2023-04-05, 21:09
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tillägg här:

Men JJ ÄR fullkomligt galen jämfört med MH, det måste du ju hålla med om????

JJ har ju planerat och UTFÖRT en 4 mordbränder, brutit backspeglar av oväns bil, sprayat "Bitch" på annans oväns bil, ville knuffa ut en P från balkongen.......

Och JJ har ju försökt att mörda TT förut, så visst är JJ sjuk i huvudet, det är INTE normalt att ha så många mordförsök i bagaget.

Är man inte galen om man söker sig till en sådan persons sällskap menar du? De två är av samma skrot och korn. Mördare.
Citera
2023-04-05, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freydis.
OM hon nu hörde vad som pågick och inte gjorde nånting åt det (försöka avbryta/påkalla hjälp) så tycker jag att det visar att hon är rätt så likgiltig inför vad som är på gång att hända.

M uppger själv i förhör att hon inte var säker på att T var död när dom lindade in henne i lakan, vilket givetvis är en lögn. Men det är en omständighet som folk som tror på M historia bör ta sig en tankeställare kring.
Citera
2023-04-05, 21:10
Medlem
SpaceMonkey1s avatar
En 18 åring och 20 åring med kort erfarenhet i livet tänker inte så långt eller i detalj. Fortfarande för unga får sånt. Detta är inte 40 åriga yrkesmördare med lång erfarenhet av olika scenarier i livet.

Då hade det varit jobbigare för polisen. Och det är vi glada för, de flesta här har full tillit för polisen och dom kan sitt jobb.
Citera
2023-04-05, 21:11
Medlem
SpaceMonkey1s avatar
En 18 åring och 20 åring med kort erfarenhet i livet tänker inte så långt eller i detalj. Fortfarande för unga får sånt. Detta är inte 40 åriga yrkesmördare med lång erfarenhet av olika scenarier i livet.

Då hade det varit jobbigare för polisen. Och det är vi glada för, de flesta här har full tillit för polisen och dom kan sitt jobb. Även domstolen ska ha en stor eloge.
Citera
2023-04-05, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suffragistviolence
Man måste läsa förhören med MH efter varandra för att förstå hur hennes historia växer fram. Fortfarande vid rättegången är stommen i berättelsen den lögn som JJ & MH snickrade ihop på söndagen. Redan i första förhöret (16/10) säger hon ju att hon spydde på toaletten (ramlade och förde oväsen) precis innan JJ stack iväg till McD. Det säger hon ju enbart för att förklara dunsarna grannen har hört, men av någon anledning står hon fast vid detta genom alla förhören. Det är ju egentligen väldigt dumt eftersom det står klart att just detaljen med att MH levde runt på toa vid kvart i tre är kärnan i den lögn som framarbetades vid Illharjen. T som kämpar för sitt liv ska alltså bortförklaras med att det egentligen var MH som råkade ramla och spy i badrummet för att hon var full. Nu vet vi ju att det egentligen var T som på ett eller annat sätt slogs i golvet. Då kan ju MH rimligen inte samtidigt må illa inne i badrummet utan att veta vad som händer.

Tycker det blir tydligt i förhören hur MH utgår från lögnen men friserar den efterhand. Först har hon suttit och pillat på mobilen i vsrdagsrummet, sedan säger hon att hon kanske småslumrade och till sist ändras det till att hon sov djupsömn i sängen. Historien växer fram i takt med att hon konfronterad med nya bevis. Men trots detta finns ramarna från deras gemensamma lögn kvar.

Tack för det här inlägget. Du satte precis pekfingret på mina tankar. Jag har velat fram och tillbaka om huruvida jag tror MH är skyldig eller oskyldig, men lutar mer och mer mot att hennes oärlighet genom alla förhör osv. kör henne i fatet (eller vad det heter).
Citera
2023-04-05, 21:15
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Hjärnan sorterar bort... Ett mord i rummet intill? Ok.
Det är givetvis fullt möjligt att hon har uppfattat ljud inifrån sovalkoven om hon inte var vaken och deltog i brottet.
Frågan är då om dessa uppfattas som bakgrundsljud utan att nå det medvetna, än mindre att någon inre alarmklocka ringer. Bakfull, illamående, tom i magen och uttröttad efter sammanlagt *5 timmars sömn de senaste nätterna (*togs upp under rättegången).

Eller så hörde hon och förstod att något otäckt pågick inne i badrummet men valde att avskärma sig. Att det skulle sluta i att T avled kunde hon förstås heller inte veta om hon befann sig i ett annat rum.

Oavsett hon är skyldig till huvudgärningen eller ej, så har hon mycket på sitt samvete och då särskilt underlåtenheten att berätta var T:s sargade kropp låg, för här hade hon möjligheten att bortse från sin egen rädsla och göra det rätta gentemot T:s anhöriga och hela utredningen.

Skulle tro att M är rehabiliterbar eftersom hon ändå uppvisar tecken på grundläggande känslor och samvetskval, till skillnad mot J som bokstavligen är livsfarlig för sin omgivning.
Citera
2023-04-05, 21:16
Medlem
Det är väl inte så många som kanske tycker synd om MH.
Jag försöker se det mer ur ett rättssäkert perspektiv och då tror jag faktiskt inte rätten kommer döma MH för mord utom rimligt tvivel, det vore enligt mej smått otroligt med den "bevisning" som åklagaren lagt fram.
Citera
2023-04-05, 21:16
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Hjärnan sorterar bort... Ett mord i rummet intill? Ok.

Om ingen ropar eller skriker så vore det nog fullt möjligt, ja.
Citera
2023-04-05, 21:18
Medlem
vet någon när domen kommer?, har glömt bort datumet
Citera
2023-04-05, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killerghost120
vet någon när domen kommer?, har glömt bort datumet

19/4 kl. 14.
Citera
2023-04-05, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
19/4 kl. 14.
Tackar
Citera
2023-04-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Skulle du vänligen kunna lista det som inte har utretts?

Jag har redan skrivit om det, kolla gärna mina inlägg bakåt i frågan så hittar du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in