Men när barnet med grav asperger födds och får FÖR NÄRA kontakt med psykiatrin så kan det leda till att psykiatrin infekterar människan som har grav asperger, då blir den människans själ är infekterad av psykiatrin och psykiatrin hamnar i denne människans själ. Grav asperger kanske är ett personlighetsdrag kopplat till ens egen själ. När den paranormala aktiviteten psykiatrin hamnar i själen och infekterar själen så är det på sätt och vis en sjukdom i själen. Jag tror att psykiatrin är en paranormal aktivitet eftersom att typ INGEN VET till 100% var psykiatrin kommer från ABSOLUT första BÖRJAN! Om du har läst PRECIS ALLTING här från början till slut så säger det sig självt varför den här paranormala aktiviteten är BÅDE ondskefull och lömsk!?

Så: Only a fool trustes a word from a servant of chaos! (Warhammer!) Bara en fool litar på ett ord från en psykiatri-personal! Bara en fool litar på ett ord från en föredetta psykiatri-personal.

Att vända sig till psykiatrin och välja psykiatrin är som att välja nappflaskan och bröstet. Vad väljer du helst: Nappflaskan och bröstet, eller tuffheten och manligheten. Det är väl vanligt att psykiatri-personal som är både tuffa och manliga slutar jobba som psykiatri-personal efter en tid och skaffar ett HELT annat jobb och ALDRIG jobbar som psykiatri-personal igen!?

Se? Jag gav ju ett bättre svar på vad som är meningen med livet än det riktiga svaret ju!?
Citera
2023-04-05, 18:50
Medlem
livets mening är subjektiv. människor skapar sig en mening eller "flera" meningar.

objektivt sett finns ingen mening med livet. vad skulle den objektiva meningen vara?
Citera
2023-04-05, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NOGAGATALL
livets mening är subjektiv. människor skapar sig en mening eller "flera" meningar.

objektivt sett finns ingen mening med livet. vad skulle den objektiva meningen vara?

Nej det kan absolut inte finnas någon om det inte finns någon gud, andevärld eller liv efter döden.

Jag är av åsikten att det bästa för att få slut på lidandet och meningslösheten är att alla slutar föröka sig, vilket inte kommer hända. Så då kvarstår bara hoppet om ett kärnvapenkrig eller en asteroid.
Citera
2023-04-05, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Nej det kan absolut inte finnas någon om det inte finns någon gud, andevärld eller liv efter döden.

Jag är av åsikten att det bästa för att få slut på lidandet och meningslösheten är att alla slutar föröka sig, vilket inte kommer hända. Så då kvarstår bara hoppet om ett kärnvapenkrig eller en asteroid.

kan man belägga om det finns någon gud, andevärld eller liv efter döden? det verkar inte så

människor är alltför kåta på att knulla utan att använda preventivmedel och utan konsekvenstänk, därför fortsätter eländet...
Citera
2023-04-05, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NOGAGATALL
kan man belägga om det finns någon gud, andevärld eller liv efter döden? det verkar inte så

människor är alltför kåta på att knulla utan att använda preventivmedel och utan konsekvenstänk, därför fortsätter eländet...

Ja om man ändå kunde få övertygande bevis på att det finns ett syfte, det hade varit något lättare att uthärda all skit då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in